• ראשי
  • התמחות בחינוך דמוקרטי

    ראש ההתמחות: פרופ' אבנר בן-עמוס

    גרפיטי ברחוב

    על התוכנית

    מסלול הלימודים פועל בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב ובשיתוף עם המכון לחינוך דמוקרטי. מלבד סגל מרצים מוביל וחוקר, הסטודנטים ייפגשו עם בעלי תפקידים המעורבים בפיתוח בתי ספר ייחודיים, עם אנשי חינוך מובילים הפועלים בשדה ועם יזמים חינוכיים. המסלול מזכה את מוסמכיו בתואר שני (M.A.)  של אוניברסיטת תל אביב במדיניות החינוך - בהתמחות בחינוך הדמוקרטי.

    4 רבדי התכנית:

    פיתוח אישי - פיתוח זהות אישית, חינוכית, פדגוגית וחברתית

    קהילת מחנכים - יצירת קהילת אנשי חינוך אשר תפעל ביחד לעיצובו של בית הספר העתידי

    תאוריה - מפגש עם מחקר חינוכי פורץ דרך, לרבות מחקר בתחום הפרוגרסיביזם בחינוך

    מעשה - תרגום תאוריות חינוכיות למעשה חינוכי בשדה

    התוכנית כוללת:

    • פרויקט גמר או עבודת תזה
    • אפשרות לעבודת תזה במסגרת קבוצת מחקר המתמקדת בתהליכי שינוי בחינוך
    • סדנא למודלים חלופיים ללמידה ולהוראה
    • קורס ייעודי הנפרס על פני שנתיים ומבקש להקנות כלים פדגוגיים-ניהוליים, מחקריים וחינוכיים לשיפור העשייה החינוכית
    • סמינר ייחודי החותר לעיצוב זהותו של איש החינוך דרך מפגש עם חוקרים מתחומי ידע נרחבים
    • סמינריונים, שיעורי בחירה ושיעורים מתודולוגיים
    • היסטוריה ופילוסופיה של החינוך הפרוגרסיבי

    5 סיבות ללמוד אתנו

    1. ההוראה ואתה התכנית סובבת סביב ניסיונך, יכולותיך ותפיסת עולמך. אלו יסייעו לך לבנות את זהותך ולעצב השקפה חינוכית
    2. הלמידה ואתה משולבת גם למידה שונה, לא היררכית, קבוצתית וסדנאית הכוללת ליווי אישי וקבוצתי ועבודה עם השדה ומתואמת לתחומי העניין שלך
    3. ממי אתה לומד מפגש גם עם סגל מרצים איכותי המקדם הוראה יצירתית ודיאלוגית. לצד הסגל האוניברסיטאי המייצר מחקר חינוכי פורץ דרך ישולב סגל המקדם עשייה חינוכית משמעותית וחדשנים
    4. עם מי אתה לומד התוכנית היא אבן שואבת[ לאנשי חינוך איכותיים וסקרניים המבקשים לקחת חלק במהפכה החינוכית - סביבה פורייה תתרום להישגים בלימודים ובקריירה
    5. התוצאות מדברות אחוז גבוה של מוסמכי התכנית מצטיינים הן בלימודים והן בקריירה. רבים ממוסמכינו נמצאים כיום במוקדי קבלת ההחלטות במערכת החינוך בכל רמות המערכת

    תכל׳ס

    העידן החדש עם אתגריו הבלתי צפויים דורש שינוי מהותי של התפיסה החינוכית הקיימת ויצירת תבניות חינוך חדשות. מערכת החינוך זקוקה לאנשי חינוך שמסוגלים להוביל שינויים. המסלול מיועד למי שרוצה לרכוש מבט רחב על פדגוגיה פרוגרסיבית ולפעול כדי לפתח אותה , להטמיע אותה ולהוביל שינויים שיובילו לשינוי בדרכי ההוראה-למידה- הערכה, בבתי-הספר ובחברה.

    סגנון לימוד שונה

    מכל מה שהכרת את מודלי המנהיגות החדשניים ואת שינויי הפרדיגמה תפגוש כבר בדרך אל התואר. אנו מציעים מסע חווייתי המאתגר את החשיבה ודורש ממך להיות אדם מעורב עם זהות אישית משתנה ומתפתחת ותפיסת עולם חינוכית וחברתית מגובשת. תכונות שיאפשרו לך להנהיג.

