פדגוגיה טיפולית

השכלה מעוררת תקווה לבני נוער במצבי סיכון

בשיתוף עם אגף א' לחינוך ילדים ונוער בסיכון, משרד החינוך

פדגוגיה טיפולית

 

שנה"ל תשפ"ג 

למידה מקוונת

 


 

קהל יעד


מחנכים ומורים המלמדים בכיתות ובתכניות אגף א' לחינוך ילדים ונוער בסיכון (מב"ר, אתג"ר, מח"ט, מפת"ן, היל"ה)


 


 

רציונל

הנתונים העדכניים על מספר הילדים ובני הנוער המוגדרים בסיכון ובמצוקה בישראל מעידים על גידול באוכלוסייה זו. אם בעבר נחשבה אוכלוסייה זו כ"אוכלוסיית קצה" מצומצמת, הרי שכיום ילדים ובני נוער בסיכון ובמצוקה מצויים כמעט בכל ישוב ובכל מסגרת חינוכית. מציאות זו מובילה מורות ומורים רבים למפגש עם אוכלוסייה בעלת מאפיינים ייחודיים ולתחושת חוסר בהבנתה וביכולת לתת מענים מותאמים אשר יסייעו בקידומם של נערות ונערים אלו להצלחה והשתלבות חברתית, שהיא אחת ממשימותיה המרכזיות של מערכת החינוך.

 

התפיסה "פדגוגיה טיפולית: השכלה מעוררת תקווה לבני נוער במצבי סיכון", אשר פותחה ע"י מר חיים מויאל - מנהל אגף א' לחינוך ילדים ונוער בסיכון במשרד החינוך, מבקשת לתת מענה לפערים אלו. לפיכך, יעסוק הקורס בלמידת התפיסה ובחיבור האישי-מקצועי של התפיסה לכל משתתף/ת. מפגשי הקורס יורכבו משיעור וסדנה.

 

הרציונל העומד בבסיס הקורס הינו כי  הוראה של נוער בסיכון היא פרופסיה ייחודית הדורשת מומחיות הן ברמה הפדגוגית הכוללת יכולת הובלת תלמידים ללמידה עצמאית וצמצום פערים לימודיים והן ברמה הטיפולית הדורשת יכולת ליצירת קשרים משמעותיים עם אוכלוסיות קצה ומתן מענה רגשי לצרכים איתם מתמודדים תלמידי האגף.

 

אנו מזמינים אתכם להיות שותפים לקהילה לומדת, שמטרתה להביא את הידע והניסיון המצטבר של אנשיה,  לבחון את יישום העקרונות של הפדגוגיה הטיפולית, לחבר בין מחקר ותיאוריה לבין העשייה בשטח, בין ידע אקדמי לבין ידע מעשי, ולייצר יחד ידע עדכני וחדשני. ידע  אשר יאפשר בניית מאגר של מתודות הוראה וכלים מגוונים, שיעמדו לרשותם של  אנשי חינוך העובדים עם בני נוער במצבי סיכון, ויסייעו להם לעורר בהם תקווה ולהוביל אותם להצלחה.

 


 

מטרות ההשתלמות

  1. הכרת המאפיינים של נערות ונערים במצבי סיכון והשלכותיהם על הישגים לימודיים.
  2. הבנת המרכיבים התיאורטיים של התפיסה "פדגוגיה טיפולית: השכלה מעוררת תקווה לבני נוער במצבי סיכון".
  3. פיתוח היכולת ליישם את התפיסה בשטח – חיבור בין תיאוריה לפרקטיקה בתהליכי הוראה-למידה במסגרות שונות.

 


 

הרכב הציון ודרכי ההערכה

  • נוכחות והשתתפות פעילה – ב-80% לפחות מהשיעורים והסדנאות
  • קריאת חומר ביבליוגראפי
  • הגשת תרגיל במהלך ההשתלמות
  • הגשת מטלה מסכמת

 


 

היקף:  120 שעות  התוכנית מוכרות לגמול השתלמות

יום שני, בין השעות 16:00 – 19:30

מועד פתיחה מתוכנן : יעודכן בהמשך

דמי השתתפות: 130 ש"ח. 

 

 

ההרשמה סגורה

 

 

תקנון המרכז

לפרטים נוספים 
טלפונים: 6408162, 03-6408466
​דוא"ל   morim@tauex.tau.ac.il

    

 

ט.ל.ח

 


 

מרצי אגף א' לחינוך ילדים ונוער בסיכון:

שני שפלן משה, מיכל חנוכה ויאיר פידל 

 

 

 

 

 

 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>