חברי סגל מנחים
חברי סגל הרשאים להנחות לתואר שלישי הינם בדרגת מרצה בכיר ומעלה במסלול הרגיל
אי-שיוויון חברתי, בית הספר והסביבה, היבטים סוציולוגיים של ההוראה והמינהל החינוכי |
סוציולוגיה של החינוך ומינהל החינוך |
|
מינהל החינוך כתחום דעת, קריירות של גננות, מורים ומנהלים, שיווק מוסדות חינוכיים, מגדר וחינוך |
מינהל חינוך |
|
סוציאליזציה פוליטית, חינוך לדמוקרטיה |
סוציולוגיה של החינוך |
פרופ' אורית איכילוב |
מודלים של גורמי סיכון והגנה להסבר תפקוד חברתי-רגשי והתנהגותי של ילדים עם ליקויי למידה, משפחות של ילדים עם ליקויי למידה ולקויות קשב, הורות לילדים עם לקויות, גורמי סיכון והגנה בתפקוד מסתגל של ילדים המתמודדים עם מצבי סיכון כגון מחלות או מצבי מתח ביטחוניים, תפקוד מסתגל של מתבגרים ומבוגרים עם ליקויי למידה ולקות קשב |
ייעוץ חינוכי, חינוך מיוחד ולקויות למידה |
|
הוראת ספרות המקרא ותולדותיה וכן נושאים הקשורים בחקר המקרא בתחומי, ההיסטוריוגרפיה, האידיאולוגיה והעיצוב הספרותי |
ספרות המקרא והוראתה |
פרופ' יאירה אמית |
אינטראקציות הוראתיות עם ילדים צעירים, התפתחות רגשית-חברתית, ניצני אוריינות, פיתוח והערכת תכניות התערבות בבתים ובמסגרות חינוך |
התפתחות בגיל הרך ומקום המבוגרים בהתפתחות הילדים |
|
שילוב חקר המוח בהוראת מדעים ומתמטיקה, חשיבה אינטואיטיבית במדעים ובמתמטיקה, השפעת הרמה הקוגניטיבית והאצתה על הישגי תלמידים במדעים ובמתמטיקה |
הוראת המדעים |
|
חלופות בהערכת הישגים, גורמי הטיה בהערכה |
שיטות מחקר מדידה והערכה |
פרופ' מנוחה בירנבוים |
היסטוריה של החינוך במערב אירופה, תפקידם של טקסים וסמלים בחינוך פוליטי, הוראת ההיסטוריה, עיצוב זיכרון קולקטיבי |
היסטוריה של החינוך |
(פרופ' בדימוס) |
מנהיגות מנהלים, מדיניות וחקיקה בחינוך |
מינהל חינוך, מדיניות חינוך, היבטים משפטיים של החינוך, שיטות מחקר נטורליסטיות |
|
פסיכולוגיה חברתית של הידע, סטריוטיפים ודעות קדומות, פסיכולוגיה פוליטית, פעילות גומלין בכיתה |
פסיכולוגיה חברתית, ייעוץ חינוכי |
פרופ' דניאל בר-טל |
היבטים פילוסופיים של דת וחילוניות בחינוך, עיצובו של העברי החדש בהגות ובמחשבה במחצית הראשונה של המאה העשרים, תולדות הפילוסופיה של החינוך |
פילוסופיה של החינוך | ד"ר יובל גובני |
היבטים של ניתוח בעיה מתמטית, שימוש בנושאים תכניים כאמצעים דידקטיים במתמטיקה ומדעי המחשב, הוכחת נכונות של אלגוריתם, שימוש במשחקים |
הוראת מדעי המחשב, הוראת מתמטיקה |
|
התפתחות ערכים לאורך החיים ובמיוחד בגיל הילדות, הקשר בין ערכים להתנהגות, חינוך ערכי | פסיכולוגיה התפתחותית והתפתחות חברתית | ד"ר אלה דניאל |
התפתחות לקסיקלית מוקדמת, מורפולוגיה אצל ילדים, הקניית שפה לתלמידים לקויי שמיעה |
התפתחות שפה וחשיבה, תקשורת ושפה, התפתחות שפת אם |
פרופ' אסתר דרומי |
היסטוריה של החינוך בארץ ישראל, שילוב מחקר היסטורי עם קביעת מדיניות חינוכית עכשוית, חינוך קיבוצי |
היסטוריה של החינוך |
פרופ' יובל דרור |
תהליכים ומושגים בלמידת מתמטיקה תיכונית ועל תיכונית: אבסטרקציה, ויזואליזציה, ייצוגים, מושג ההוכחה, מושג הפונקציה ועוד |
