ד"ר עידית ליאורה אדלר

סגל אקדמי בכיר בביה"ס לחינוך
ביה"ס לחינוך סגל אקדמי בכיר

מידע כללי

אחד האתגרים הגדולים בעשייה החינוכית בכלל, ובהוראת המדעים בפרט, הוא הובלת תהליכי הוראה בכיתה, המסתמכים ומשלבים יחדיו ידע תיאורטי וניסיון מעשי. אני רואה חשיבות גדולה ביכולת לפתח סביבות למידה המבוססות על תיאוריות למידה לצורך קידום מטרות בהוראת המדעים, ובחינת ההתכנות, ההשלכות, ומידת האפטיקביות שלהן על תהליכים שונים בעת הוראת המדעים. מכיוון שאני מאמינה בקשר ההדוק ובחשיבות היזון החוזר בין התיאוריה ובין המעשה, מחקר חינוכי בעיני הוא מחקר אשר מטרתו בראש ובראשונה לתת מענה לצורך הקיים בשדה החינוכי, המסתמך על ידע תיאורטי ועל ניסיון מעשי, ובעל השפעה והשלכות בתחום התיאורטי והמעשי גם יחד.

 

המחקר שלי מתמקד במפגש שבין מדע וחברה, משני היבטים, ברמת המיקרו והמאקרו. ברמת המיקרו, אני בוחנת היבטים קוגניטיביים, חברתיים וריגושיים המתרחשים בסביבות למידה סיוציו-קונסטרוקטיביסטיות בעת הוראת ולמידת מדעים. ברמת המאקרו, אני בוחנת את האופן שבו הוראת המדעים יכולה לפתוח צוהר לאזרחות פעילה בעיקר בנושאים של בריאות וסביבה. מבחינה מתודולגית, המחקרים שלי נערכים בסביבות למידה טבעיות – כיתת הוראת המדעים.

תחומי מחקר

תחומי המחקר הנוכחיים שלי כוללים

למידת חקר, community-inspired project-based learning, מטה-קוגניציה ומכוונת עצמית ללמידה, למידה שיתופית, שילוב קהילה והורים בתהליכי למידה בהוראת ולמידת מדעים.

קורות חיים

Postdoc and Research Associate

CREATE for STEM Institute, Michigan State University, USA

Advisor: Joseph Krajcik,

2016-2019

Ph.D. in Social Sciences

The School of Education, Faculty of Social Sciences, Bar-Ilan University, Israel

Under supervision of Prof. Michal Zion and Prof. Zemira Mevarech

Thesis: The contribution of individual and social metacognitive support within an inquiry-based learning environment to environmental literacy, metacognitive awareness and inquiry performances

2010-2015

 

B.A. Magna cum Laude in Social Sciences with major in Education

The Open University, Israel

2005-2008

M.Sc. Magna cum Laude in Life Sciences

Department of Zoology, Faculty of Life Sciences, Tel-Aviv University, Israel

Under supervision of Prof. Yehuda Benayahu

Thesis: Infection of early developmental stages of soft corals with homologous and heterologous symbiotic algae

2002-2006

B.Sc. in Life Sciences

The Hebrew University of Jerusalem, Israel

1997-2001

 

 

פרסומים נבחרים

 

Zion, M., Adler, I., & Mevarech, Z. (2015). The effect of individual and social metacognitive support on students’ metacognitive performances in an online discussion. Journal of Educational Computing Research, 52(1), 50-87.

Adler, I., Zion, M., & Mevarech, Z. R. (2016). The effect of explicit environmentally oriented metacognitive guidance and peer collaboration on students’ expressions of environmental literacy. Journal of Research in Science Teaching, 53(4), 620-663.

Adler I., Schwartz L., Zion, M., & Madjar, N. (2018). Reading between the lines: Supporting students' motivation in an on-line forum during an open inquiry process. Science Education, 102(4), 820-855.

Zion, M., Schwartz, S. R., Rimerman-Shmueli, E. & Adler, I. (2018). Supporting teachers’ perception of Nature of Science and Inquiry through personal experience and perception of inquiry as a dynamic process. Research in Science Education, 50, 1281-1304.

Adler, I., Rimerman-Shmueli, E., & Zion, M. (2019). Fostering teachers’ reflections on the characteristics of dynamic inquiry through metacognitive prompts. Journal of Science Teacher Education, 30(7), 763-787.

Schwartz L., Adler I., Madjar, N., & Zion, M. (2021). Rising to the challenge: The effect of individual and social metacognitive scaffolds on students’ expressions of autonomy and competence throughout an inquiry process. Journal of Science Education Technology, 30, 582-593.

Dubovi, I.  & Adler, I. (equal contribution) (2022) Students’ engagement while learning with online computer-based simulations: The impact of COVID-19 anxiety and the mediating role of boredom. Interactive Learning, 1-16.

Modell, S., Bayer, I., Morales, C., Adler, I., & Green-Moton, E. (2023). Health om Our Hands: A new genomic framework for schools and communities. Journal of Community Genetics, 14, 211-215.

Adler, I., & Karam, C. (2023) Djaji mahsheye, Moghrabeye and Labaneh: Making science relevant.  Journal of Research in Science Teaching – JRST, in press.

Zion, M., & Adler, I. Special Issue: Education for well-being and sustainability: The role of 21st century skills for informed, responsible and active citizenship. Sustainability (2024)

 

 

 

 

 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>