החוג לחינוך מיוחד וייעוץ חינוכי - תואר שני
חדש בתשפ"ה - תעודת הוראה ללא עלות במקביל ללימודי התואר
ראשת החוג:
פרופ' לילך שלו מבורך
אחראית מנהלית:
בת שבע גרניט
לפניות באמצעות מערכת פניות אוניברסיטאית
רכזת תלמידים/ות:
אודליה בכר
לפניות באמצעות מערכת פניות אוניברסיטאית
תואר שני בייעוץ חינוכי
תואר שני בלקויות למידה
למה יש ילדים ומבוגרים שמתפקדים היטב בלימודים, בתקשורת בין-אישית, בקהילה, או בעבודה, ויש כאלה שקשה להם בתחומים מסוימים, או שההתפתחות שלהם שונה? האם זה קשור למאפיינים האישיים של כל אחד, או דווקא למאפיינים של המסגרת והסביבה? (ספוילר: גם וגם).
מה ההשפעה של המסגרות השונות כמו משפחה, סביבה חינוכית וצוותים על ההתפתחות של אנשים, ולמה יש מערכות שתומכות טוב יותר מאחרות ביחידים שבתוכן?
מה אנחנו יכולים ללמוד מכל ההבדלים האלה בין בני אדם לגבי התהליכים המוחיים, הקוגניטיביים, הרגשיים והחברתיים שהופכים אותנו למי שאנחנו? ונניח שנבין את כל הדברים האלה, האם זה יעזור לנו לשפר את החיים של ילדים ומבוגרים, ואת המערכות שבתוכן אנו חיים? (ספוילר: כן!)
לימודי התואר השני אצלנו עוסקים בשאלות האלה ודומות להן. אצלנו תוכלו ללמוד לעומק מה עומד בבסיס של מגוון תפקודים קוגניטיביים-אקדמיים, חברתיים, רגשיים והתנהגותיים, מה הגורמים לקשיים ולקויות בתפקודים האלה, ומה המנגנונים שמאפשרים לבני אדם לפרוח ולהתפתח.
אנחנו מאמינים שמחקר מדעי איכותי, עשייה חברתית משמעותית, ועשייה עסקית אפקטיבית צריכים ויכולים ללכת ביחד. תלמדו אצלנו מטובי החוקרים בתחום – האנשים שמעבדות המחקר שלהם מובילות את הידע המדעי בתחומים האלה, ומפתחות כל הזמן שיטות הערכה חדשות ודרכים חדשניות לעזור ולשפר.
במקביל, הבוגרות והבוגרים שלנו עוסקים במגוון גדול של מקצועות – בחינוך מינקות ועד להשכלה גבוהה, במערכת הבריאות, במגוון עמותות, בחברות סטארט-אפ ועוד. הן והם – אתן ואתם – מביאים אל השטח את הידע והכלים שנרכשו אצלנו, ועוזרים להפוך את העולם למקום טוב יותר.
הלימודים אצלנו פתוחים בפני בוגרי תואר ראשון ושני בכל התחומים, אנשים סקרנים שרוצים להניע שינויים משמעותיים בחיים של אנשים בקהילות שלהם.
בחוג שתי תכניות לימודים עיקריות:
לשאלות ופרטים נוספים ניתן לפנות לבת שבע באמצעות מערכת פניות אוניברסיטאית או בטלפון 03-6408472.
תכניות נוספות לימודי תעודה באבחון לקויות למידה לימודי תעודה באימון קשבי בשיטת CPAT
|
|