פרסונליזציה של הלמידה, ניתוח וניהול תהליכי למידה וניתוח נתונים לצורך קביעת מדיניות
מערכות ה LMS של הדור הבא, הנקראות גם "סביבות למידה דיגיטליות של הדור הבא" – NGDLE (Horizon 2018), צפויות לעבור מגישה של "מידה אחת המתאימה לכולם" למצב בו הם יתנו מענה ספציפי לצרכים של תלמידים וחוגים, ומפלטפורמה המיועדת למשימות אדמיניסטרטיביות לפלטפורמה המאפשרת להעמיק במעשה הלימודי (Horizon 2017). כבר היום נראה שלא ניתן להסתפק במערכת המציגה את חומרי הקורס, מובילה את התלמיד ביניהם ואז בוחנת. ועל כן מערכות LMS שונות מציעות, למשל, הרחבות המאפשרות לתלמיד לנהל פורטפוליו אלקטרוני (Downes, 2017). בנוסף ולצד מערכות ניהול הלמידה, צומח היום הקונספט של PLE – סביבות למידה אישיות. סביבות אלו מתאפיינות במספר נקודות מרכזיות: א) הן עושות שימוש בתקני מידע ותקשורת הנהוגים ב web2.0 במקום שימוש באפליקציות צד שרת הנהוגות במערכות LMS. ב) הן ממוקדות במשתמש ולא בארגון המפעיל קורס – כל פרט ייהנה מסביבת למידה אישית שלו, המותאמת לצרכיו. ג)הן מקושרות למגוון של שירותים ומקורות ברשת במקום להיות תלויים בתוכן של קורס מסוים במערכת ניהול למידה מסוימת. (Downes, 2016). המעבר למערכות ניהול למידה המותאמות אישית יתאפשר, בין השאר, על ידי איסוף וניתוח מידע, ועל ידי אפשרות לשלב מקורות מידע רבים, תכנים ואפליקציות באופן שיאפשר למידה עצמאית. (Horizon 2017).