פיתוח למידה מבוסס AI

מנהלת התוכנית: רינתיה ברוכים לוין 

 

רינתיה ברוכים לוין

מנהלת התוכנית

מקדמת למידה ארגונית ואישית, חיה את התנודות בשוק העבודה ובעולם הלמידה כבר למעלה מ-20 שנה.
ייסדה ומנהלת את חברת limi, מרצה בארגונים ובאקדמיה, יועצת בכירה להנהלות ול-HR, שותפה בפודקאסט "פיצוחים" על למידה בארגונים ופיתוח הון אנושי, ייסדה ומנהלת קהילת "למידה ארגונית" – המונה למעלה מ-18K אנשי ונשות מקצוע בתחום וזוכה לעבוד עם ארגונים מובילים מכלל המגזרים.
הייתה ראש תחום פיתוח הדרכה בחברת פלאפון,  פיתחה הכשרות ותוצרי למידה בעשרות ארגונים, הובילה פרויקטי למידה ותהליכי ייעוץ אסטרטגיים פורצי דרך.
לימדה ניהול הדרכה באוניברסיטה הפתוחה ושימשה כמנהלת האקדמית של תחום הלמידה הארגונית בהמי”ל. 
בעלת B.A במדעי החברה באונ’ בר אילן, בוגרת קורס פיתוח הדרכה ב-HIT, קורס פיתוח ארגוני וקורס פיתוח עסקי ואסטרטגיה בלהב, הפקולטה לניהול אונ’ ת”א.
והכי חשוב, אמא ל-3 ילדים שרק אחרי גיל 40 גילתה שהפרעת הקשב שלה היא כנראה זו שדחפה אותה להתפתח ולפתח למידה בדרכים מסקרנות. 

 

אלעד דניאל

AI Learning Manager בחברת Dentsply Sirona 
אחראי על פיתוח והובלת תהליכי למידה מבוססי AI לתפקידים מגוונים בארץ ובעולם. 
מרצה בפקולטה לטכנולוגיות למידה בקורסי אפיון ועיצוב חווית משתמש.
אוטודידקט בעולמות ה-AI ובכלל. חוקר ולומד באופן מתמיד על עולמות הטכנולוגיה, החדשנות, הלמידה והשילוב ביניהם. 
בעל ניסיון של מעל עשור בתפקידי ניהול ופיתוח תהליכי למידה במגוון ארגונים. מרצה וכותב על למידה בארגונים בדגש על טכנולוגיות: שימש בעבר כמפקד צוות פיתוח למידה בצה"ל ולימד את המקצוע. משם המשיך לפיתוח למידה והטמעה בחברת כלל ביטוח ולאחר מכן בחברת אקספרטים. 
בעל תואר ראשון ושני בטכנולוגיות למידה, המכון הטכנולוגי חולון. 
 

אוניברסיטת תל אביב בשיתוף עם:

 

שנת הלימודים תשפ"ו 

 

תוכנית היברידית


 

רציונל

 

עולם פיתוח הלמידה עובר מהפכה, והבינה המלאכותית היא כוח מרכזי בהנעת שינוי זה. עבור מפתחי ומפתחות למידה, הבנה ויישום של בינה מלאכותית אינם עוד יתרון, אלא תנאי בסיסי להתפתחות והבטחת רלוונטיות מקצועית בעולמות הלמידה והפיתוח הארגוני. קורס זה נועד לצייד אתכם ביכולות המעשיות הנדרשות כדי להישאר בחזית המקצוע, להפוך אתגרים להזדמנויות, ולספק לארגונים פתרונות למידה מתקדמים, יעילים ומותאמים אישית באמצעות כוחה של הבינה המלאכותית. 

 


 

מטרות

מטרת התוכנית היא להכשיר מפתחי ומפתחות למידה בשיטות עבודה מתקדמות עם בינה מלאכותית, על מנת להעצים את יכולותיהם בפיתוח תוצרי ותהליכי למידה ולהוביל חדשנות בתחום.

התוכנית נשענת על שני צירים מרכזיים ומשלימים:

  • פיתוח תוצרי ותהליכי למידה:
    ציר זה יתמקד בהבנה מעמיקה של צרכי למידה ארגוניים, עקרונות עיצוב למידה מותאמים למהפכת ה-AI, תכנון אפקטיבי ושיטות להפקת תוצרי למידה מגוונים. הוא יקנה את היסודות המקצועיים הנדרשים לכל מפתח/ת למידה, מתוך תפיסה ברורה שהטכנולוגיה ככלל, והבינה המלאכותית בפרט, משמשות ככלי עוצמתי שיכול לתמוך בביצוע כל שלבי פיתוח הלמידה ובשיפור מתמיד של איכותה ויעילותה.
  • עולם הבינה המלאכותית הגנרטיבית (GenAI):
    ציר זה יעסוק בהקניית המיומנויות הדרושות ליישום אפקטיבי של בינה מלאכותית ככלי עבודה מרכזי בכל שלבי פיתוח הלמידה. המשתתפים ירכשו את היכולת לתפעל ביעילות כלים ופלטפורמות AI שונות, לבחור ולהתאים את כלי ה-AI הרלוונטיים לכל משימת למידה, לאפיין ולפתח מגוון רחב של פתרונות למידה חדשניים מבוססי AI, ולשלב את הבינה המלאכותית באופן שיטתי בתהליכי העבודה הקיימים שלהם, תוך הבנה ברורה של יכולות הכלים וגבולותיהם.

