פרופ' אבנר בן-עמוס

בדימוס בביה"ס לחינוך
ביה"ס לחינוך בדימוס
פרופ' אבנר בן-עמוס
טלפון פנימי: 03-6407025
פקס: 03-6406011
משרד: שרת, 306a

תחומי מחקר והוראה

תחומי מחקר

היסטוריה של החינוך בצרפת בעת החדשה המאוחרת ובישראל; עיצוב הזיכרון הקוקלטיבי באמצעות

טקסים, אנדרטאות ומוזיאונים; הוראת ההיסטוריה כאמצעי לגיבוש תודעה לאומית; סמלים פוליטיים; תרבות חזותית.

 

שיעורים (מבחר)

- הנצחה וחינוך באירופה המערבית וישראל

- נוער ותנועות נוער בישראל

- דת ומדינה בחינוך מנקודת מבט השוואתית והיסטורית

- היסטוריה ותאוריה במחקר והוראה

קורות חיים

מהלך לימודים

 

- אוניברסיטת קליפורניה, ברקלי, המחלקה להיסטוריה, 1988, ד"ר

- אוניברסיטת קליפורניה, ברקלי, המחלקה להיסטוריה, 1982, מ. א.

- האוניברסיטה העברית בירושלים, המחלקות להיסטוריה כללית ולתיאטרון, 1978, ב. א.

 

ניסיון מקצועי

 

- מדריך, המחלקה להיסטוריה כללית, האוניברסיטה העברית בירושלים, 1989

- מדריך, המחלקה להיסטוריה, אוניברסיטת בן-גוריון, 1990

 

בבית הספר לחינוך ע"ש חיים וג'ואן קונסטנטינר - מאז 1991

- ראש המגמה לתואר שני בהיסטוריה ופילוסופיה של החינוך (מאז 1995)

- ראש החוג למדיניות ומינהל בחינוך (1998 – 2002)

- מרצה לחינוך (1991 – 1997)
- מרצה בכיר לחינוך, מאז 1997.
- פרופסור חבר לחינוך מאז 2008

 

מחקר נוכחי

- מוזיאון הפלמ"ח כאתר זיכרון

- תכנית הטלביזיה "חיים שכאלה" ועיצוב הנראטיב הלאומי בישראל

פרסומים נבחרים

פרסומים מדעיים (מבחר)

 

-  Israël: la fabrique de l'identité nationale, Paris, CNRS Editions, 2010.

- Funerals, Politics, and Memory in Modern France , 1789-1996, Oxford, Oxford    University Press, 2000.

- Monuments and Memory in French Nationalism, History and Memory, Vol. 5, 2, 1993,

 pp. 50-81.

- Le Prix Israel (1953-2003): Entre controverse et instrumentalisation, Genèse, 55, Juin

   2004, pp. 62-83.

 - אבנר בן-עמוס ואילנה בית-אל, "טקסים, חינוך והיסטוריה: יום השואה ויום הזיכרון בבתי ספר בישראל", בתוך: עמנואל אטקס ורבקה פלדחי, עורכים, חינוך והיסטוריה, (ירושלים, מרכז שז"ר, 1998), עמ' 457-479.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>