ניהול למידה בארגונים
מנהלת התוכנית: רינתיה ברוכים לוין
מנהלת התוכנית
מקדמת למידה ארגונית ואישית, חיה את התנודות בשוק העבודה ובעולם הלמידה כבר למעלה מ-20 שנה.
ייסדה ומנהלת את חברת limi, מרצה בארגונים ובאקדמיה, יועצת בכירה להנהלות ול-HR, שותפה בפודקאסט "פיצוחים" על למידה בארגונים ופיתוח הון אנושי, ייסדה ומנהלת קהילת "למידה ארגונית" – המונה למעלה מ-18K אנשי ונשות מקצוע בתחום וזוכה לעבוד עם ארגונים מובילים מכלל המגזרים.
הייתה ראש תחום פיתוח הדרכה בחברת פלאפון, פיתחה הכשרות ותוצרי למידה בעשרות ארגונים, הובילה פרויקטי למידה ותהליכי ייעוץ אסטרטגיים פורצי דרך.
לימדה ניהול הדרכה באוניברסיטה הפתוחה ושימשה כמנהלת האקדמית של תחום הלמידה הארגונית בהמי”ל.
בעלת B.A במדעי החברה באונ’ בר אילן, בוגרת קורס פיתוח הדרכה ב-HIT, קורס פיתוח ארגוני וקורס פיתוח עסקי ואסטרטגיה בלהב, הפקולטה לניהול אונ’ ת”א.
והכי חשוב, אמא ל-3 ילדים שרק אחרי גיל 40 גילתה שהפרעת הקשב שלה היא כנראה זו שדחפה אותה להתפתח ולפתח למידה בדרכים מסקרנות.
מנטורית התוכנית
מלווה אנשים בארגונים לעשיית סדר במציאות מורכבת, ללמידה והתפתחות.
נמצאת כבר למעלה מ- 20 שנה בתחום, התחילה בצה”ל ומשם לעולם העסקי. כיהנה כמנהלת הדרכה ופיתוח ארגוני של צים חברת הספנות הגלובאלית. הייתה מנהלת מרכז פיתוח הדרכה של נירם גיתן פתרונות ניהול ולמידה, הובילה תהליכי ייעוץ בחברת “מעגלים ואנשים” ובחברת בהט פיתוח הדרכה.
יועצת בכירה ללמידה ופיתוח ארגוני שליוותה עשרות ארגונים וכיום מכהנת כמנהלת הלמידה והפיתוח הארגוני הגלובלית של חברת Glassbox.
בעלת תואר ראשון בהיסטוריה ומנהל, משפט ובטחון ותואר שני (MBA) במנהל עסקים עם התמחות באסטרטגיה וייעוץ ארגוני באוניברסיטה העברית.
מרצה בתוכנית
ניהלה יחידות פיתוח הדרכה וקורסי פיתוח הדרכה בצה”ל, ניהלה את צוות פיתוח ההדרכה בחברת ייעוץ גדולה ובעלת ניסיון רב ומגוון בארגונים במגזר הפרטי והציבורי.
כיום יועצת ללמידה ופיתוח ארגוני ומנהלת את המחקר ב-limi.
בנוסף, חוקרת את תחום הלמידה והשיווק באקדמיה
מרצה בתוכנית
נמצא בתחום הלמידה והפיתוח הארגוני מעל לעשור ובמגוון חברות (Amdocs, Checkmarx, חברות קמעונאות ועוד).
מומחה בתחום הדאטה, בוגר הסמכות מקצועיות של Data Science ו- Machine Learning.
בוגר M.A במנהל עסקים עם התמחות בפסיכולוגיה והתנהגות ארגונית.
כיום מכהן בתפקיד
OD and Learning Director at Radware
ובנוסף, מייעץ ומרצה בתחום קבלת החלטות מבוססות נתונים.
מרצה בתוכנית
מכהן כ- Global Training & Learning at AT&T Israel R&D Center
עם 20 שנות ניסיון בניהול למידה ופיתוח (L&D) בעיקר בסביבה גלובלית, הקים את מחלקת הלמידה בארגון ומומחה בניהול למידה מונחה נתונים.
אוניברסיטת תל אביב בשיתוף עם
שנת הלימודים תשפ"ה
השינויים הדרמטיים בעולם בכלל ובשוק העבודה בפרט, גורמים לתחום הלמידה וההדרכה להפוך למוביל בארגונים, ולהרחיב את העיסוק מהדרכות פורמליות ללמידה שמקדמת מוכנות עתידית ומבוססת על דאטה ועל ראיה רחבה של פיתוח הון אנושי.
התוכנית פותחה בשיתוף חברת limi והיא ייחודית בכמה היבטים:
- מיועדת למי שכבר עוסקים ועוסקות בתחום הלמידה וההדרכה.
- נותנת מענה מתקדם ומעמיק לעולמות הניהול, האסטרטגיה ופיתוח הלמידה בארגונים בהווה ובעתיד.
