ייעוץ סטטיסטי

לפרטים אודות ייעוץ סטטיסטי לתלמידי הסמינרים בתואר ראשון ושני. 

לפרטים אודות ייעוץ סטטיסטי לתארים מתקדמים (מסטרנטים ודוקטורנטים בביה"ס לחינוך).

 
 

ייעוץ סטטיסטי לתלמידי הסמינרים בתואר ראשון ושני

 
בית-הספר לחינוך מציע שירותי ייעוץ סטטיסטי לתלמידי הסמינרים בתואר ראשון ושני.
ייעוץ זה ניתן לסטודנטים ללא תשלום החל מ־1.4.2025.
הייעוץ ניתן בזום. לקביעת פגישת ייעוץ, מוזמנים/ות לתאם פגישה מראש באמצעות המייל - tamarkeshet3@tauex.tau.ac.il.
 
נוהל ביטולים:
ביטולים ייעשו לפחות 24 שעות לפני מועד הפגישה, כדי לאפשר הרשמה לסטודנטים אחרים.
 הייעוץ יינתן על-ידי גב' תמר קשת, מאסטרנטית בפסיכולוגיה קוגנטיבית באוניברסיטת תל אביב, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וסוציולוגיה-אנתרופולוגיה מאונ' ת"א.
מתרגלת סטטיסטיקה מתקדמת בחוג לפסיכולוגיה ובעלת ניסיון רב בהוראה והדרכה.
 
להלן הנחיות לשליחת חומרים לקראת מפגשי ייעוץ:
לפני מפגש הייעוץ עליכם לשלוח למייל tamarkeshet3@tauex.tau.ac.il את החומרים הבאים:
  1. הסבר (תמציתי) על המחקר אשר כולל:
    1. מטרות / שאלות / השערות המחקר.
    2. רקע לגבי המדגם, סוג הנתונים ואופן איסוף הנתונים.
    3. שמות הנתונים הנדרשים לעיבודים הסטטיסטיים.
  1. קובץ נתונים - (ב-SPSS או באקסל). יש לבנות את קובץ הנתונים בהתאם להנחיות המצורפות.
  2. חומרים רלוונטיים – שאלונים, וכל המידע לגביהם.
  3. מיקוד לגבי מטרת פגישת הייעוץ, ככל שניתן.
הנחיות לבניית קובץ עבודה מותאם ל-SPSS:
  1. קובץ SPSS או אקסל ובו רשומה (שורה) אחת עבור כל משתתף במחקר.
  2. שמות המשתנים - קצרים ככל שניתן, באותיות באנגלית כאשר החיבור בין שתי מילים עם מקף תחתון, למשל: Marital_status.
  3. אין להתחיל שם משתנה עם מספר (למשל: 12.haskala).
  4. יש לקודד את התשובות - למשל: מין מקודד 0/1 (0=זכר, 1= נקבה או ההיפך) ולא להכניס טקסט (זכר / נקבה) כתשובות בתוך המשתנים.
  5. במשתנים אשר נמדדים בסקאלה, למשל 0-5 (0=מעט – 5=הרבה) יש להקליד כערכים מספריים (0,1,2...) ולא טקסט (בכלל לא, מעט, הרבה...).
  6. יש לוודא פריטים הפוכים.
  7. יש לוודא אופן הצינון של הכלים. 
  8. במחקרים עם שתי מדידות, יש לרשום את כל הנתונים ברשומה אחת באותו קובץ / גיליון אקסל. אם הנתונים מוזנים בקבצים נפרדים, יש לוודא שהקבצים מכילים מספר מזהה לכל משתתף במחקר ושהמספר זהה בכל גיליונות הנתונים.
 

 

ייעוץ סטטיסטי לתארים מתקדמים (מסטרנטים ודוקטורנטים בביה"ס לחינוך)

 
בית הספר לחינוך מציע שירותי ייעוץ סטטיסטי לסטודנטים לתארים מתקדמים (מסטרנטים ודוקטורנטים בבית הספר לחינוך) ולחברי סגל.
הייעוץ מתקיים בזום, בימי שני ורביעי בין השעות 9:00–13:00.
קביעת פגישה נעשית באמצעות האפליקציה, בקישור: https://ayalarazer.youcanbook.me/
במידת הצורך ניתן לפנות במייל (ayalarazer@gmail.com) לתיאום מועד אחר.
שימו לב: הזמינות עשויה להשתנות בעקבות ביטולים, ולכן מומלץ לבדוק באפליקציה את המידע המעודכן.

נוהל ביטולים: יש לבטל בהקדם דרך האפליקציה, ולא יאוחר מ־24 שעות לפני מועד הפגישה המתוכננת. בנוסף, יש לשלוח הודעת ביטול במייל.
את הייעוץ מעניקה גב' אילה ראזר, דוקטורנטית בבית הספר לחינוך באוניברסיטת בר-אילן.
 
לנוחיותכם/ן הנחיות לקראת פגישת יעוץ:
  1. הסבר (תמציתי) על המחקר אשר כולל:
    1. רקע לגבי המדגם, סוג ואופן איסוף הנתונים
    2. מטרות/ שאלות/ השערות המחקר.
       
  2. מיקוד לגבי מטרת פגישת הייעוץ, ככל שניתן.
  3. הכנת קובץ נתונים (בSPSS או באקסל) בהתאם להנחיות:
    1. כל שורה מייצגת נבדק.
      1. במחקרים בהם יש מספר מדידות, למשל - לפני ואחרי, יש ליצור קובץ נתונים אחד, המאגד את כל המידע.
      2. אם הנתונים מוזנים בקבצים נפרדים, יש לוודא שהקבצים מכילים מספר מזהה לכל משתתף במחקר, ושהמספר זהה בכל גיליונות הנתונים.
         
    2. כל הכותרות כתובות באנגלית, חיבור בין מילים באמצעות מקף תחתון (למשל: child_age)
    3. משתנים בסולם שמי - יש להזין כערכים מספריים (לדוגמה: זכר = 1, נקבה = 2)
    4. פריטים בסולם סדר/סקאלה- להזין ערכים מספריים (לדוגמא: 1–5, ולא טקסט מילולי, כגון "אף פעם", "לעיתים רחוקות"...).
    5. אם נדרשת עזרה בבניית המשתנים:
      1. ​​​​​​​​​​​​​​יש להגיע לפגישה עם רשימת הפריטים (כפי שמופיעים בקובץ הנתונים) הכלולים בכל משתנה
      2. יש לבדוק האם נדרש לחשב סכום או ממוצע לכל משתנה
      3. יש לבדוק האם ישנם פריטים הפוכים
        ​​​​​​​
  4. חומרים רלוונטיים – שאלונים, וכל המידע לגביהם.
 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>