ד"ר ערן פאול מלקמן

סגל אקדמי בכיר בביה"ס לחינוך
ביה"ס לחינוך סגל אקדמי בכיר
ד"ר ערן פאול מלקמן
טלפון פנימי: 03-6408171
משרד: שרת, 345

מידע כללי

תחומי הוראה:

עבודה חינוכית-טיפולית עם נוער בסיכון

סיכון וחוסן במעבר לבגרות

התעללות והזנחה בילדים בהקשר של מערכת החינוך

קורות חיים

נסיון עבודה אקדמי

2020- כיום:     חבר סגל בכיר, בית הספר לחינוך, אוניברסיטת ת"א.  

2020-2021:    עמית הוראה, בית הספר לחינוך, אוניברסיטת ת"א.

                     יועץ מומחה, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

2019- 2020: עמית הוראה, בית הספר לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת בן גוריון.

                     עמית הוראה, בית הספר לעבודה סוציאלית, האוניברסיטה העברית.

                     יועץ מומחה, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

2017-2019:    חוקר, מכון ריס לחקר טיפול חוץ ביתי וחינוך, המחלקה לחינוך, אוניברסיטת אוקספורד

2015-2016:   עמית הוראה, בית הספר לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת ת"א.

2012-2015:   עוזר מחקר והוראה, מרכז קבוצת המחקר בנושא ילדים וצעירים בסיכון (בהובלת פרופ' רמי בנבנישתי), ביה"ס לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת בר-אילן.

2010- 2013   מדריך סטודנטים לעבודה סוציאלית, המכללה החרדית בירושלים, שלוחת אוניברסיטת בר-אילן

 

השכלה

2016-2017:      פוסט-דוקטורט, מכון ריס לחקר טיפול חוץ ביתי וחינוך, המחלקה לחינוך, אוניברסיטת אוקספורד (מנחה: פרופ' ג'ודי סבה)

2015-2016:      פוסט-דוקטורט, בית הספר לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת חיפה (מנחה: פרופ' אירית הרשקוביץ)

2012-2015:      דוקטורט , ביה"ס לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת בר אילן (מנחה: פרופ' רמי בנבנישתי)

2007-2010:      תואר שני בעבודה סוציאלית במגמה הקלינית באוניברסיטת בר-אילן, סיים בהצטיינות. (מנחה: פרופ' ליאת קוליק)

2003-2005:      תואר ראשון בעבודה סוציאלית באוניברסיטת בר-אילן במסגרת תכנית ההסבה לאקדמאים

1999-2002:      תואר ראשון בפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים, סיים בהצטיינות

 

