ד"ר מיטל הורקין נשיא

סגל אקדמי בכיר בביה"ס לחינוך
ביה"ס לחינוך סגל אקדמי בכיר
ד"ר מיטל הורקין נשיא
טלפון פנימי: 03-6408626
משרד: שרת, 303

תחומי מחקר והוראה

תחומי מחקר:         

קטגוריזציה חברתית וסטריאוטיפים

התערבויות להפחתת הטיות בין-קבוצתיות

השלכות של סכסוך בלתי-נשלט על ההתפתחות הפסיכולוגית-חברתית

סוציאליזציה פוליטית בגיל הרך

 

תחומי הוראה:

חינוך וייעוץ בחברה רב-תרבותית

התערבויות חינוכיות לשיפור עמדות בין קבוצות

פסיכולוגיה התפתחותית בחינוך

קורות חיים

השכלה:

2002-1999    תואר ראשון בהצטיינות, חינוך ושפה וספרות ערבית, האוניברסיטה העברית בירושלים

2006-2004    תואר שני בהצטיינות, שפה וספרות ערבית, האוניברסיטה העברית בירושלים (מנחה התזה: פרופ' מאיר בר-אשר)

2008-2005    תואר שני בהצטיינות יתרה, ייעוץ חינוכי, אוניברסיטת תל אביב (מנחה התזה: פרופ' דניאל בר-טל)

2015-2010    דוקטורט, חינוך, אוניברסיטת תל אביב

                     נושא העבודה: תפקיד הכבוד והפגיעה-בכבוד בסכסוכים: המקרה של הסכסוך הישראלי-פלסטיני (מנחים: פרופ' דניאל בר-טל ופרופ' עירן הלפרין)

2019-2016    פוסט-דוקטורט, פסיכולוגיה, מכון מופ"ת ואוניברסיטת בר-אילן (מנחה: פרופ' גיל דיזנדרוק)

 

ניסיון מקצועי חינוכי:

2006-2003     מורה לערבית, ביה"ס פסגת זאב וביה"ס בויאר, ירושלים

2010-2006     יועצת חינוכית, ביה"ס עירוני ט', תל אביב

2020-2015     מרצה ומדריכה פדגוגית בחינוך המיוחד, מכללת לוינסקי לחינוך, תל אביב

 

ניסיון אקדמי בבית הספר לחינוך ע"ש קונסטנטינר:

2020-2017     עמיתת הוראה, היחידה להכשרה להוראה בחינוך המיוחד

2020 ואילך      מרצה בסגל האקדמי הבכיר בחוג לחינוך מיוחד ולייעוץ חינוכי

 

מלגות ומענקים (בשנים האחרונות):

2015-2012     מלגת עזריאלי לדוקטורנטים מצטיינים בחינוך

2019-2017     מלגת פוסט-דוקטורט ממכון מופ"ת למרצים מצטיינים בחינוך

2025-2020     מענק מחקר מהקרן הלאומית למדע (ISF) (עם גיל דיזנדרוק)

פרסומים נבחרים

נשיא, מ' ובר-טל, ד' (2012). השתקפות התשתית הפסיכולוגית-חברתית של סכסוך בלתי-נשלט בעיתונות ילדים ונוער פלסטינית (2007-1996). מגמות, מח, 336-309.

נשיא, מ', בר-טל, ד' ודיאמונד, א' (2017). חִברות פוליטי של ילדים צעירים בסכסוכים בלתי-נשלטים: המקרה הישראלי. מגמות, נב, 358-317.

נשיא, מ' (2019). פירמידת הכבוד: הגדרת המושג כבוד לפי ידע של אנשים. דברים, 12, 229-211.

נשיא, מ' ודיזנדרוק, ג' (2023). להכיר את האחר: כיצד מידע על האחר משפיע על עמדות בין-קבוצתיות של ילדים? בתוך מ' גוטמן וד' קורט (עורכות), סוגיות ודילמות בהוראה בהקשר רב-תרבותי: אינטרנציונליזציה, אינטגרציה וחינוך להכרת האחר (עמ' 182-161). תל אביב: מכון מופ"ת. 

