מחקר בבית ספר לחינוך

מצוינות במחקר בבית ספר לחינוך
מצוינות במחקר בבית ספר לחינוך

בית הספר לחינוך ממלא תפקיד מרכזי ביצירת וטיפוח ידע אקדמי הנוגע למערכת החינוך. מכיוון שמדובר במערכת מורכבת ורבת פנים, גם המחקר והפיתוח הם מגוונים ורב תחומיים. מצד אחד, ישנן נגיעות מחקר חינוכיות בשאלות הנוגעות לפיתוח והטיפוח של כל ילד וילד - קוגניציה, למידה, אינטליגנציה ויכולת פתרון בעיות. מצד השני, הוא מנסה לענות על שאלות הנוגעות למבנה הארגוני, החברתי, כלכלי והטכנולוגי של מערכת החינוך - הוראה, חלוקת הישגים, יחס קלט פלט, פיתוח סביבות למידה, ושימוש במחשב ותקשורת טכנולוגיות.

 

בית הספר לחינוך באוניברסיטת תל האביב תומך בחופש מחקר וביטוי, ותומך בחוקרים וקבוצות מחקר שיוזמים פרויקטים העומדים בסטנדרטים המקובלים בעולם מחקר. בעוד רובו של מחקר זה מתבצע באופן פרטני על ידי חברי סגל, הוא תמיד נעשה במסגרות מאורגנות הכוללות היום את המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי, ושש יחידות הבנות הבאות: פיתוח אנושי בחינוך, הסוציולוגיה של חינוך וקהילה, רכישת שפה והוראתה, תכנון לימודים, מחקר מדידה והערכה, פיתוח ומחקר בחינוך יהודי.

 

כ 200 חוקרים כיום מועסקים במערכת המחקר של בית הספר.
בבית הספר לחינוך נמצאים המרצים הגדולים בתחומם, אלו עוסקים באופן שותף ופעיל במחקר. המרצים שלנו מקדמים בעבודתם מצוינות מחקרית הנוגעת למגוון תחומי החיים. החל משיטות לימוד, דרך תפקודי המוח, שיטות ניהול ועד להתנהגות ילדים.

 

בכל אחד ואחד מהחוגים מתקיימים מחקרים פעילים, מרתקים ומשפיעים ולא פעם בינלאומיים.

ממצאי המחקר מהווים בסיס לפיתוח תכניות התערבות מערכתיות רב ממדיות העוסקות בפיתוח אסטרטגיות למידה, בהשפעה על מערכות הלימוד, קביעת מדיניות החינוך ועוד.

מחקרינו אלו מדווחים בכנסים לאומיים ובינלאומיים ומתפרסמים בספרים ועיתונות מדעית-מקצועית.

 

החוקרים שלנו    מאגר המחקרים

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>