קורס מורים חדשים: שנה ראשונה שלאחר התמחות בהוראה

 

--- שנת הלימודים תשפ"ג ---

 


 

קורס זה פותח כחלק מתפיסה כוללת לגבי חשיבות הליווי של מורים.ות חדשים.ות בשנותיהם.ן הראשונות. מטרתו של הקורס היא להעמיק את תחושת המסוגלות בעבודה ההוראה ולחזק את השתלבותם של מורים.ות בתחילת דרכם.ן הן במוסדות הלימוד והן במערכת כולה.

הקורס מוכר לקידום במתווה הפיתוח המקצועי, על פי הכללים של האגף לפיתוח מקצועי.

בין נושאי הלימוד:

רווחה אישית ורגשית של תלמידים\ות - בניית מיומנויות של קשר אישי.

אוטונומיה וגמישות – פיתוח והתאמה של תהליכי למידה ביחס ללומדים\ות.

ניהול השותפות ויצירת חיבורים עם שחקנים רלוונטיים בעבודת המורה.

בניית תהליכי הערכה מקדמי למידה.

הובלות יוזמות במערכת.

 


 

היקף הקורס:

30 שעות אקדמיות לגמול השתלמות

+ 20 שעות ליווי אישי.

הליווי האישי מתבצע ע"י מורה מלווה (פירוט בתחתית העמוד) מצוות בית הספר בו המשתתף.ת מועסק.ת, בתיאום עם מנהל.ת בית הספר ו/או המפקח.ת.

לפיכך, בתחילת העבודה בביה"ס, יש לדאוג  לקבלת מורה מלווה ולחתימת מנהל.ת בית הספר על גבי טופס מינוי מורה מלווה (יישלח לנרשמים) והעברתו אל רכזת הקורס.

 

דרישות התכנית:

השתתפות פעילה בפורום התכנית.

עמידה במטלות התכנית.


 


מועד הקורס והרשמה:  (פתוח גם למסיימי סטאז' ממוסדות אחרים)

יום שלישי, בין השעות 16:00 – 19:30  אחת לשבועיים

פתיחה מתוכננת: חודש נובמבר 2022. תאריך מדויק יפורסם בהמשך

דמי רישום/השתתפות:  65 ש"ח בלבד. 

טופס הרשמה  

פתיחה בדפדפן כרום chrome

 


 

>>>>>>  *מורה מלווה  <<<<<<

 

מורה מלווה הוא עמית מנוסה המלווה את עובד ההוראה החדש לאחר שנת ההתמחות בהיקף של 20 שעות בשנה ומספק לו תמיכה מקצועית-דידקטית, חברתית ורגשית.

התנאים הנדרשים למילוי תפקיד מלווה

  • עובד הוראה בתפקיד של מורה או גננת (מנהל בית ספר או מפקח לא ישמשו כמלווים).
  • עובד הוראה מסגל בית הספר שבו מועסק עובד ההוראה החדש.
  • בעל תעודת הוראה או רישיון הוראה.
  • בעל ותק של ארבע שנים לפחות בהוראה.
  • מומלץ שיהיה בעל ניסיון בהוראת מקצוע אחד לפחות ממקצועות ההוראה של עובד ההוראה החדש, ובהוראה באותה שכבת גיל שבה מלמד עובד ההוראה החדש.
  • בוגר קורס להכשרת חונכים ומלווים באחד המוסדות להכשרת עובדי הוראה.
  • במקרים חריגים תאושר העסקתו של מלווה שאינו בוגר קורס להכשרת חונכים בתנאי שישתלב בקורס זה במקביל לעבודתו. קורס זה מוכר לצורך קידום במסגרת מתווה "אופק חדש" ו"עוז לתמורה".
  • יכולת ונכונות לתת תמיכה רגשית ומקצועית לעובד ההוראה החדש ולשמש כתובת זמינה לשאלותיו ולהתלבטויותיו, ומקור להעצמתו.

תפקידי המורה המלווה

  • קיום סדרת מפגשים אישיים עם עובד ההוראה החדש בהיקף של 20 שעות. יש לתעד את תאריכי המפגשים והנושאים הנדונים. מטרת המפגשים היא שיחות רפלקטיביות ודינמיות להעצמת עובד ההוראה החדש, בזיקה לנושאים חינוכיים שהוא חווה במהלך עבודתו.
  • צפייה בשיעורים שמעביר עובד ההוראה החדש, על פי בקשתו ובתיאום מראש.
  • צפייה בשיעורים שמעביר המלווה.
  • קיום שיחות משוב בעקבות צפיית המלווה בשיעורי עובד ההוראה החדש.
  • יצירת קשר עם המנהל/המפקח ובעלי תפקידים לפיתוח תרבות קליטה מיטבית של מתמחים ושל עובדי הוראה חדשים.
  • שותפות בתהליכי ההערכה לקראת קביעות, אם היא נדרשת על ידי מנהל בית הספר או מפקח גן הילדים.

מתוך: פורטל עובדי הוראה, התמחות וכניסה להוראה, "תהליכי חונכות וליווי בבית הספר"

 

 
 

למידע נוסף: 

 
רכזת מינהלית לתכניות כניסה להוראה:
הדר זיידנר
שעות קבלה: ראשון, שלישי וחמישי, 17:00-10:00     
טלפון:  03-6406260    דוא"ל  merkaz@tauex.tau.ac.il

תקנון המרכז

קישור לאתר משרד החינוך בנושא קורס זה:  https://edu.gov.il/horaa/MinhalOvdeyHoraa/staj/Pages/about.aspx

 
 
 
 
 
 
 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>