קורס מורים חדשים

עודכן: 01.12.2021

הקורס לליווי מורים חדשים הינו קורס חובה המיועד לעובדי הוראה חדשים שבזמן ההשתתפות בקורס, זוהי שנת ההוראה הראשונה שלהם (שלאחר שנת ההתמחות-סטאז'), וזאת בהתאם לחוזר מנכ"ל תשע 1 (ב).
הקורס נותן מענה לצרכיהם המקצועיים של מורים הנמצאים בשלב זה.

 

--- שנת הלימודים תשפ"ב ---

קורס היברידי

 


היקף הקורס:

30 שעות אקדמיות + 20 שעות ליווי אישי. 

הליווי האישי מתבצע ע"י מורה מלווה* מצוות בית הספר בו המשתתף/ת מועסק/ת, בתיאום עם מנהל בית הספר ו/או המפקח.

לפיכך, בתחילת העבודה בביה"ס, יש לדאוג  לקבלת מורה מלווה ולחתימת מנהל/ת בית הספר על גבי טופס מינוי מורה מלווה (יישלח לנרשמים) והעברתו אל רכזת הקורס.

* מורה מלווה: הסבר בתחתית העמוד

 


מועד הקורס והרשמה:

ימי שלישי, בין השעות 16:00 – 19:30  אחת לשבועיים.  קורס היברידי מקוון, סינכרוני וא-סינכרוני

תאריך פתיחה: 26.10.2021

דמי השתתפות:   65 ש"ח בלבד. 
ללא החזר על ביטול הרשמה בכל שלב ומכל סיבה שהיא, בהתאם לתקנון המרכז.

עדכון: מכסת המשתתפים התמלאה

 

 


 

למידע נוסף: 

טלפון:  03-6406260  דוא"ל merkaz@tauex.tau.ac.il

תקנון המרכז

 
 

 

*מורה מלווה

מורה מלווה הוא עמית מנוסה המלווה את עובד ההוראה החדש לאחר שנת ההתמחות בהיקף של 20 שעות בשנה ומספק לו תמיכה מקצועית-דידקטית, חברתית ורגשית.

התנאים הנדרשים למילוי תפקיד מלווה

  • עובד הוראה בתפקיד של מורה או גננת (מנהל בית ספר או מפקח לא ישמשו כמלווים).
  • עובד הוראה מסגל בית הספר שבו מועסק עובד ההוראה החדש.
  • בעל תעודת הוראה או רישיון הוראה.
  • בעל ותק של ארבע שנים לפחות בהוראה.
  • מומלץ שיהיה בעל ניסיון בהוראת מקצוע אחד לפחות ממקצועות ההוראה של עובד ההוראה החדש, ובהוראה באותה שכבת גיל שבה מלמד עובד ההוראה החדש.
  • בוגר קורס להכשרת חונכים ומלווים באחד המוסדות להכשרת עובדי הוראה.
  • במקרים חריגים תאושר העסקתו של מלווה שאינו בוגר קורס להכשרת חונכים בתנאי שישתלב בקורס זה במקביל לעבודתו. קורס זה מוכר לצורך קידום במסגרת מתווה "אופק חדש" ו"עוז לתמורה".
  • יכולת ונכונות לתת תמיכה רגשית ומקצועית לעובד ההוראה החדש ולשמש כתובת זמינה לשאלותיו ולהתלבטויותיו, ומקור להעצמתו.

תפקידי המורה המלווה

  • קיום סדרת מפגשים אישיים עם עובד ההוראה החדש בהיקף של 20 שעות. יש לתעד את תאריכי המפגשים והנושאים הנדונים. מטרת המפגשים היא שיחות רפלקטיביות ודינמיות להעצמת עובד ההוראה החדש, בזיקה לנושאים חינוכיים שהוא חווה במהלך עבודתו.
  • צפייה בשיעורים שמעביר עובד ההוראה החדש, על פי בקשתו ובתיאום מראש.
  • צפייה בשיעורים שמעביר המלווה.
  • קיום שיחות משוב בעקבות צפיית המלווה בשיעורי עובד ההוראה החדש.
  • יצירת קשר עם המנהל/המפקח ובעלי תפקידים לפיתוח תרבות קליטה מיטבית של מתמחים ושל עובדי הוראה חדשים.
  • שותפות בתהליכי ההערכה לקראת קביעות, אם היא נדרשת על ידי מנהל בית הספר או מפקח גן הילדים.

מתוך: פורטל עובדי הוראה, התמחות וכניסה להוראה, "תהליכי חונכות וליווי בבית הספר"

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>