אני פרופ' מן המניין וראש המעבדה לחקר הגיל הרך בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב. מחקרי מתמקד בהבנת מקומו של תיווך המבוגרים בהתפתחותם של ילדי גן וקידומו בחברה היהודית והערבית. אני חוקרת את אופי האינטראקציה של הורים וגננות עם ילדים בעת קריאת ספר וכתיבה ומעריכה את משמעותה להתפתחות ניצני האוריינות ולהתפתחות הרגשית-חברתית של הילדים. מחקרי בוחנים אינטראקציות אלה בקרב ילדים עם התפתחות תקינה, התפתחות מוקדמת (קוראים מקדימים), ילדים עם צרכים ייחודיים (לקות שמיעה, לקות קשב וCP) וילדים ממיצב חברתי כלכלי נמוך. בשאיפה לקדם ניצני אוריינות והסתגלות רגשית-חברתית של ילדי גן אני מפתחת ומעריכה תוכניות התערבות לקידום רמת התיווך של הורים וגננות. במקביל, אני חוקרת הורות בהתבוננות בין תרבותית. עם שותפים, פיתחנו את מודל "מחומש ההורות" להורות מיטבית. בעזרת מודל זה אני מלמדת הדרכת הורים וחוקרת כיצד מאפיינים של הורות מיטבית על פי המודל קשורים לרווחה של הורים ולהתפתחות של ילדים בגיל הרך. אני חברת הנהלת העמותה למען הילד בגיל הרך (OMEP ישראל). כחוקרת אוריינות מובילה, נבחרתי ב2018 לReading Hall of Fame.
I am a full professor at Tel Aviv University and the head of the Early Childhood Research Lab. My research focuses on adult-child interactions and their implications for early development. In particular, in Hebrew and Arabic, I evaluate adult-child literacy interactions (joint writing and shared book reading) and study their implications on early literacy and socioemotional development. Addressing the needs of special populations, my work examines literacy interactions in parent-child dyads of children with special needs. I conduct literacy interventions aimed at improving preschool teachers’ and parents’ scaffolding and children's early literacy and socio-emotional development. I am also interested in parenting. Together with colleagues, we developed a model for beneficial parenting, "The Parenting Pentagon Model." I study parenting from a cross-cultural viewpoint. I explore how beneficial parenting, according to the PPM, contributes to parents’ and young children’s well-being. I am a board member of the Israeli OMEP, World Organization for Early Childhood Education. As an international leading literacy researcher, I was chosen in 2018 to the Reading Hall of Fame.