חברי סגל מנחים
רשימת חברי הסגל בדרגת מרצה בכיר ומעלה הרשאים להנחות לתואר שלישי ותחומי המחקר שלהם:
סוציולוגיה של החינוך ומינהל החינוך; מעורבות הורים בחינוך; אי שוויון חברתי בחינוך; שיפור בתי ספר |
||
מינהל החינוך כתחום דעת; קריירות של גננות, מורים ומנהלים; ניהול רגשות בבית הספר; מגדר ומנהיגות חינוכית |
||
סוציולוגיה של החינוך ; סוציאליזציה פוליטית; חינוך לדמוקרטיה |
פרופ' אורית איכילוב |
|
מודלים של גורמי סיכון והגנה להסבר תפקוד חברתי-רגשי והתנהגותי של ילדים, מתבגרים ומבוגרים עם וללא לקויות כלקויות למידה ו- ADHD. מודלים אלו כוללים משתנים ברמות הפרט, המשפחה והקהילה ; חקר העמידות בקרב אוכלוסיות המתמודדות עם מצבי סיכון כגון מחלות או מצבי מתח ביטחוניים |
||
הוראת ספרות המקרא ותולדותיה; חקר המקרא בתחומי ההיסטוריוגרפיה, האידיאולוגיה והעיצוב הספרותי |
פרופ' יאירה אמית |
|
התפתחות בגיל הרך ומקום המבוגרים בהתפתחות הילדים:מאפייני הורות; אינטראקציות של הורים ומחנכות עם ילדים צעירים; התפתחות רגשית-חברתית; ניצני אוריינות; פיתוח והערכת תכניות התערבות בבתים ובמסגרות חינוך |
||
שילוב חקר המוח ומחקר קוגניטיבי בהוראת המדעים; חשיבה אינטואיטיבית במדעים ובמתמטיקה; הרמה הקוגניטיבית של תלמידים והקשר להישגים לימודיים ; האצת הרמה הקוגניטיבית והאצת סכמות חשיבה |
||
שיטות מחקר מדידה והערכה ; חלופות בהערכת הישגים; גורמי הטיה בהערכה |
פרופ' מנוחה בירנבוים |
|
היסטוריה של החינוך בישראל ובצרפת; הוראת ההיסטוריה והאזרחות; עיצוב הזיכרון הקולקטיבי באמצעות טקסים, אנדרטאות ומוזיאונים |
(פרופ' בדימוס) |
|
פסיכולוגיה חברתית; חקר סכסוכים אתניים: התפרצותם, הסלמה שלהם ותהליך שלום - דינמיקה פסיכולוגית שלהם |
פרופ' דניאל בר-טל |
|
פילוסופיה של החינוך; הגותו החינוכית של א.ד. גורדון; דת וחינוך | פרופ' יובל גובני | |
פתרון בעיות מתמטיות; פתרון בעיות אלגוריתמיות; ניסוחים דקלרטיביים לעומת ניסוחים אופרטיביים; יצירתיות בפתרון בעיות; לימוד באמצעות טעויות |
||
לקויות למידה במתמטיקה (דיסקלקוליה);נוירופסיכולוגיה של עיבוד מספרים;חשיבה מתמטית תקינה, ההתפתחות שלה והקשר שלה לכישורים ניהוליים ותהליכי זיכרון | ד"ר דרור דותן | |
התפתחות ערכים לאורך החיים ובמיוחד בגיל הילדות; הקשר בין ערכים להתנהגות; חינוך ערכי במשפחה | פרופ' אלה דניאל | |
התפתחות מוקדמת של שפת אם; לקויות תקשורת, שפה ודיבור; אוטיזם: הילד, המשפחה והסביבה החינוכית |
פרופ' אסתר דרומי |
|
היסטוריה של החינוך בארץ ישראל ובמדינת ישראל; שילוב מחקר היסטורי עם תכנון מדיניות חינוכית; חינוך קיבוצי; חינוך בלתי פורמלי |
פרופ' יובל דרור |
|
תהליכים ומושגים בלמידת מתמטיקה תיכונית ועל-תיכונית, בפרט משמעויות בחשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי |
פרופ' טומי דרייפוס |
|
