מחקר בינלאומי

בית הספר לחינוך עוסק במחקר דינאמי ובינלאומי ופעיל במחקרים משותפים עם מוסדות אקדמאיים בחו"ל

מחקר בינלאומי
מצוינות במחקר בינלאומי רב-תחומי

גבולות המחקר של אוניברסיטת תל-אביב ובתוך כך גם של בית הספר לחינוך משתרעים מעבר לים: החוקרים שלנו מעורבים בעשרות פרויקטים בינלאומיים ומוזמנים דרך קבע להרצות על תחום התמחותם באוניברסיטאות מובילות בעולם. מאידך, מומחים מכל העולם מגיעים לאוניברסיטת תל-אביב לקיים הרצאות ולקחת חלק במחקרים משותפים.
 

כמה משיתופי הפעולה בהם מעורבים חוקרנו
פרופ' דורית רביד משתפת פעולה באופן קבוע בנושא "התפתחות שפה מוקדמת" עם קבוצות מחקר מאוניברסיטת וינה בראשות פרופ' וולפגנג דרסלר ובראשות פרופ׳ סטיבן גיליס  מאוניברסיטת אנטוורפן.

 

ד"ר מיכל טבח ופרופ' טומי דרייפוס מהחוג לחינוך מתמטי,מדעי וטכנולוגי מובילים שיתוף פעולה מחקרי עם פרופ' כריס רסמוסן מאוניברסיטת סן דייגו סטייט, ארה"ב וד"ר רינה הרשקוביץ ממכון ויצמן למדע שמטרתו היא לחקור כיצד  ידע חדש שתלמידים הבנו נע בין מסגרות חברתיות שונות (יחידים, קבוצות קטנות, כל הכיתה) בשיעורי מתמטיקה בכיתות. כתוצאה משיתוף פעולה  זה כבר זמינים שלושה דוחות .

 

פרופ' גלי צינמון  ראש החוג לחינוך מיוחד וייעוץ חינוכי, שותפה למחקר בין לאומי המתמקד ביחסי עבודה-משפחה ובריאות נפשית בקרב אמהות עובדות. המחקר מתמקד בנשים אמריקאיות, קוראניות וישראליות. כמו כן שותפה במחקר בין לאומי נוסף העוסק בתוכניות עתיד של מבוגרים צעירים אמריקאיים, קוראניים , איטלקים וישראלים.

 

פרופ' יזהר אופלטקה משתף פעולה עם קבוצת חוקרים מ-31 מדינות ברחבי העולם (כולל עמית ערבי – ישראלי) הבוחנת לעומק את מנהיגותם של מנהלי בתי ספר המכוונת לחיזוק הצדק החברתי והחינוך המוסרי במערכת החינוך.

הקבוצה הוקמה מתוך שיתוף פעולה בין האגודה האמריקאית למנהל החינוך לבין האגודה הבריטית למנהל החינוך ובין מטרותיה להשוות בין מנהיגותם זו של מנהלי בתי ספר ממדינות שונות ולהעשיר את הידע על צדק חברתי במערכת החינוך. בנוסף, משתף פרופ' אופלטקה פעולה עם חוקרים אנגלים בתחום השיווק הבית ספרי, שיתוף פעולה שהפיק עד כה מאמרים רבים ואף ספר אנתולוגיה שפורסם לאחרונה.

.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>