מתמטיקה בין תחום דעת לבין תחום הוראה ולימוד. נושאים אפיסטמולוגיים, קוגניטיביים ודידקטיים כולל שימוש בטכנולוגיות מידע |
פרופ' טומי דרייפוס |
תפקידם המשתנה של מורים בעידן הדיגיטלי; מקומה של הטכנולוגיה בלמידה לאורך החיים; תלמידים, מורים ורשתות חברתיות; כריית נתונים בחינוך וניתוח למידה; סוכני הידע החדשים; למידה אקראית; גנאלוגיה |
טכנולוגיות ולמידה |
|
לחץ, התמודדות ואיכות החיים בקרב ילדים בעלי צרכים מיוחדים ומשפחותיהם; הורות לילדים עם לקויות, ההשפעה של הורות ותהליכי וויסות ביולוגים-התנהגותיים על תפקוד חברתי-רגשי של ילדים; תגובתיות פסיכולוגית ללחץ; לקויי שמיעה |
ייעוץ חינוכי, חינוך מיוחד ולקויי שמיעה |
|
חינוך מדעי וטכנולוגי, תקשורת ומחשבים בחינוך |
חינוך מדעי וטכנולוגי, פיתוח ת"ל |
פרופ' דוד חן |
תהליכי הוראה ולמידה של מתמטיקה בסביבות טכנולוגיות, חשבון והנדסה בגיל הקדם יסודי, תהליכי הבניית ידע בכיתה, ניתוח שיח, הכשרת מורים |
חינוך מתמטי ומדעי בסביבות טכנולוגיות |
|
שימור שפות בקונטקס של הגירה, יחסי משפחה ושימור שפה. רכישת שפות והוראתן ושימור שפה |
הוראת שפות |
|
חינוך וריבוד חברתי ועדתי, חינוך ושינוי חברתי, מדיניות חינוך |
סוציולוגיה של החינוך, מדיניות החינוך וארגונו |
פרופ' אברהם יוגב |
גלובליזציה ו/בחינוך, חינוך בינלאומי, מעורבות גורמים חיצוניים בחינוך, יזמות | חינוך משווה, סוציולוגיה של החינוך ומדיניות חינוך | ד"ר מירי ימיני |
הסתגלות ואי הסתגלות למערכות חדשות, תכניות מניעה וצדק בין אישי |
פסיכולוגיה של החינוך |
(פרופ' אמריטוס) |
מערכת ההשכלה הגבוהה ביישוב היהודי ובמדינת ישראל בתקופת היישוב ובעשורים הראשונים |
סוציולוגיה של מערכות אקדמיות וניתוח נתונים כמותיים |
|
הוראה אקדמית ברשת; יישומים פדגוגיים חדשניים משולבי תקשוב; חומרי למידה פתוחים ברשת; למידה ניידת; כריית נתונים בחינוך וניתוח למידה | טכנולוגיות ולמידה | ד"ר ענת כהן |
למידה ושיקום באמצעות סביבה וירטואלית עבור אוכלוסיה בעלת צרכים מיוחדים; למידה ברשת בקרב אוכלוסיה בעלת צרכים מיוחדים |
טכנולוגיות למידה לאנשים עם צרכים מיוחדים |
|
מערכות בקרה חכמות בחינוך; תכנון של מערכות חכמות כפעולות לימודיות |
מערכות ממוחשבות בחינוך; תכנון בהוראת טכנולוגיה; יסודות של מערכות טכנולוגיות |
|
רוחניות ותודעה והשתמעויות לחינוך ולמידה; סביבות למידה קונסטרוקטיביסטיות ותכנון לימודים; תפיסות אפיסטמולוגיות בזיקה ללמידה, הוראה והערכה |
מתודולוגיה מחקרית, תכנון לימודים, למידה והוראה בביה"ס |
(פרופ' אמריטה) |
יצירתיות בחינוך מתמטי, היבטים ריגושיים בהוראת ולמידת מתמטיקה, מתמטיקה בגיל הרך, הכשרת מורים למתמטיקה | חינוך מתמטי | ד"ר אסתר לוינסון |
תפיסה וביצוע של דיבור אצל לקויי שמיעה, אקוסטיקה של הדיבור |
ליקויי שמיעה, חינוך מיוחד |
|
עולמות וירטואליים ותקשורת בחינוך, למידת הטכנולוגיה, היבטים קוגניטיביים בחינוך טכנולוגי |
תקשורת ומחשבים |
פרופ' דוד מיודוסר |
