פרופ' דינה תירוש

סגל אקדמי בכיר בביה"ס לחינוך
ועדת מינויים יחידתית בביה"ס לחינוך
ביה"ס לחינוך סגל אקדמי בכיר
טלפון פנימי: 03-6407412
פקס: 03-6409477
משרד: שרת, 306

קורות חיים

השכלה

 

1972-1975

B.Sc,    אוניברסיטת תל-אביב, מתמטיקה ומדעי המחשב

1976-1978

M.A      אוניברסיטת תל-אביב, בית הספר לחינוך (בהצטיינות יתרה). נושא התיזה: "התפיסה האינטואיטיבית של האינסוף".

1976-1978

תעודת הוראה במתמטיקה, אוניברסיטת תל-אביב, החוג להכשרת עובדי חינוך

1983-1985

Ph.D.     אוניברסיטת תל-אביב (בהצטיינות). נושא התיזה: "התפיסה האינטואיטיבית של האינסוף והשלכותיה על החינוך המתמטי".

1986-1987

Post-Doc  המחלקה לחינוך מתמטי, אוניברסיטת UGA, ארה"ב

 

ניסיון הוראתי

 

1975-1985

הוראת מתמטיקה- בית ספר כל ישראל חברים (אליאנס) רמת אביב, תל-אביב

1978-2012

מכללת סמינר הקיבוצים – הוראת מתמטיקה

1987

פרופ' אורח, UGA, ג'ורג'יה, ארה"ב

1993

פרופ' אורח Institute of Education, לונדון

1998

פרופ' אורח Institute of Education,, לונדון

2005

פרופ' אורח, , Rutgers University ניו ג'רסי, ארה"ב

 

ניסיון בבית הספר לחינוך

 

הצטרפתי לסגל בית הספר לחינוך כחברת סגל ב 1986 (בשנים 1975- 1985 כיהנתי כעוזרת הוראה, כעוזרת מחקר וכמדריכה).

 

משנת 1986 ואילך מילאתי תפקידים שונים בבית ספר לחינוך וביניהם: ריכוז החוג להכשרת עובדי הוראה, יו"ר ועדת הוראה של בית הספר לחינוך וראש החוג להוראת מדעים,

 

משנת 1998 אני פרופ' מן המניין בתחום הוראת המתמטיקה.

 

תחומי מחקרים מרכזיים

  • אינטואיציה מתמטית והוראת מתמטיקה
  • כללים אינטואיטיביים במתמטיקה ובמדעים
  • הכשרה וקידום מקצועי של גננות ושל מורים למתמטיקה
  • שימוש בדרכי חשיבה של תלמידים בהוראת מתמטיקה.
  • הוכחות והגדרות

הוראה: קורסים מייצגים בשנים האחרונות

  • Mathematical intuition: Challenges and Dilemmas
  • מתמטיקה: מחקר והוראה
  • ניתוח אירועים בחינוך מתמטי
  • חינוך מתמטי בגילאים צעירים

פעילות ותפקידים בהווה 

       אני מכהנת כיום כיושב ראש הוועדה האקדמית של נוער שוחר מדע באוניברסיטת תל אביב.

 

 

תחומי מחקר והוראה

תחומי מחקר: תפיסת מושגים מתמטיים, אבחון ותיקון תפיסות מוטעות במתמטיקה, חוקים אינטואיטיביים במדעים ובמתמטיקה, הוראת מורים למתמטיקה

תחומי הוראה: הוראת מדעים מדויקים, הוראת המתמטיקה, הוראת מורים למתמטיקה

 

פרסומים

 

Books (including editing)

Stavy, R., & Tirosh, D. (2000). How students (mis-)understand science and mathematics: Intuitive rules. NY, USA: Teachers College Press.

English, L., Bussi, M., Jones, G., Lesh, R., & Tirosh, D. (2002)(Eds.). Handbook of international research in mathematics education.  NJ: Mahwah: Lawrence Erlbaum.

