לימודי תעודה באימון קשבי בשיטת CPAT

פרופ' לילך שלו-מבורך

ד"ר אפרת קוצר

לימודי תעודה באימון קשבי בשיטת CPAT
פרופ' לילך שלו-מבורך

ראשת החוג לחינוך מיוחד וייעוץ חינוכי, ראשת מעבדת הקשב. מחקריה עוסקים בהערכת תפקודי קשב ובקרה קוגניטיבית ובתרומתם ללמידה מסוגים שונים בקרב מגוון אוכלוסיות תוך התמקדות באוכלוסיות קליניות (אנשים עם הפרעת קשב ופעלתנות יתר – ADHD, אנשים על הספקטרום האוטיסטי, ילדים עם קשיי קריאה). בנוסף, פרופ' שלו-מבורך פיתחה תכניות התערבות שמבוססות על עקרונות של אימון קוגניטיבי תוך שימוש במשובים מותאמים באופן אישי ומבססים את הלמידה הן בהבט הקוגניטיבי והן בהבט הרגשי-מוטיביוני. כל תכניות ההתערבות שמפותחות במעבדת הקשב שבראשותה מבוססות תיאוריה ויעילותן הוכחה במגוון מחקרים. מערכת ה-CPAT (אימון קשב ממוחשב מדורג) שפותחה על ידה בשיתוף עם עמיתים נמצאות בשימוש בישראל, אנגליה, ספרד, יוון, יפן וברזיל. 

ד"ר אפרת קוצר

מומחית באבחון ובטיפול בהפרעות בקשב ובלמידה.
חוקרת במעבדת הקשב באוניברסיטת תל-אביב בתחומי הקשב והקריאה. אחראית על הערכת תפקודי קשב ועל האימון הקשבי בשיטת ה- CPAT במעבדה. מרצה במחלקה לחינוך מיוחד בסמינר הקיבוצים, מדריכה ארצית במשרד החינוך בפיקוח על העברית ביסודי, ומנחה השתלמויות לפיתוח מקצועי בתחומים של הפרעת קשב, לקויות למידה, הוראה בכיתה ההטרוגנית וטכנו-פדגוגיה. בעלת תואר ראשון בייעוץ חינוכי, תעודת הוראה ותואר שני בחינוך מיוחד (עם התמחות בלקויות למידה), ודוקטורט בחינוך מטעם אוניברסיטת תל אביב 
 

כתבה מאתר Y-NET

 

 

 

 

 

 

לא רק ריטלין:

מערכת אימון ממוחשבת מסייעת להתגבר על הפרעות קשב וריכוז

חמש עם רפי רשף

לצפייה בריאיון עם פרופ' לילך שלו- מבורך (דקה 46:50)

 

 

שנה"ל תשפ"ה

 


 

רציונל

קשב הנו משאב בסיסי של למידה והוא מהווה זרז ו/או חסם בהתנהלות היומיומית. מערכת הקשב האנושית מורכבת ממספר פונקציות שתורמות באופן ייחודי להיבטים שונים של למידה. אימון קשב בגישת התהליך הישיר באמצעות מערכת ה-CPAT - נבחן במגוון מחקרים שהניבו שיפורים משמעותיים בקרב אוכלוסיות קליניות שונות. מעבר לשיפור בתפקודי הקשב, המחקרים השונים הצביעו גם על שיפורים בתפקודים אקדמיים ובתסמינים התנהגותיים. יתרה מכך, השיפורים שהתקבלו נשמרו במדידה שהתבצעה כשלושה-ארבעה חודשים לאחר תום ההתערבות. 

 


 

מטרות 

לימודי התעודה יאפשרו להשיג את המטרות הבאות:

  • היכרות עם מודל פונקציות הקשב.
  • זיהוי אתגרי הקשב במגוון פעילויות ומצבים יומיומיים
  • לימוד עקרונות אימון קשב בשיטת CPAT
  • היכרות מעמיקה של מערכת ה-CPAT
  • התנסות מעשית (סטאז') בהעברת אימון קשב בשיטת ה-CPAT
  • הטמעת העבודה עםCPAT בפרקטיקה החינוכית/טיפולית של המשתלמות.

 


 

תכנים מרכזים

  • היכרות עם תפקודי קשב ובקרה קוגניטיבית, דרכי הערכתם ותרומתם ללמידה
  • היכרות מעמיקה עם עקרונות אימון קוגניטיביים בגישת התהליך הישיר
  • היכרות עם ה-CPAT הן בהיבט התיאורטי והן בהיבט היישומי
  • ביצוע סטאז' – העברת אימון בשיטת CPAT עם שני מתאמנים תוך כדי קבלת ליווי והדרכה
     

 


 

קהל יעד

בעלי M.A. בלקויות למידה, ייעוץ חינוכי, פסיכולוגיה, ריפוי בעיסוק, קלינאיות תקשורת, עם ניסיון של 3 שנים לפחות בעבודה עם אנשים עם קשיי קשב.