    תנאי קבלה

    • בעלי תואר ראשון B.Ed. או B.A בממוצע 80 ומעלה
    • שיחת היכרות
    • בעלי הכשרה קודמת או התנסות בחינוך
    • בעלי ענין בשיפור מערכת החינוך

     

    צרו איתנו קשר

    פרופסור אבנר בן-עמוס, ראש ההתמחות

    benamos@post.tau.ac.il

     

    רוני רמות

    ronyramot@gmail.com

    052-8538888

     

    מסלולי לימוד

    ההתמחות מציעה שני מסלולי לימוד:

    • מסלול עם עבודת גמר (מחקרי), מכסת השעות הנדרשת במסלול זה הינה 30 ש"ס
    • מסלול ללא עבודת גמר (עיוני), מכסת השעות הנדרשת במסלול זה הינה 36 ש"ס

    משך הלימודים לתואר הוא שנתיים (שנה א' - ימי ג'; שנה ב' - ימי ה')

    לייעוץ ולפרטים נוספים

     
     
    ראש החוג: פרופ' יזהר אופלטקה
    ימי קבלה:
    ימי ג'
    שעות קבלה:
    11:00-10:00
    בניין שרת, חדר 420
    03-6408845
    ראש ההתמחות בחינוך דמוקרטי: פרופ' אבנר בן-עמוס
    ימי קבלה:
    ימי ה'
    שעות קבלה:
    17:00 - 18:00
    בניין שרת, חדר306 ב'
    03-6407025
    עוזרת מינהלית: לאה זולוטוב
    ימי קבלה:
    א', ג', ד', ה'
    שעות קבלה:
    12:00-9:30
    בניין שרת, חדר 414 ב'
    03-6407978
    מזכירת סטודנטים: מירי כהנסקי
    ימי קבלה:
    א', ב',ד', ה' , 12:00-9:30; ג' 14:00-9:30
    בניין שרת, חדר401א'
    03-6405497
    הקבלה לתכנית הלימודים מותנית בעמידה בכל התנאים המפורטים:
     

    תנאי רישום וקבלה

     

    • רשאים להרשם לתכנית בעלי תואר בוגר (תואר ראשון) ממוסד אקדמי מוכר על ידי המל"ג, בציון סופי של 80 ומעלה.
    • התכנית מיועדת בעיקר למי שפועלים במסגרות חלופיות קיימות : בתי ספר דמוקרטים, בתי ספר בהם פועלת תכנית "החלוץ החינוכי" של משרד החינוך, בתי ספר בתהליכי שינוי, בתי ספר אנתרופוסופיים , דו-לשוניים, חילוניים-דתיים, "ירוקים","נסיוניים" ועוד. כמו כן לאנשי חינוך מכלל מסגרות החינוך הפורמאליות והבלתי פורמאליות אשר מעונינים להרחיב את הידע האקדמי אודות החינוך, בד בבד עם הבנה וניתוח תיאורטי על פעולת השדה, ועוסקים בתהליכי שינוי.
    • ראיון אישי יתקיים במידת הצורך.
    • הקבלה לתואר שני היא למסלול ללא עבודת גמר.
    • המעבר ממסלול ללא עבודת גמר למסלול עם עבודת גמר יקבע בסוף שנת הלימודים הראשונה בהתאם לקריטריונים המפורטים בידיעון ביה"ס לחינוך.
    enlightenedבמקרים חריגים תשקול ועדת הקבלה את קבלתם של מועמדים בעלי רקע רלוונטי, שאינם עומדים בסף הקבלה הנדרש.
     
           בנוסף לטופסי הרישום, יש למלא את טופס מספר 6
     

    בחינת פטור בסטטיסטיקה כתנאי סף להשתתפות בקורסים המתודולוגיים

    התלמידים במסלול ללא עבודת גמר, פטורים מחובת בחינת פטור בסטטיסטיקה. תלמידים שיתקבלו למסלול עם עבודת גמר נדרשים להשיג פטור בסטטיסטיקה (ציון 60 לפחות) כתנאי סף להשתתפות בקורסים המתודולוגיים. 

    לרשות התלמידים המעוניינים בכך, מוצע קורס הכנה שמטרתו ללמד מושגים בסיסיים בסטטיסטיקה החיוניים להמשך לימודים בתואר השני. ההשתתפות בקורס היא רשות בלבד, וניתן לגשת לבחינת פטור בסטטיסטיקה ללא השתתפות בקורס. פרטים בנוגע לקורס ולתאריכי הבחינה ראו באתר ביה"ס לחינוך.

    אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
    UI/UX Basch_Interactive