פרסונליזציה של הלמידה, ניתוח וניהול תהליכי למידה וניתוח נתונים לצורך קביעת מדיניות
טכנולוגיה זו מנסה לאפשר למחשבים לדמות את התפיסות, הלמידה ותהליכי קבלת ההחלטות האנושיים. למידת מכונה (למידה חישובית) היא תת נושא של אינטליגנציה מלאכותית שנועד לספק למחשבים את היכולת ללמוד בלי שתוכנתו לפני כן. מושג מרכזי בתחום זה הוא רשתות נוירונים – מודל המדמה את המודל הביולוגי של המוח האנושי ומאפשר לתקשר עם מכונות בצורה דומה לתקשורת עם אנשים תוך יצירה של ממשק נוח יותר באמצעות זיהוי קולי ועיבוד שפה טבעית. לטכנולוגיה זו, של אינטליגנציה מלאכותית, יש פוטנציאל לשפר את הלמידה המקוונת, המותאמת ואת המחקר על ידי תגובה בדרכים אינטואיטיביות והנעת הסטודנטים (NMC Horizon, 2017).