לקויות למידה והיפראקטיביות, (ABHB), משפחות לילדים בחינוך המיוחד, תחומים ריגשיים וחברתיים של תלמידים עם צרכים חינוכיים מיוחדים |
חינוך מיוחד, ייעוץ חינוכי |
פרופ' מלכה מרגלית |
גורמים המשפיעים על הישגים במתמטיקה, במדעים וסטטיסטיקה, מדידה והערכה, הכשרת מורים ופיתוח מקצועי של מורי מורים |
מדידה, מתודולוגיה מחקרית, שיטות מחקר וסטטיסטיקה |
|
הערכת פרויקטים חינוכיים ות"ל, הערכה בית-ספרית, הערכה וקבלת החלטות, הערכת הישגי תלמידים |
מדידה והערכה, שיטות מחקר, מינהל החינוך |
פרופ' דוד נבו |
למידה והוראה באמצעות סביבה ממוחשבת, הוראה באמצעות האינטרנט, בתי ספר וירטואליים, הוראת אוריינות מדעית וטכנולוגית |
סביבות ממוחשבות בהוראת המתימטיקה, מדע וטכנולוגיה |
|
אפאזיה, הפרעות שפה ותחביר, דיסלקסיות, רכישת תחביר, עיבוד משפטים בזמן אמת |
נוירופסיכולוגיה של השפה, נוירופסיכולוגיה קוגניטיבית, תהליכי קריאה והפרעות קריאה, בלשנות ופסיכובלשנות. |
|
חינוך יהודי פלורליסטי ושיטות מחקר איכותניות |
תכנון לימודים, מתודולוגיה איכותנית |
פרופ' נעמה צבר בן-יהושע |
התפתחות קריירה במהלך החיים, הבניית זהות משפחתית וזהות תעסוקתית של קבוצות חברתיות מוחלשות, התפתחות קריירה של נשים, יחסי עבודה-משפחה וחינוך לקריירה |
ייעוץ חינוכי, התפתחות קריירה |
|
תפישת מושגים מתמטיים, בחינת דרכי הוראה והשפעתן על תפישת מושגים מתמטיים, הכשרת מורים וקידום מורים, כללים אינטואיטיביים במתמטיקה, במדעים, הקשר בין מתמטיקה ומדעים |
הוראת מתמטיקה, הכשרת מורים למתמטיקה, הוראת מורים למתמטיקה |
|
התפתחות חברתית |
ייעוץ חינוכי |
פרופ' רחל קרניול |
מיקרו-סוציולוגיה ומינהל של ביה"ס, היסטוריה חברתית של ארגוני חינוך ומערכות ביה"ס ומחקר משווה |
סוציולוגיה של החינוך, מינהל החינוך |
פרופ' יצחק קשתי |
התפתחות אוריינות לשונית, רכישת לשון אם מוקדמת ומאוחרת (גיל ביה"ס), הוראת העברית כלשון אם, רכישה והוראה של לשון שניה/זרה |
בלשנות, פסיכולוינגויסטיקה |
(פרופ' אמריטה) |
היבטים נוירו פסיכולוגיים של קשב וליקויי קשב, הערכת יעילות אימון קשבי בקרב אוכלוסיות שונות, תפיסה וקשב חזותיים בקרב אוטיסטים בתפקוד גבוה |
חינוך מיוחד, לקויות למידה |
|
רכישת שפה שניה, פיתוח מבחני לשון, דרכים בהערכת הישגים, מחקר בהוראת הלשון |
הוראת שפות |
פרופ' אילנה שוהמי |
קוגניציה של מורים, פיתוח ת"ל להכשרת מורים והשתלמותם |
פסיכולוגיה התפתחותית, קוגניציה של מורים |
פרופ' סידני שטראוס |
סוציולוגיה של חינוך נוער וסטודנטים, סוציולוגיה של ארגונים חינוכיים והקהילה, בחירה בחינוך |
סוציולוגיה של החינוך, יסודות חברתיים של החינוך |
פרופ' רנה שפירא |
למידה שיתופית בקבוצות קטנות, עבודת צוות בביה"ס, ביה"ס כארגון חברתי |
פסיכולוגיה של החינוך, מינהל החינוך וארגונו |
פרופ' שלמה שרן |
תפיסת מושגים מתמטיים, חוקים אינטואיטיביים במדעים ובמתמטיקה |
הוראת מדעים מדויקים ומתימטיקה |
|
קריירות מורים; השפעות הכשרה, סביבה ותרבות בית ספרית על הישארות או נשירת מורים ; מאבקים פוליטיים על מדיניות חינוך ; חינוך פיננסי |
מדיניות חינוך וסוציולוגיה של החינוך | ד"ר ערן תמיר |