נשיא, מ' (בדפוס). עקרונות להתערבויות חינוכיות לדיון מכיל בנושאים פוליטיים בין-קבוצתיים. בתוך ר' שגיא, ע' פז וי' גילת (עורכים), חינוך פוליטי: צמתים ותובנות. רסלינג. 

Nasie, M., & Bar-Tal, D. (2012). Sociopsychological infrastructure of an intractable conflict through the eyes of Palestinian children and adolescents. Peace and Conflict: Journal of Peace Psychology, 18, 3-20.

Nasie, M., Bar-Tal, D., Pliskin, R., Nahhas, E., & Halperin, E. (2014). Overcoming the barrier of narrative adherence in conflicts through awareness of the psychological bias of naïve realism. Personality and Social Psychology Bulletin, 40, 1543-1556.

Nasie, M., Bar-Tal, D., & Shnaidman, O. (2014). Activists in Israeli radical peace organizations: Their personal stories about joining and taking part in these organizations. Peace and Conflict: Journal of Peace Psychology, 20, 313-329.

Nasie, M. (2016). Young children’s experiences and learning in intractable conflicts. In K. Sharvit & E. Halperin (Eds.), A social psychology perspective on the Israeli-Palestinian conflict (Vol. II, pp. 31-46). New York, NY: Springer.

Nasie, M., Diamond, A. H., & Bar-Tal, D. (2016). Young children in intractable conflicts: The Israeli case. Personality and Social Psychology Review, 20, 365-392.

Bar-Tal, D., Diamond, A. H., & Nasie, M. (2017). Political socialization of young children in intractable conflicts: Conception and evidence. International Journal of Behavioral Development, 41, 415-425.

Nasie, M., & Bar-Tal, D. (2020). Intractable conflict, delegitimization and intercultural training. In D. Landis & B. P. S. Dharm (Eds.), The Cambridge Handbook of intercultural training (4th ed.) (pp. 306-333). Cambridge: Cambridge University Press.

Nasie, M., & Bar-Tal, D. (2020). Political socialization in kindergartens: Observations of ceremonies of the Israeli Jewish holidays and memorial days. European Journal of Social Psychology, 50, 685-700.

Nasie, M., & Diesendruck, G. (2020). What children want to know about in- and out-groups, and how knowledge affects their intergroup attitudes? Social Development, 29, 443-460.

Nasie, M., Reifen Tagar, M., & Bar-Tal, D. (2021). Ethno-political socialization of young children in societies involved in intractable conflict: The case of Israel. Journal of Social Issues, 77(4), 1257-1281.

Nasie, M., Ziv, M., & Diesendruck, G. (2022). Promoting positive intergroup attitudes using persona dolls: A vicarious contact intervention program in Israeli kindergartens. Group Processes & Intergroup relations, 25(5), 1269-1294. 

Nasie, M., Ben Yaakov, O., Nassir, Y., & Diesendruck, G. (2022). Children’s biased preference for information about in- and out-groups. Developmental Psychology, 58(3), 493-509.

Nasie, M. (2023). The respect pyramid: A model of respect based on lay knowledge in two cultures. Culture & Psychology, 29(1), 81-95.

Nasie, M. (2023). Perceived respect from the adversary group can improve intergroup attitudes in a context of intractable conflict. British Journal of Social Psychology, 62(2), 1114-1138. 

Nasie, M., & Stanescu, S. (2023). The effect of perceived similarity and dissimilarity between in- and out-group members on children’s intergroup attitudes and perceptions in a context of conflict. International Journal of Intercultural Relations, 96, 101847.

Nasie, M. (2023). Sociopsychological principles for intercultural interventions to reduce intergroup bias in school. Intercultural Education, 34(6), 612-630.

Golani, N., Nasie, M., & Carmel, O. (2024). Families come in many forms: Attitudes and practices of Israeli kindergarten teachers towards diverse families. Early Child Development and Care, 194(5-6), 753-768. 

Nasie, M., & Stanescu, S. (2024). Children’s perceptions of intergroup similarity and dissimilarity and their association with attitudes towards a conflict out-group. Cognitive Development, 72, 101499.

Nasie, M. (2025). Evidence-based educational interventions to reduce intergroup bias among young children in conflict zones. Early Childhood Research Quarterly, 70(1), 40-51. 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>