פרופ' דורית ארם היא ראש המגמה לייעוץ חינוכי. מחקרה מתמקד בהבנת תיווך המבוגרים להתפתחות ילדים צעירים וקידומו בחברה היהודית והערבית. היא חוקרת את אופי האינטראקציה של הורים וגננות עם ילדים בעת קריאת ספר וכתיבה ובוחנת את משמעותו להתפתחות ניצני האוריינות ולהתפתחות הרגשית חברתית של הילדים. מחקריה בוחנים אינטראקציות אלה בקרב ילדים עם התפתחות תקינה והתפתחות מוקדמת (קוראים מקדימים), ילדים עם צרכים ייחודיים כמו לקות שמיעה או לקות קשב וילדים ממיצב חברתי כלכלי נמוך.
בשאיפה לקדם ניצני אוריינות והסתגלות רגשית חברתית של ילדי גן היא מפתחת ומעריכה תכניות התערבות לקידום רמת התיווך של הורים וגננות
Prof. Dorit Aram is the head of the Counseling Program in Tel Aviv University's School of Education, Israel. Her research focuses on parent-child literacy interactions and their implications for early literacy and socio-emotional development, in Hebrew and Arab communities. Addressing needs in special populations, her work examines these interactions in parent-child dyads of children with hearing loss, ADHD, and low socioeconomic background, and among precocious readers.
Prof. Aram has conducted early interventions aimed at improving kindergarten and preschool teachers’ as well as parents’ mediation and children's early literacy.