English, L., Bussi, M., Jones, G.,  Lesh, R., Sriraman, B., & Tirosh, D. (2008) (Eds.). Second handbook of international research in mathematics education.  NJ: Mahwah: Lawrence Erlbaum.

Tirosh, D. (2008) (Ed.). Tools and processes in mathematics teacher education (Vol. 2). International handbook of mathematics teacher education. Rotterdam, Netherlands: Sense.

  Levenson, E. Tirosh, D., & Tsamir, P. (2011). Preschool geometry:  Theory, Research, and Practical Perspectives. Rotterdam, the Netherlands: Sense.

 

Refereed Journals

English

Fischbein, E., Tirosh, D., and Hess, P.  (1979). The intuition of infinity.  Educational Studies in Mathematics, 10, 3-40.

Graeber, A., Tirosh, D., and Glover, R. (1989). Preservice teachers’ misconceptions in solving verbal problems in multiplication and division.  Journal for Research in Mathematics Education, 20, 95-102.

Tirosh, D., and Graeber, A. (1990). Evoking cognitive conflict to explore preservice teachers’ thinking about division.  Journal for Research in Mathematics Education, 21, 98-108.

Even, R., and Tirosh, D.  (1995). Subject-matter knowledge and knowledge about students as sources of teacher presentations and subject matter.  Educational Studies in Mathematics, 29, 1-20.

Tirosh, D., and Tsamir, P.  (1996). The role of representations in students’ intuitive thinking about infinity.  International Journal of Mathematics Education in Science and Technology, 27, 33-40.

Tirosh, D., and Stavy, R.  (1996). Intuitive rules in science and mathematics: The case of “everything can be divided by two”.  International Journal of Science Teaching, 18, 669-683.

Stavy, R., and Tirosh, D.  (1996). Intuitive rules in science and mathematics: The case of “more of A-more of B”.  International Journal of Science Teaching, 18, 653-667.

Tirosh, D., Even, R., and Robinson, N.  (1998). Simplifying algebraic expressions: Teacher awareness and teaching approaches. Educational Studies in Mathematics, 35, 51-64.

Tirosh, D., and Stavy, R. (1999). Intuitive rules: A way to explain and predict students’ reasoning. Educational Studies in Mathematics, 38, 51-66.

Tirosh, D. (2000). Enhancing prospective teachers’ knowledge of children’s conceptions: The case of division of fractions. Journal for Research in Mathematics Education, 22, 125-147.

Babai, R., Brecher, T., Stavy R. & Tirosh D.  (2006). Intuitive interference in probabilistic reasoning. International Journal of Science and Mathematics Education, 4, 627-639.

Tirosh, D. (2006). (Editorial). Pygmalion in mathematics teacher education. Journal of mathematics teacher education, 9, 3-8.

Tsamir, P., Tirosh, D., & Levenson, E. (2008). Intuitive non-examples: The case of triangles. Educational Studies in Mathematics, 69, 81-95.

Tsamir, P., Tirosh, D., Tabach, M. & Levenson, E. (2010). Multiple solution methods and multiple outcomes – Is it a task for kindergarten children? Educational Studies in Mathematics, 73, 217-231.

Tabach, M., Barkai, R., Tsamir, P., Tirosh, D. & Dreyfus, T. (2010). Verbal justification – is it a proof? Secondary school teachers' perceptions. International Journal of Science and Mathematics Education, 8, 1071-1090.

Tirosh, D., Tsamir, P., Levenson, E., & Tabach, M. (2011). From preschool teachers' professional development to children' knowledge: Comparing sets. Journal of Mathematics Teacher Education, 14, 113-131.

Tabach, M., Levenson, E., Barkai, R., Tsamir, P., Tirosh, D., & Dreyfus, T. (2011). Secondary school teachers' knowledge of elementary number theory proofs: The case of general cover proofs. Journal of Mathematics Teacher Education, 14, 465-481.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>