תואר ראשון בחינוך
חדש בתשפ"ה - תעודת הוראה ללא עלות במקביל ללימודי התואר
ראשת החוג: פרופ' אסתר שרון לוינסון
חדר: 330
שעות קבלה: בתאום
דוא"ל: levenso@tauex.tau.ac.il
אודליה בכר
אחראית מנהלית בתכנית לתואר ראשון
מזכירת תלמידים תואר שני החוג לחינוך מיוחד וייעוץ חינוכי
טל': 03-6408459
לפניות באמצעות מערכת פניות אוניברסיטאית
דניאל רז
רכזת תלמידים/ות
טל': 03-6405497
לפניות באמצעות מערכת פניות אוניברסיטאית
התפתחות. חדשנות. טכנולוגיה.
על התוכנית
תאור התכנית
תואר ראשון בלימודי חינוך: בחזית המחקר לשינוי פני המחר. כי חינוך זה לא רק בית ספר.
תמיד חלמת להוביל, ליזום ולשנות באמת – בתוך מערכת החינוך ומחוץ לה, במסגרות חינוך לא פורמליות? רוצה להתנסות במחקר, בתכנון ובביצוע מיזמים חדשניים בשטח? רוצה לדעת כיצד לשלב מיומנויות חברתיות רגשיות בחינוך, להבין בתהליכי התפתחות, ואיך ליישם טכנולוגיות חדשניות בהוראה ובלמידה בכל הגילאים?
אם כן, התואר בחינוך מיועד בשבילך! חינוך הוא ממש לא רק בבית ספר, והוא לא נגמר בכיתה י"ב, בתנועות נוער, במתנ"סים, באוכלוסיות ותיקות, בהכשרת עובדים – חינוך הוא מסע שמטרתו שינוי החברה, והמסע שלך מתחיל כאן.
תואר ראשון בחינוך מיועד עבורכם!
חינוך הוא לא רק הוראה בבית ספר
חינוך אינו מתחיל בגן הילדים ונגמר בכיתה י"ב אלא הוא ממשיך לכל אורך החיים ונמצא בכל מקום:
- במגוון מסגרות - בתנועות הנוער, בצבא, במתנ"סים הקהילתיים, בעמותות פילנטרופיות ובארגונים.
- במגוון גילאים - החל מגיל לידה בתא המשפחתי ועד מערכת ההשכלה הגבוהה, הכשרת עובדים במקומות העבודה ומבוגרים.
- במגוון אוכלוסיות - אוכלוסיות עם וללא לקויות.
בכוחו של החינוך לשנות את החברה, לקרב בין אנשים, לתת כלים לאוכלוסיות מוחלשות ולתרום לשוויון.
הכיתה היא מזמן לא ארבעה קירות, לוח וגיר. ויש יותר מדרך אחת ללמד ילדים ומבוגרים: באמצעות הטלוויזיה, האינטרנט, האפליקציות בסמארטפונים, יוטיוב, תוכנות של למידה מרחוק, אתרים כמו ויקיפדיה וקורסרה ודרך טכנולוגיות חדשניות שאתם תמציאו. אתם דור העתיד של היזמים ואנשי החינוך.
למה אצלנו?
כי בית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב הוא אחד המוסדות המובילים בתחום, עם תוכנית לימודים חדשה הכוללת דיסציפלינות שונות כמו התפתחות, טכנולוגיה וחברה, קורסי מיומנויות, ומספר קורסים מקוונים.
אצלנו בתואר תהיה לך גם הזדמנות להתנסות בעבודה יישומית בשטח, תוך רכישת כלים וידע עדכניים, לפתח את כישורי המנהיגות והיזמות שלך, ולהיחשף לחשיבה ביקורתית ורב-גונית על ההתערבות החינוכית.
אצלנו תוכלו לשלב חינוך עם תחומים משיקים, מעניינים ומפתיעים כמו: פסיכולוגיה, מדעים דיגטיליים להייטק, ניהול, בלשנות, מוזיקולוגיה, ביולוגיה ועוד מגוון רחב של אפשרויות.
אתם מוזמנים להצטרף אלינו לעשייה, למחקר ולעיצוב עתיד החינוך.
מה נלמד בתכנית?
- היכרות עם מגוון מסגרות חינוכיות פורמאליות ולא פורמאליות לאורך מעגל החיים, כגון גן ילדים ובית ספר אך גם תנועות נוער, עמותות וארגונים פילנטרופיים, ארגונים עסקיים העוסקים בחינוך, חינוך למבוגרים ועוד.
- הבנת תפקיד החינוך בחברה משתנה רב-תרבותית, תוך מתן דגש לסוגיות חברתיות עכשוויות ולתהליכים גלובאליים ולוקאליים.
- חשיפה למודלים חינוכיים: ממודלים קלאסיים של התחום, המלווים אותו שנים רבות, למודלים חדשניים המתאימים את עצמם למציאות המשתנה.
- הכרת תהליכי התפתחות ושונות בינאישית בקרב קבוצות שונות של ילדים בהיבטים קוגניטיביים, רגשיים-חברתיים והתנהגותיים תקינים ולא תקינים.
- חשיפה לטכנולוגיות מידע עכשוויות וייעודיות: הקנייה של כלים ומיומנויות לשילוב טכנולוגיות מידע ותקשורת בתהליכי הוראה, למידה והערכה, הבנת ההשפעה של טכנולוגיות אלו על הדרך בה אנו לומדים ומלמדים ויישומן בסביבות חינוכיות מקוונות לאורך מעגל החיים.
- רכישת ידע המהווה בסיס ללימודי תואר שני בחינוך.
מבנה התוכנית:
- תכנית דו-חוגית - מגוון שילובים: פסיכולוגיה, נשים ומגדר, אמנויות, ביולוגיה, סוציולוגיה ועוד.
