ד"ר ערן פאול מלקמן

סגל אקדמי בכיר בביה"ס לחינוך
ביה"ס לחינוך סגל אקדמי בכיר
ד"ר ערן פאול מלקמן
טלפון פנימי: 03-6408171
משרד: שרת, 345

מידע כללי

תחומי הוראה:

עבודה חינוכית-טיפולית עם נוער בסיכון

סיכון וחוסן במעבר לבגרות

התעללות והזנחה בילדים בהקשר של מערכת החינוך

קורות חיים

נסיון עבודה אקדמי

2020- כיום:     חבר סגל בכיר, בית הספר לחינוך, אוניברסיטת ת"א.  

2020-2021:    עמית הוראה, בית הספר לחינוך, אוניברסיטת ת"א.

                     יועץ מומחה, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

2019- 2020: עמית הוראה, בית הספר לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת בן גוריון.

                     עמית הוראה, בית הספר לעבודה סוציאלית, האוניברסיטה העברית.

                     יועץ מומחה, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

2017-2019:    חוקר, מכון ריס לחקר טיפול חוץ ביתי וחינוך, המחלקה לחינוך, אוניברסיטת אוקספורד

2015-2016:   עמית הוראה, בית הספר לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת ת"א.

2012-2015:   עוזר מחקר והוראה, מרכז קבוצת המחקר בנושא ילדים וצעירים בסיכון (בהובלת פרופ' רמי בנבנישתי), ביה"ס לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת בר-אילן.

2010- 2013   מדריך סטודנטים לעבודה סוציאלית, המכללה החרדית בירושלים, שלוחת אוניברסיטת בר-אילן

 

השכלה

2016-2017:      פוסט-דוקטורט, מכון ריס לחקר טיפול חוץ ביתי וחינוך, המחלקה לחינוך, אוניברסיטת אוקספורד (מנחה: פרופ' ג'ודי סבה)

2015-2016:      פוסט-דוקטורט, בית הספר לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת חיפה (מנחה: פרופ' אירית הרשקוביץ)

2012-2015:      דוקטורט , ביה"ס לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת בר אילן (מנחה: פרופ' רמי בנבנישתי)

2007-2010:      תואר שני בעבודה סוציאלית במגמה הקלינית באוניברסיטת בר-אילן, סיים בהצטיינות. (מנחה: פרופ' ליאת קוליק)

2003-2005:      תואר ראשון בעבודה סוציאלית באוניברסיטת בר-אילן במסגרת תכנית ההסבה לאקדמאים

1999-2002:      תואר ראשון בפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים, סיים בהצטיינות

 

תחומי מחקר

רשתות תמיכה חברתיות ותרומתן לרווחה נפשית ותפקוד

אוריינטציית עתיד בקרב מתבגרים ובוגרים צעירים בסיכון

איכות החיים של ילדים שהוצאו מביתם לפנימיות ולמשפחות אומנה

פרסומים

Journal articles

Melkman, E. (2015). Risk and protective factors for problem behaviors among youth in residential care. Children & Youth Services Review, 51, 117-124. DOI: 10.1016/j.childyouth.2015.02.004

Melkman, E., Mor, Y., Mangold, K., Zeller, M., & Benbenishty, R. (2015). Care leavers as helpers: Motivations for and benefits of helping others. Children & Youth Services Review, 54, 41-48. DOI: 10.1016/j.childyouth.2015.05.004

Melkman, E., Refaeli, T., Bibi, B., & Benbenishty, R. (2016). Readiness for independent living among youth on the verge of leaving juvenile correctional facilities. International Journal of Offender Therapy and Comparative Criminology, 60 (10), 1209-1225. DOI: 10.1177/0306624X15575117

Melkman, E., Refaeli, T., & Benbenishty, R. (2016). An empirical test of a model of academic expectations among youth in residential care. Children and Youth Services Review, 67, 133-141

Melkman, E., Hershkowitz, I., & Zur, R. (2017). Credibility assessment in child sexual abuse investigations: A descriptive analysis. Child Abuse and Neglect, 67, 76-85 

Melkman, E. (2017). Childhood adversity, social support networks and well-being among youth aging out of care: An exploratory study of mediation. Child Abuse and Neglect, 72, 85-97

Hershkowitz, I., Melkman, E. P., & Zur, R. (2018). When Is a Child’s Forensic Statement Deemed Credible? A Comparison of Physical and Sexual Abuse Cases. Child maltreatment23(2), 196-206

Sulimani-Aidan, Y. & Melkman, E.P. (2018). Risk and resilience in the transition to adulthood from the point of view of care leavers and caseworkers. Children and Youth Services Review, 88, 135-140

Melkman, E.P., & Benbenishty, R. (2018). Social support networks of care leavers: Mediating between childhood adversity and adult functioning. Children and Youth Services Review, 86, 176-187

Sulimani-Aidan, Y., Melkman, E.P., & Hellman, C.M. (2018). Nurturing the hope of youth in care: The contribution of mentoring. American Journal of Orthopsychiatry. 10.1037/ort0000320

Sulimani-Aidan, Y., Melkman, E.P., Greeson, J.K.P (2019). The contribution of mentoring to the life skills of youth leaving care in Israel. Journal of Child and Family Social Work. 10.1111/cfs.12690

Melkman, E.P. (2020). Educational trajectories of children in care across the early education and primary school years: A national cohort study in England. American Journal of Orthopsychiatry

Sulimani-Aidan, Y., Schwartz-Tayri, T.M. & Melkman, E.P. (2020). Effects of mentoring on the future expectations of youth in care: The mediating role of family engagement and sense of belonging. Youth and Society

Sulimani‐Aidan, Y., & Melkman, E. (2021). Future orientation among at‐risk youth in Israel. Health & Social Care in the Community

 

Book chapters

Gross-Manor, D. & Melkman, E.P. The Israeli child protection system. In: J.D. Berrick, M. Skivenes & N. Gilbert (Eds.) International Handbook of Child Protection Systems. Oxford: Oxford University Press (in press)  

Research reports

Holmes, L., Melkman, E., & Neagu, M. (2019). Lifelong links: Interim evaluation report. London: Department for Education

Hebrew Publications

Journal articles

Benbenishty, R., Sulimani-Aidan, Y., Spielberg, R., Melkman, E., & Refaeli, T. (2016). The educational attainments of care leavers upon ending care and their integration into higher education: A periodic literature review. Efshar, 16, 5-10 [in Hebrew]

Research reports

Benbenishty, R., Zeira, A., Melkman, E., & Refaeli, T. (2013). Youth in Israeli youth villages: School climate, expectations, plans and needs in the educational domain (Research Report). Jerusalem: The Hebrew University [in Hebrew]

Benbenishty, R., Zeira, A., Melkman, E., & Refaeli, T. (2013). School climate, expectations, plans and needs in the educational domain among youth in juvenile correctional facilities (Research Report). Jerusalem: The Hebrew University [in Hebrew]

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>