פרסונליזציה של הלמידה, ניתוח וניהול תהליכי למידה וניתוח נתונים לצורך קביעת מדיניות

הורים, מורים, קובעי מדיניות ומנהלי בתי ספר צריכים כלים טובים יותר לאבחן היכן ומדוע קיימים פערים הקשורים ללמידה, ולהעריך אילו אסטרטגיות הם יכולים להשתמש בהם כדי לשנות זאת. נתונים באיכות גבוהה וראיות הן חיוניות עבור שתי המשימות. ואכן, מספר רב של ממשלות, ארגונים וחברות הגיבו לאתגר זה ומייצרים כמויות אדירות של נתונים וניתוח כדי לתמוך בקבלת החלטות בתחום החינוך ברחבי העולם. עם זאת, נותרו פערים גדולים, מאחר שתהליכי ניהול הנתונים בבית הספר וברמה הארצית הם לרוב במצב של מימון חסר, נעשים אד הוק, ובאופן לא מספק (Custer, King, Atinc, Read, & Sethi, 2018). כך לדוגמא, בסקרים שערך מכון המחקר "Brookings" נמצא כי מקבלי החלטות מעריכים נתונים מקומיים המכוונים לביצוע צעדי מדיניות ומשקפים את ההקשר המקומי. מקבלי ההחלטות אף מצביעים על הצורך בשיפור הזמינות והנגישות למידע, בדגש על נתונים מפורטים שלא עברו עיבוד. על פי מחברי הסקר, השקעה במערכת לאומית של מידע תשתלם גם בהיבט של איכות הנתונים וגם באופי השימוש בהם (Custer, King, Atinc, Read, & Sethi, 2018).

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>