    התוכנית כולה נבנתה כחוויית למידה הוליסטית, המשלבת באופן שיטתי תיאוריה ופרקטיקה. לאורך הקורס, המשתתפים יתנסו במגוון רחב של שיטות למידה – הרצאות, הדגמות חיות, דיונים, ניתוח מקרי בוחן, תרגולים מעשיים ועבודה על פרויקטים.
     


 

תכנים מרכזיים

  • אפיון ופיתוח תוצרי ותהליכי למידה:
    ניתוח צרכים והגדרת יעדים, מודלים לפיתוח תוצרים ותהליכי למידה, עקרונות עיצוב למידה מודרניים, פיתוח יחידות לימוד 
  • יישום בינה מלאכותית גנרטיבית (GenAI) בלמידה:
    הבנת יסודות הבינה המלאכותית ורתימת הפוטנציאל, היכרות ותפעול כלי AI, יצירה והעשרת תוכן למידה באמצעות  AI, ניתוח נתונים בעזרת AI, פיתוח ואפיון של פתרונות למידה מבוססי AI, ניסוח הנחיות אפקטיביות ל-AI, שילוב פתרונות AI לאורך שלבי פיתוח הלמידה, שיקולים, יכולות ומגבלות.

 


 

דרכי ההוראה

הלמידה מתרחשת בשלוש דרכים לאורך התוכנית: 

  • למידה קבוצתית – 6 מפגשים פרונטליים בהם לומדים יחד בסדנאות סטודיו, למידת חקר, הרצאות, תרגולים, למידת עמיתים ועוד 
  • למידה עצמאית – למידה של תוכן מובנה הכולל סדנאות וידאו, פודקאסטים, מאמרים, פורמטים ודוגמאות מסודרות. התוכן מיועד ללמידה בקצב אישי ונגישה מכל מקום וזמן
  • למידה מעשית– הפרקטיקום של התוכנית, למידה פרסונלית המבוססת על פרויקט משולחן העבודה שלכם ומלווה במנטורינג אישי לכל משתתפ.ת 

 


 

קהל יעד ותנאי קבלה

התוכנית מיועדת לנשות ואנשי הדרכה ולמידה ארגונית העוסקים כבר היום בפיתוח ואפיון של תוצרי למידה והדרכה בארגונים ורוצים להעצים את יכולותיהם הקיימות באמצעות בינה מלאכותית 

 

תנאי קבלה

  • אוריינות טכנולוגית בינונית ומעלה 
  • ותק של חצי שנה לפחות בתפקידי למידה בארגונים  
  • ידע בסיסי בפיתוח למידה 
  • מכתב בקשה אישי (רקע קצר עליך, סיבות להרשמה, שאיפות מקצועיות ועוד) 
  • שליחת קורות חיים + שיחת התאמה עם מנהלת התוכנית במידת הצורך
     
 

 

דרישות התוכנית

  • נוכחות של לפחות 80% מהמפגשים
  • הגשת פרויקט מלא

 


 

תעודת סיום

לעומדים בהצלחה בדרישות הלימודים תוענק תעודה מטעם אוניברסיטת תל אביב ו-Limi

 


 

היקף לימודים

54 שעות אקדמיות:

6 מפגשים, 5 שעות אקדמיות למפגש, סה"כ 30 שעות אקדמיות 
4 שעות למידה עצמאית 
20 שעות עבודה על פרויקטים, מלוות במפגשי ייעוץ עם המנחים

 

העבודה על הפרויקטים תלווה ביעוץ ע"י מרצי התוכנית

 


 

מועד ומיקום

יום ראשון,  20:00-16:00

הלמידה מתקיימת באוניברסיטת תל-אביב ובאופן מקוון בזום

מועד פתיחה מתוכנן: 18 בינואר 2026

מועד סיום מתוכנן: 22 בפברואר 2026

 


 

עלות

דמי רישום: 200 ש"ח

שכר לימוד:  5,900 ש"ח 

אוניברסיטת תל אביב הינה מלכ"ר ואינה גובה מע"מ
 

 


 

הרשמה

מתעניינים.ות בתוכנית?

הירשמו כאן ונעדכן כשתיפתח ההרשמה לשנה"ל תשפ"ו

 

לכשיפתח הרישום:

  • מילוי טופס הרשמה בצירוף קורות חיים 
  • תשלום דמי רישום
  • שיחת התאמה עם מנהלת התוכנית בהתאם לצורך

 

 


 

 

תקנון המרכז

לפרטים נוספים - אנה לוזנר
טלפון: 03-6406260
​דוא"ל   merkaz@tauex.tau.ac.il

 

          

ט.ל.ח

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>