טכנולוגיה ולמידה; שימושי דאטה בחינוך; ניתוח למידה; חשיבה חישובית |
||
לחץ, משאבי התמודדות, שינה ואיכות החיים/רווחה בקרב ילדים בעלי צרכים מיוחדים ומשפחותיהם (אוטיזם, ADHD, לקויות שמיעה); ההשפעה של הורות ותהליכי וויסות ביולוגים-התנהגותיים על תפקוד חברתי-רגשי של ילדים ומתבגרים ותפקוד בקרב הורים |
||
מבנה הדעת של מדעי החינוך ; יחסי האדם הלומד והידע האנושי ; חינוך השונות והמגוון האנושי |
פרופ' דוד חן |
|
חינוך מתמטי בתחום רחב של גילאים, כולל הכשרת מורים עם הדגשים הבאים: תהליכי הוראה ולמידה של מתמטיקה בסביבות טכנולוגיות; תהליכי הבניית ידע מתמטי בכיתה; ניתוח שיח בכיתת המתמטיקה |
||
חינוך רב לשוני ;היבטים רגשיים ומשפחתיים של דו/רב לשוניות; שימור שפה ואובדנה בקרב קבוצות מיעוט ומהגרים; מדיניות חינוכית רב לשונית; נקודות מפגש בין אמנות, שפה וזהות |
||
סוציולוגיה של החינוך; מדיניות החינוך וארגונו ; חינוך וריבוד חברתי ועדתי; חינוך ושינוי חברתי |
פרופ' אברהם יוגב |
|
הסתגלות ואי הסתגלות למצבי חיים; תכניות מניעה וחיסון |
(פרופ' אמריטוס) |
|
סוציולוגיה של מערכות אקדמיות; מערכת ההשכלה הגבוהה ביישוב היהודי ובמדינת ישראל בתקופת היישוב ובעשורים הראשונים |
||
טכנולוגיה ולמידה; הוראה אקדמית ברשת; יישומים פדגוגיים חדשניים משולבי תקשוב; למידה חברתית, חומרי למידה פתוחים ברשת; למידה ניידת; כריית נתונים בחינוך וניתוח למידה | ||
טכנולוגיות למידה לאנשים עם צרכים מיוחדים ; למידה או שיקום באמצעות סביבות וירטואליות; הוראה ולמידה מקוונת עבור אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים |
||
פילוסופיה של טכנולוגיה בחינוך; תרבות החברה הדיגיטלית; חינוך טכנולוגי בעידן הדיגיטלי |
פרופ' איליה לוין |
|
תכנון לימודים, למידה והוראה בבית הספר ; רוחניות ותודעה והשתמעויות לחינוך ולמידה; סביבות למידה קונסטרוקטיביסטיות ותכנון לימודים; תפיסות אפיסטמולוגיות בזיקה ללמידה, הוראה והערכה |
(פרופ' אמריטה) |
|
חינוך מתמטי; יצירתיות בחינוך מתמטי; המתמטיקה בגיל הרך; הכשרת מורים למתמטיקה | פרופ' אסתר לוינסון | |
תפיסה והפקה של השפה המדוברת על ידי כבדי שמיעה וחרשים; שיקום שמיעתי ותקשורתי של כבדי שמיעה וחרשים; השפעת התפקוד התקשורתי באמצעות השפה המדוברת על תפקוד הפרט עם החסך השמיעתי בסביבות החיים: במשפחה, במסגרת החינוכית ובתעסוקה |
(פרופ' אמריטה) |
|
טכנולוגיה ולמידה; למידה של מורכבות; היבטים קוגניטיביים ולמידה בחינוך הטכנולוגי; חשיבה טכנולוגית |
פרופ' דוד מיודוסר |
|
חינוך מיוחד וייעוץ חינוכי; תלמידים עם לקויות למידה ו/או הפרעות קשב עם תנועתיות יתר ( (ADHD) , ומשפחותיהם; מחקר בתחומים ריגשיים וחברתיים, בדידות ותקווה |
פרופ' מלכה מרגלית |
|
מדידה והערכה, שיטות מחקר וסטטיסטיקה; גורמים המשפיעים על הישגים במתמטיקה, במדעים וסטטיסטיקה; הכשרת מורים ופיתוח מקצועי של מורי מורים; הוראה והערכתה בהשכלה הגבוהה; הישגים ומנהיגות בארגונים חינוכיים |