תחומי מחקר


עבודה חינוכית-טיפולית עם נוער בסיכון

סיכון וחוסן במעבר לבגרות

התעללות והזנחה בילדים בהקשר של מערכת החינוך

איכות החיים של ילדים שהוצאו מביתם לפנימיות ולמשפחות אומנה

פרסומים

Journal articles

  1. Melkman, E. (2015). Risk and protective factors for problem behaviors among youth in residential care. Children & Youth Services Review, 51, 117-124. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0190740915000626
  2. Melkman, E., Mor, Y., Mangold, K., Zeller, M., & Benbenishty, R. (2015). Care leavers as helpers: Motivations for and benefits of helping others. Children & Youth Services Review, 54, 41-48. https://authors.elsevier.com/sd/article/S019074091500153X
  3. Melkman, E., Refaeli, T., Bibi, B., & Benbenishty, R. (2016). Readiness for independent living among youth on the verge of leaving juvenile correctional facilities. International Journal of Offender Therapy and Comparative Criminology, 60 (10), 1209-1225. https://ijo.sagepub.com/cgi/reprint/60/10/1209.pdf?ijkey=6DTezN3XV8lOOiP&keytype=finite
  4. Melkman, E., Refaeli, T., & Benbenishty, R. (2016). An empirical test of a model of academic expectations among youth in residential care. Children and Youth Services Review, 67, 133-141. https://authors.elsevier.com/a/1TAw1hNfKZszo
  5. Melkman, E., Hershkowitz, I., & Zur, R. (2017). Credibility assessment in child sexual abuse investigations: A descriptive analysis. Child Abuse and Neglect, 67, 76-85. https://doi.org/10.1016/j.chiabu.2017.01.027  
  6. Melkman, E. (2017). Childhood adversity, social support networks and well-being among youth aging out of care: An exploratory study of mediation. Child Abuse and Neglect, 72, 85-97. https://doi.org/10.1016/j.chiabu.2017.07.020
  7. Hershkowitz, I., Melkman, E. P., & Zur, R. (2018). When is a child’s forensic statement deemed credible? A comparison of physical and sexual abuse cases. Child maltreatment23(2), 196-206. https://doi.org/10.1177/1077559517734059
  8. Sulimani-Aidan, Y. & Melkman, E.P. (2018). Risk and resilience in the transition to adulthood from the point of view of care leavers and caseworkers. Children and Youth Services Review, 88, 135-140. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2018.03.012
  9. Melkman, E.P., & Benbenishty, R. (2018). Social support networks of care leavers: Mediating between childhood adversity and adult functioning. Children and Youth Services Review, 86, 176-187. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2018.01.040
  10. Sulimani-Aidan, Y., Melkman, E.P., & Hellman, C.M. (2018). Nurturing the hope of youth in care: The contribution of mentoring. American Journal of Orthopsychiatry, 89(2), 134. http://dx.doi.org/10.1037/ort0000320
  11. Sulimani-Aidan, Y., Melkman, E.P., Greeson, J.K.P. (2019). The contribution of mentoring to the life skills of youth leaving care in Israel. Journal of Child and Family Social Work, 25(2), 345-354. https://doi.org/10.1111/cfs.12690
  12. Sulimani-Aidan, Y., Schwartz-Tayri, T.M. & Melkman, E.P. (2020). Effects of mentoring on the future expectations of youth in care: The mediating role of family engagement and sense of belonging. Youth & Society, 53(6), 1001-1020. https://doi.org/10.1177/0044118X20920081
  13. Melkman, E.P. (2020). Educational trajectories of children in care across the early education and primary school years: A national cohort study in England. American Journal of Orthopsychiatry, 90(6), 720–732. https://doi.org/10.1037/ort0000505
  14. SulimaniAidan, Y., & Melkman, E. (2021). Future orientation among atrisk youth in Israel. Health & Social Care in the Community, 30(4), 1483-1491. https://doi.org/10.1111/hsc.13478
  15. Melkman, E. P. (2022). Predicting out-of-school suspensions among youth in care in England: a national cohort study. Journal of School Psychology, 93, 63-78. https://doi.org/10.1016/j.jsp.2022.06.003
  16. SulimaniAidan, Y., & Melkman, E. (2022). School belonging and hope among atrisk youth: The contribution of academic support provided by youths' social support networks. Child & Family Social Work, 27(4), 700-710. https://doi.org/10.1111/cfs.12918
  17. Melkman, E.P. (2023). Out-of-school suspension among young persons in care: The need to respond to attachment needs and provide a secure base that promotes learning. British Educational Research Journal50(2), 563-579. https://doi.org/10.1002/berj.3911
  18. Melkman, E. P. (2024). Educators' experiences of coping with cases of child abuse and neglect: challenges and supports. Child Abuse & Neglect147, 106553.‏ https://doi.org/10.1016/j.chiabu.2023.106553
  19. Gros-Manos, D., Melkman, E.P., Marey, I., and Jacobson, M. (2024). Child neglect and its identification in school settings: Perspectives of teachers, prospective teachers, and pupils in Israel. Children and Youth Services Review , 164, 107835. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2024.107835
  20. Sulimani-Aidan, Y., & Melkman, E. (2024). A comparative analysis of protective and promotive factors of at-risk youth in the community and in residential care settings in Israel. Children and Youth Services Review161, 107621.‏ https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2024.107621
  21. Melkman, E.P. & Sulimani-Aidan, Y. (in press). Shaping the future orientation of at-risk young adults: The role of social networks. Emerging Adulthood.

Chapters in edited books:

  1. Gross-Manos, D. & Melkman, E.P., Almog-Zaken, A. (2024). The Israeli child protection system. In: J.D. Berrick, M. Skivenes & N. Gilbert (Eds.) International Handbook of Child Protection Systems. Oxford: Oxford University Press. https://global.oup.com/academic/product/oxford-handbook-of-child-protection-systems-9780197503546?cc=us&lang=en&

Research reports

  1. Holmes, L., Melkman, E., & Neagu, M. (2019). Lifelong links: Interim evaluation report. London: Department for Education.
  2. Marey-Sarwan, I., Melkman, E., Gross-Manos, D., & Jacobson, M. (2023). The neglected arena: Defining and identifying child neglect in the educational system. Tel-Aviv: MOFET.

פרסומים בעברית

מאמרים

1.    בנבנישתי, ר., סולימני-אעידן, י., שפילברג, ר., מלקמן, ע., ורפאלי, ת. (2016). מצב ההשכלה של בוגרי השמות בתום תקופת ההשמה והתלבותם בהשכלה גבוהה: סקירת ספרות. אפשר, 16, 5-10.

2.    עטר-שוורץ, ש. ומלקמן, ע. (2020). הקדמה לגליון מיוחד- פנימיות וכפרי נוער לילדים ולבני נוער: סוגיות בעת ההשמה ולאחריה. חברה ורווחה, 40 (1), 11-17.

דוחות מחקר

1.    בנבנישתי, ר., זעירא, ע., מלקמן, ע. , רפאלי, ת. (2013). חניכים בכפרי נוער: אוירה לימודית, ציפיות, תכניות וצרכים בתחום ההשכלה: דו"ח מחקר. ירושלים: האוניברסיטה העברית.

2.    בנבנישתי, ר., זעירא, ע., מלקמן, ע. , רפאלי, ת. (2013). אוירה לימודית, ציפיות, תכניות וצרכים בתחום ההשכלה  בקרב חניכים בחסות הנוער: דו"ח ממצאים ראשוני. ירושלים: האוניברסיטה העברית.

3.    שמעוני, ע., עבוד, א. ומלקמן, ע. (2022). ילדים ששהו במרכזי חירום אינטרניים בשנים 2000-2018: דו"ח ממצאים. ירושלים: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

4.    רפאלי, ת., מלקמן, ע. ושומן-הראל, נ. (2022). הערכת תכנית "סיכויים להצלחה"- מחזור א'': דו"ח מחקר. המועצה לילדים בסיכוי.

5.    מלקמן, ע., רפאלי, ת., ושומן-הראל, נ. (2022). הערכת תכנית "סיכויים להצלחה"- מחזור ב'': דו"ח מחקר. המועצה לילדים בסיכוי. 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>