חינוך רב לשוני - תואר שני
תואר שני בחינוך רב לשוני
רב לשוניות כאתגר וכמשאב בעולם משתנה
אם מצאתם עצמכם שואלים שאלות באשר לרב לשוניות ורב תרבותיות בחינוך, בחברה, או בהקשרים אישיים יותר; אם אתם תוהים כיצד מערכת חינוך יכולה וצריכה להתייחס לעולים, למהגרים, למבקשי מקלט, ולקבוצות מיעוט אחרות בכל הנוגע לשפותיהם וזהויותיהם; אם תהיתם על הזיקה שבין שאלות של זהות, שפה, ויחסים בין קבוצות – הן בהקשרים חברתיים ופוליטיים, והן בהקשרים אישיים ומשפחתיים – מקומכם עמנו – בתכנית לחינוך רב לשוני. בתכנית זו תיחשפו לתיאוריות ולמחקר העוסקים בנקודות מגע שונות שבין שפות, זהויות, מדיניות, הגירה, רכישת שפות והוראתן, ולהשלכות של כל אלו על חיי היומיום, על החברה הישראלית ועל הקשרים גלובאליים. בתכנית תפגשו חוקרים.ות ומרצים.ות בחזית המחקר ותתנסו בהשלכות מגוונות שיש להקשרים התיאורטיים והמחקריים על הנעשה בשטח.
הצטרפו אלינו לקדם יחד רב לשוניות כמשאב, כזכות וכאתגר בעולם משתנה!
יחודיות התוכנית
זוהי התכנית האוניברסיטאית היחידה בישראל העוסקת בחינוך רב לשוני.
תכנית לימודים היא רבגונית – הן מבחינת התכנים והן מבחינת הרכב הסגל והסטודנטים.יות.
הלימודים מתאפיינים ביחס אישי וקהילת למידה מלוכדת ותומכת.
מה אפשר לעשות עם זה?
בוגרי ובוגרות התכנית יכולים לעסוק במחקר הנוגע לחינוך רב לשוני במסגרות אקדמיות ומחקריות שונות, לפתח תוכניות המקדמות רב לשוניות בבתי הספר, להשתלב בדרגים בכירים במשרד החינוך, להרצות ולהדריך במוסדות להשכלה גבוהה ולהתוות מדיניות רב לשונית חינוכית המתאימה לעידן הנוכחי.
תנאי קבלה:
אם יש לך תואר ראשון או שני הנוגע לשפות, אנחנו מזמינים אותך להירשם לתוכנית (תעודת הוראה בשפה היא יתרון). הקבלה לתואר שני תהיה למסלול ללא עבודת גמר. המעבר למסלול עם עבודת גמר ייקבע לקראת סוף שנת הלימודים הראשונה
דוגמאות לנושאים שבהם עוסקת התכנית:
- תיאוריות ותהליכים של רכישת שפות
- היבטים רגשיים של רב לשוניות
- פדגוגיה ביקורתית
- דפוסים לשוניים בקרב קהילות של מהגרים וקבוצות מיעוט אחרות
- מבחנים והערכה של ידע לשוני בראייה ביקורתית
- ייצוגי שפות במרחבים ציבוריים
- שפה ומגדר
- מדיניות לשונית בישראל ובעולם
- תכניות לימודים ורב לשוניות בעולם דיגיטלי
- לשון, חשיבה ותרבות