פרופ' פאדיה נאסר אבו-אלהיג'א |
|
מדידה והערכה ושיטות מחקר; הערכת פרויקטים חינוכיים ותכניות לימודים; הערכה בית-ספרית, הערכה וקבלת החלטות, הערכת הישגי תלמידים |
פרופ' דוד נבו |
|
סביבות ממוחשבות בהוראת המתמטיקה, מדע וטכנולוגיה; למידה והוראה באמצעות סביבה ממוחשבת; הוראה באמצעות האינטרנט; בתי ספר וירטואליים; הוראת אוריינות מדעית וטכנולוגית |
פרופ' רפי נחמיאס |
|
שיח כיתתי והזדמנויות ללמידה; אי-שיוויון בשיח הכיתתי; תקינות ותיקוני שפה; שפה ומגדר |
ד"ר הדר נץ | |
נוירופסיכולוגיה של השפה; אפאזיה; הפרעות תחביר ושליפה לקסיקאלית; דיסלקסיות ; דיסגרפיות; רכישת תחביר; ליקויי שפה בשפת הסימנים הישראלית |
||
תכנון לימודים; מתודולוגיה איכותנית ; חינוך יהודי פלורליסטי |
פרופ' נעמה צבר בן-יהושע |
|
ייעוץ חינוכי; התפתחות קריירה במהלך החיים; הבניית זהות משפחתית וזהות תעסוקתית של קבוצות חברתיות מוחלשות; התפתחות קריירה של נשים; יחסי עבודה-משפחה וחינוך לקריירה |
||
חינוך מתמטי; אינטואיציה וחשיבה מתמטית על שגיאות אופייניות בלמידה ובהוראת מתמטיקה; הכשרת מורים למתמטיקה |
(פרופ' אמריטה) |
|
סוציולוגיה של החינוך; מינהל החינוך; מיקרו-סוציולוגיה ומינהל של בית הספר; היסטוריה חברתית של ארגוני חינוך ומערכות בית הספר |
פרופ' יצחק קשתי |
|
בלשנות, פסיכולוינגויסטיקה התפתחותית, מבנה העברית החדשה; רכישת לשון אם מינקות ועד בגרות; התפתחות האוריינות הלשונית (כתיב וכתיבה); הוראת העברית כלשון אם |
(פרופ' אמריטה) |
|
היבטים נוירו פסיכולוגיים של קשב וליקויי קשב (ADHD, ASD, קשיי קריאה); פיתוח תכניות אימון קוגניטיבי והערכת יעילותן (ADHD, ASD, קשיי קריאה, ילדי גן); גורמים תרבותיים בהתפתחות קוגניטיבית; גורמים קוגניטיביים בלמידה מקוונת; התנהגויות סיכון ותחושות רווחה בקרב בני נוער בצל ה-COVID-19 |
||
רב לשוניות בחינוך ובחברה; תאוריות ביקורתיות של מבחני שפה ומבחנים רב לשוניים; מדיניות לשונית; זכויות לשוניות ושוויון; שפות במרחב הציבורי (נוף לשוני); הישגים לימודיים של מהגרים וקבוצות מיעוט |
פרופ' אילנה שוהמי |
|
פסיכולוגיה התפתחותית; קוגניציה של מורים; ניסיון לתאר יסודות קוגניטיביים, רגשיים ובין-אישיים של ההוראה |
פרופ' סידני שטראוס |
|
סוציולוגיה של החינוך; יסודות חברתיים של החינוך; סוציולוגיה של חינוך נוער וסטודנטים; סוציולוגיה של ארגונים חינוכיים והקהילה; בחירה בחינוך |
פרופ' רנה שפירא |
|
תפיסת מושגים מתמטיים, כללים אינטואיטיביים וחשיבה מתמטית |
פרופ' דינה תירוש
|
|
מדיניות חינוך וסוציולוגיה של החינוך; מאבקים פוליטיים על מדיניות חינוך; סוגיות בהפרטת החינוך הציבורי; קריירות מורים; סוציולוגיה של מקצוע ההוראה; מדיניות הכשרת הוראה; חינוך פיננסי דמוקרטי |
ד"ר ערן תמיר |