- סל של קורסי מיומנויות.
- חלק מהקורסים מקונים
- יינתן דגש לשני הצירים הבאים:
א. ציר המחקר - המכשיר את הסטודנטים להשתלבות באקדמיה ולפעילות מחקרית.
ב. ציר מעורבות ועשייה בשטח - המכשיר את הסטודנטים למעורבות ושותפות בשדה כולל ייזום, הובלה ויישום של ההיבטים התיאורטיים הנלמדים בתוכנית, במערכות החינוך הפורמאליות ולא-פורמאליות. התלמידים יתנסו בהובלת שינויים חינוכיים וחברתיים דרך עשייה ברמת הפרט, על ידי הדרכה וחניכה של צעירים או ברמת הארגון על ידי יזום והכנסת שינויים.
דוגמאות לקורסים
- ייעוץ חינוכי: תיאוריה ומעשה
- הוראה וטכנולוגיה בעידן הידע
- התפתחות תקינה של שפה
- למידה וקוגניציה
- גישות חלופיות לחינוך בישראל
- הנחיית קבוצות
למי מיועדת התכנית בתואר הראשון בחינוך?
- מתעניינים בהעמקת הידע בחינוך פורמאלי ולא-פורמאלי.
- מתעניינים בסוגיות חברתיות נרחבות במסגרות פורמאליות ולא פורמאליות.
- מתעניינים בשילוב של טכנולוגיה ולמידה בקרב ילדים, מבוגרים, עובדים בארגונים ועוד.
- בוגרי תנועות נוער.
- בוגרי שנת שירות.
- בוגרי קורסי הדרכה ופיקוד בצבא ובוגרי שירות אזרחי משמעותי.
- עוסקים בתעשיות חינוך וטכנולוגיה בחינוך.
מה אפשר לעשות עם זה?
עם תואר ראשון בחינוך אפשר להשתלב במערכות חינוך פורמליות ולא-פורמליות, בהייטק חינוכי (כמו מט"ח למשל), בעמותות ובארגונים פילנטרופיים, בארגונים עסקיים העוסקים בחינוך, בחינוך לאוכלוסיות מבוגרות, בחינוך לאוכלוסיות עם לקויות למידה ועוד.
אפשרות נוספת היא לשלב את לימודי התואר הראשון בחינוך עם תעודת הוראה – ולהיכנס לכיתות ממש. ואפשרות שלישית היא להמשיך ולחקור איתנו את המסע אל העתיד בתארים מתקדמים בבית הספר לחינוך
אתם תהיו דור העתיד של אנשי החינוך או היזמים בישראל, ותובילו את השינויים שמערכת החינוך זקוקה להם.
תנאי קבלה
תנאים בסיסיים מצטברים לקבלה
אפיקי קבלה
ציון התאמה עומד בסף קבלה וגם פסיכומטרי 540 לפחות
תוספת של 5 נקודות לציון התאמה הנמוך מהסף הנדרש עבור קורס מוק אחד או 10 נקודות עבור שני קורסים מקוונים מתוך הרשימה בקישור, בתנאי של ציון 80 בכל קורס ובממוצע כללי של 85 לפחות. לעומדים בדרישה זו, יוכרו שני הקורסים המקוונים כקורסי בחירה בתואר בחינוך , בהיקף של 2 ש"ס כל אחד
זכאות לבגרות ו- 5 יחידות אנגלית ו- 4 יחידות מתמטיקה בציון 80 בכ״א
או
בגרות עם בונוסים בציון 102
או
תואר בוגר (תואר ראשון) ממוסד אקדמי מוכר על ידי המל"ג בממוצע 80 ומעלה
או
השכלה אקדמית ממוסד אקדמי מוכר על ידי המל"ג, בהיקף 30 ש"ס לפחות, בממוצע 85 ומעלה
או
ממוצע בגרות משוקלל 97 לפחות וגם שני קורסים מקוונים, בציון 80 לפחות בכל קורס ובממוצע כללי של 85 לפחות. לעומדים בדרישה זו, יוכרו שני הקורסים המקוונים כקורסי בחירה בתואר בחינוך, בהיקף של 2 ש"ס כל אחד.
ציון פסיכומטרי 640 ומעלה
תנאים לדיון בקבלה חריגה
מידע מפורט על אפיקי הקבלה
ממוצע בגרות 97 לפחות למועמדים אשר יזמו או ניהלו מעורבות חברתית לפי הפירוט בהמשך: תתאפשר קבלה במספר מוגבל וללא התחייבות מראש למועמדים אשר יזמו ו/או ניהלו פעילות חברתית מוכחת: פרויקט חברתי מתמשך במשך פרק זמן של חצי שנה לפחות ועברו את הראיון האישי שנערוך להם. על המועמד.ת העומד בקריטריון זה, לשלוח מסמך מפורט של עד שני עמודים בגודל אות 12, רווח כפול, הכולל תיאור של הפעילות, מטרותיה, אוכלוסיית היעד, אופן הפעילות ותדירותה, שותפים מקצועיים ותוצאות ההתערבות. כמו כן יש לצרף מכתב המלצה אחד לפחות של אדם היכול להעיד על הפעילות וחשיבותה יש לשלוח המכתב ופירוט הפרוייקט למזכירות תלמידים תואר ראשון ביה"ס לחינוך. מתוך כלל המועמדים שיעמדו בתנאי זה יוזמנו לראיון אישי אלה שוועדת הקבלה תתרשם כי אופי והיקף הפעילות מאפשרים הזמנה לראיון.
דגשים חשובים
תעודת הוראה ללא עלות לתארים ראשון, שני ושלישי במסגרת התואר .