- מבוססת על מחקר מתמיד של התחום, ניסיון עצום בלימוד המקצוע, עבודת שטח עם ארגונים רבים, ניהול הקהילה המקצועית הגדולה בתחום, ניתוח המגמות בעולם ועוד.
- תקדם אתכם.ן ואת הארגונים שלכם.ן לעידן בו למידה הופכת למנוע צמיחה קריטי.
רציונל ומטרות
התוכנית בנויה על בסיס שלושה מרכיבי תפקיד מרכזיים בניהול למידה:
- פיתוח תהליכי למידה
- ניהול תוכניות הדרכה ולמידה
- הובלת אסטרטגית למידה ארגונית
תכנים מרכזיים
התכנים השזורים בתוכנית פותחו על בסיס שלושה מרכיבי התפקיד המרכזיים של מנהלי.ות למידה בארגונים:
- ניהול תוכניות למידה בארגון – קבלת החלטות מבוססות דאטה, הצגה להנהלה, ניהול פרויקטים, קידום למידה באמצעות AI, שיווק הלמידה בארגון ועוד
- פיתוח תהליכי למידה
מאקרו – בחינת אימפקט, אבחון, הגדרת מטרות, פיצוח, פתרונות ללמידה, למידה משמעותית ועוד
מיקרו – פיתוח סשן למידה, תחקור מומחה תוכן, קריאייטיב בפיתוח למידה ועוד (התוכנית אינה מתמקדת בפיתוח והפקה של תוצרי למידה)
- הובלת אסטרטגיית למידה ארגונית – עבר הווה ועתיד הלמידה ופיתוח ההון האנושי בארגונים, אימפקט של למידה ארגונית, יצירת ערך מוסף, תפיסת תפקיד LBP, יצירת תפיסת ותוכנית למידה ארגונית, קידום תשתיות ללמידה בארגון, ניהול שינוי ועוד
דרכי ההוראה
הלמידה מתרחשת בשלושה צירים לאורך התוכנית:
- ציר קבוצתי – 10 מפגשים פרונטליים בהם לומדים יחד בסדנאות סטודיו, למידת חקר, הרצאות, תרגולים, למידת עמיתים ועוד
- ציר עצמאי – למידה של תוכן מובנה הכולל סדנאות וידאו, פודקאסטים, מאמרים, פורמטים ודוגמאות מסודרות. התוכן מיועד ללמידה בקצב אישי ונגישה מכל מקום וזמן
- ציר ביצועי – הפרקטיקום של התוכנית, למידה פרסונלית המבוססת על פרויקט משולחן העבודה שלכם ומלווה במנטורינג אישי לכל משתתפ.ת
קהל יעד ותנאי קבלה
- ותק של חצי שנה לפחות בתפקידי למידה בארגונים
- שליחת קו"ח
- שיחת התאמה עם מנהלת התוכנית במידת הצורך
דרישות התוכנית
- נוכחות בלפחות 80% מהמפגשים
- הגשת פרויקט מלא
- ביצוע Case Studies Combat
תעודת סיום
לעומדים בהצלחה בדרישות הלימודים תוענק תעודה מטעם אוניברסיטת תל אביב ו-Limi
היקף לימודים
110 שעות אקדמיות:
למידה קבוצתית - 10 מפגשים קבוצתיים, סה"כ 60 שעות אקדמיות
למידה עצמאית - 10 שעות
פרקטיקום - מפגשי ייעוץ מקוונים עם מנטורית התוכנית + ליווי פרטני - 40 שעות אקדמיות
גמול השתלמות עם ציון לעובדי הוראה של משרד החינוך יעודכן בהמשך בהתאם לתנאי משרד החינוך לשנה"ל תשפ"ה
מועד ומיקום
יום רביעי, 13:30-08:45 באוניברסיטת תל-אביב
מועד פתיחה מתוכנן: 11 בדצמבר 2024
עלות
דמי רישום: 250 ש"ח
שכר לימוד: 9,800 ש"ח
אוניברסיטת תל אביב היא מלכ"ר ואינה גובה מע"מ
הרשמה
נפתחה ההרשמה לשנה"ל תשפ"ה. ההרשמה בתוקף עד למילוי מכסת המשתתפים.
קישור לטופס הרשמה
- מילוי טופס הרשמה בצירוף קורות חיים
- תשלום דמי רישום
- שיחת התאמה עם מנהלת התוכנית בהתאם לצורך
בנימה אישית
אי הודאות בימים אלו משפיעה על כולנו ועל התוכניות העתידיות שלנו.
למרות זאת, אנו ממליצים לך להמשיך לחלום, לתכנן ולהירשם לתוכניות המרתקות במרכז שלנו.
חשוב לדעת, ככל שהנסיבות יחייבו, המרכז ייקח בחשבון את השלכות המצב וישתדל להתחשב בכך בעת יישום מדיניותו.
מאחלים לך שנה של התאוששות וצמיחה!
צוות המרכז
לפרטים נוספים - הדר זיידנר
טלפון: 03-6406260
דוא"ל merkaz@tauex.tau.ac.il
ט.ל.ח