תלמידי .M.A בלקויות למידה ו/או ייעוץ חינוכי באוניברסיטת תל-אביב בשנה ב' עם רקע אקדמי ומקצועי מתאים

 


 

דרכי הוראה

  • הרצאה
  • צפייה בהדגמות באמצעות סרטונים
  • התנסות עצמית במטלות הערכה ואימון
  • התנסות בניתוח case studies
  • העברת אימון בזוגות
  • עבודה ודיון בצוותים, במליאה ובפורום

 


 

דרישות התוכנית

  • נוכחות חובה
  • סטאז' בהיקף 28 שעות מעשיות מלווה בהנחייה ובתיעוד
    מפגשי האימון
  • הגשת עבודה מסכמת.

 


 

תעודת סיום

לעומדים בדרישות תוענק תעודה מטעם אוניברסיטת תל אביב

לאחר סיום לימודי התעודה המשתלמים יוכלו לעבוד עם מערכת ה-CPAT

 


 

היקף שעות

60 שעות (32 שעות לימוד + 28 שעות סטאז')

מפגשים לימודיים:
7 מפגשים פנים אל פנים של 4 שעות אקדמיות  
2 מפגשים של שעתיים אקדמיות באופן מקוון בזום
Supervision במהלך הסטאז': הסטאז' כולל 28 מפגשי אימון פרטניים עם שני מתאמנים.ות (כלומר, 14X2) במהלכם יינתנו 5 מפגשי supervision אישי בזום ושני מפגשים נוספים של supervision קבוצתי בזום

 

 


 

גמול השתלמות עם ציון לעובדי הוראה של משרד החינוך:

מאושר לגמול השתלמות בתהליך של מסלול אישי, עפ"י הפירוט הבא (בהתאם לתנאי משרד החינוך):

  • עוז לתמורה/עולם ישן:  30 שעות.
  • ​אופק חדש:  30 שעות (גם למורים בשבתון)

רשאים.ות להגיש בקשה: בעלי.ות MA בלקויות למידה, ייעוץ חינוכי, פסיכולוגיה, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת עם ניסיון של 3 שנים לפחות בעבודה עם אנשים עם קשיי קשב
 

נדרש מילוי טופס הגשת בקשה למפקח.ת על הפיתוח המקצועי במחוז.
טופס בקשת מסלול אישי ניתן לקבל ממזכירות המרכז

 


 

מועד ומיקום

יום שלישי 19:15-16:00

אוניברסיטת תל אביב

מועד פתיחה משוער:  3 דצמבר 2024

 


 

דמי רישום:   250 ש"ח

שכר לימוד:   4,950 ש"ח 

 


 

עובדי הוראה בשבתון

קוד מוסדנו בקרנות ההשתלמות: 230
(היקף השעות שיאושרו והאם כחובה או רשות, ייקבע ע"י הקרן בלבד)
מוסדנו יגבה ישירות מהמורים בשבתון את מלוא תשלום שכר הלימוד והם יגישו לקרן ההשתלמות קבלות באופן עצמאי לצורך החזר כספי עפ"י תעריף הקרן, בהתאם לשעות שאושרו להם ובהתאם לכללים הנהוגים בקרנות.

 


 

הרשמה

מילוי טופס הרשמה בצירוף:

  • תואר שני בלקויות למידה/ייעוץ חינוכי/פסיכולוגיה/ריפוי בעיסוק/קלינאות תקשורת
  • מסמך קורות חיים הכולל ניסיון מקצועי.
  • יתקיים ריאיון קבלה אישי

תשלום דמי רישום בסך 250 ש"ח ייגבה לאחר בדיקת התאמה לתuכנית.

 

מתעניינים.ות בתוכנית? הירשמו ונעדכן כשתיפתח ההרשמה לשנה"ל תשפ"ו >>

 


 

בנימה אישית

 

אי הודאות בימים אלו משפיעה על כולנו ועל התוכניות העתידיות שלנו. 
למרות זאת, אנו ממליצים לך להמשיך לחלום, לתכנן ולהירשם לתוכניות המרתקות במרכז שלנו. 
חשוב לדעת, ככל שהנסיבות יחייבו, המרכז ייקח בחשבון את השלכות המצב וישתדל להתחשב בכך בעת יישום מדיניותו.


מאחלים לך שנה של התאוששות וצמיחה!


צוות המרכז

 


 

לפרטים נוספים
יש לשלוח הודעה עם שאלתכן.ם לדוא"ל:
Cpat.att.tau@gmail.com

 

 

 

תקנון המרכז

        

 

ט.ל.ח

 

 

 

 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>