פרסים ומענקי מחקר ייחודיים

פרסים ומענקי מחקר מיוחדים בבית ספר לחינוך אוניברסיטת תל אביב
פרסים ומענקי מחקר מיוחדים בבית ספר לחינוך אוניברסיטת תל אביב

פרס ע"ש מורטון דויטש של החברה לחקר שלום, סכסוך ואלימות

ב- 2014 פרופ' דניאל בר-טל  זכה בפרס היוקרתי ע"ש מורטון דויטש של החברה לחקר שלום, סכסוך ואלימות, על תרומתו רבת השנים לבניית תיאוריה ופרקטיקה בתחום פתרון הסכסוכים. החברה לחקר שלום, סכסוך ואלימות מהווה מחלקה בתוך האיגוד האמריקאי לפסיכולוגיה, שהוא הארגון הגדול בעולם מסוגו, וחברים בו כ-130 אלף פסיכולוגים.

 

פרס ע"ש מיכאל ברונו ז"ל

ב-2013 זכתה פרופ' נעמה פרידמן בפרס ע"ש מיכאלברונו ז"ל. הפרסים על-שם מיכאל ברונו ז"ל מוענקים מדי שנה לשלושה מדענים וחוקרים ישראלים שהוכיחו כשרון ויצירתיות יוצאי דופן בעבודתם האקדמית, ואשר זוהו על סמך הישגיהם כבעלי פוטנציאל לפריצות דרך משמעותיות בתחומם. פרופ' פרידן חוקרת את הקשר שבין שפה ומוח, באמצעות חקר של אפאזיה, ליקויי שפה מולדים, והדמיה מוחית. היא גילתה מספר סוגים חדשים של דיסלקסיות ודיסגרפיות, תיארה פגיעות סלקטיביות בתחביר ובשליפה לקסיקאלית, ופיתחה תיאוריות חדשניות לתיאור ליקויי שפה והתפתחות שפה. מחקריה שופכים אור על תהליכים תקינים של תחביר, קריאה, כתיבה ושליפה לקסיקאלית, וכן על סוגים של לקויות שפה והדרכים לאבחנן ולטפל בהן.

 

פרס ע"ש לסוול

ב2011 זכה דניאל בר-טל בפרס על שם לסוול ( Lasswell) של החברה הבינלאומית לפסיכולוגיה פוליטית על תרומתו המדעית המצטברת והמיוחדת לפסיכולוגיה פוליטית.


 

פרס ע"ש סנפורד

בשנת 2012 זכה דניאל בר-טל בפרס על שם סנפורד (Sanford) של החברה הבינלאומית לפסיכולוגיה פוליטית על יישום מעשי של עקרונות פסיכולוגיה פוליטית ויצירת ידע נגיש שמשתמשים בו אנשי מעשה ביצירת השפעה חיובית על הפוליטיקה.


 

הקרן הלאומית למדע

בשנים 2012-2015. זכו מיכל טבח וטומי דרייפוס  במימון על ידי הקרן הלאומית למדע . התמצית המדעית של המחקר: התלמיד ומליאת הכיתה לומדים מתמטיקה כרצף אחד. מטרת העל של מחקר זה היא ללמוד על תהליכי התפתחות הידע והחשיבה המתמטיים בכיתה, כפי שהם באים לידי ביטוי בשיח המתקיים בדיוני מליאת הכיתה, וכן במהלך האינטראקציה הבינאישית במהלך הבניית ידע מתמטי על ידי יחידים וקבוצות קטנות העובדים בכיתה. בפרט, מתמקד המחקר במעברי ידע בין יחידים העובדים בקבוצות קטנות ומליאת הכיתה, כלומר, ביחסי הגומלין בין הבניית ידע על ידי יחידים ובין הפעילות המשותפת של המליאה.

 

בשנים 2010-2014 זכו פרופ' פסיה צמיר והפרופ' דינה תירוש במימון מהקרן הלאומית למדע. המחקר עוסק בידע מתמטי ומסוגלות אישית מתמטית הנדרשים להוראה: המקרה של מורים בגיל הרך. במחקר נבחן הידע המתמטי של גננות, הידע הפדגוגי-תוכני שלהן ותחושת המסוגלות העצמית בנושאים: מספרים וטכנולוגיה. המחקר מבקש להתייחס לידע שיש לגננות לגבי הדרכים שבהן תלמידים מייצרים פתרון לבעיה ולידע שיש לגננות לגבי היכולת של תלמידים להעריך פתרונות של אחרים. תרומת המחקר היא בהבנה לגבי יחסי הגומלים בין סוגי הידע השונים שיש לגננות בתחום התוכן המתמטי, ובין האמונות שרכשו לגבי תחושת המסוגלות העצמית שלהן.


 

קרן יד הנדיב

הקרן תרמה תרמה 1.5 מיליון שקלים לטובת פרויקט הסטנדרטים.  הפרויקט התקיים במרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח) בין מאי 2011 ליולי 2012 כמיזם רב ממדי שהשתתפו בו ד"ר דורית רביד מבי"ס לחינוך שבאוניברסיטת תל אביב ומט"ח בתמיכת מפמ"ר לשון עברית במשרד החינוך ויו"ר המזכירות הפדגוגית של משרד החינוך, כמו גם ראמ"ה (הרשות הארצית למדידה והערכה), כל זאת ביוזמתה ובמימונה של קרן יד הנדיב. מטרתו המוצהרת של הפרויקט הייתה לפתח מערך סטנדרטים להערכת כתיבה בכיתה ז', כלומר סט של קריטריונים אחידים שיאפשרו למורים לעמוד על טיבו של הטקסט העברי הכתוב בידי התלמידים. צוות המפתחים וצוות ההדרכה והפיתוח נשענו בראשית הפרויקט על גופי ידע מחקרי גדולים הקיימים כבר ועל תובנות מפרויקט גישוש (פיילוט) שהתקיים בשנת 2010; ואולם הפרויקט עצמו מבוסס על ניתוח מפורט של בסיס נתונים חדש שנאסף במסגרת הפרויקט.

 

אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
Developed by
Design by
Basch Interactive