• ראשי
  • תקשורת קשובה - מיינדפולנס בשדה הקשר | תש"פ

    מנחה: שנטם דוד זוהר

    עוזרת הוראה: דקלה יובל


    סדנה ב- 7 מפגשים

     

     

    רציונל

     

     

     

     

     

     

     

     

    תקשורת קשובה, או מיינדפולנס בשדה הקשר, היא שיטה המורכבת מפרקטיקות תרגוליות המתקיימות ישירות בתוך אינטראקציות בינאישיות. איחוד המוטיבציה התרגולית עם המוטיבציה החברתית הוא מהלך שכולו רווח. יכולתנו לתרגל מוזנת מרצוננו להיות בקשר, ויכולתנו להיות בקשר משתפרת כתוצאה מכישורים הנרכשים בפרקטיקה של תרגול המיינדפולנס עם האחר. 

    קורס זה מפגיש את המשתתפים עם גישת הקשיבות (מיינדפולנס) כפרקטיקה בינאישית וטיפולית, תוך היכרות עם היבטים תרגוליים ותיאורטיים מרכזיים בתחום כיום. הקורס מתמקד במרכיבים אקטיביים של תרפיה ותקשורת מבוססת מיינדפולנס, תוך הדגמה ותרגול האופן שבו אילו באים לביטוי במרחבים האישיים, הבינאישיים והמקצועיים. להכרת הפרספקטיבה הייחודית של קורס זה, ניתן לקרוא את פרקו של המנחה על תקשורת קשובה כאן.

    מטרות

     

     

     

     

     

     1.   להעמיק היכרות עם המיינדפולנס

     2.   להפחית מתחים, חרדות וביקורת עצמית

     3.   לרכוש פרקטיקות לתרגול תקשורת קשובה

     4.   להשתמש בפרקטיקות אלה להבנה טובה יותר של האדם עצמו, הבנת הזולת ופתרון קונפליקטים

     5.   עקרונות היישום המקצועי

     

    תכנים מרכזיים

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    מיינדפולנס: תחושות, רגשות ומחשבות
    מיינדפולנס כמנגנון מפר אוטומטיזציה. מהי הגדרת המיינדפולנס? ומהי חשיבות הבאת תשומת הלב בהווה לתחושות, רגשות ומחשבות?

    מיינדפולנס: תקשורת קשובה
    שימוש מושכל בשפה מבוססת קשיבות בקליניקה ובשדה הקשר

    הסיפור העכשווי
    שני מוקדי הקשב על בסיס מחקרם פורץ הדרך של קבוצת פארב, כולל השלכות אישיות ובינאישיות

    היחס לעצמי
    מה בין תקיפה עצמית, ביקורת עצמית, הערכה עצמית, קבלה עצמית וחמלה עצמית?

    אמפקט הקשר: ההדהוד האמפטי בראי המיינדפולנס
    הדהוד אמפטי, מצוקה אמפטית והמעבר דרך קשיבות להערכה מחדש, הבניה מחדש ומעשה מיטיב

    איסוף, סיכום ומבט לעתיד
    על פי מודל התקשורת הקשובה

    דרכי ההוראה

     

    לימוד ותרגול

     

    דרישות התכנית

     

     

     

    • השתתפות בשיעורים חובה
    • קריאת הפרק אודות תקשורת קשובה מן הספר מיינדפולנס: להיות כאן ועכשיו
    • תרגול קשיבות יומי של כ 20 דקות
    • השתתפות בתרגילי הכתיבה והתקשורת אשר יינתנו ממפגש למפגש

    קהל יעד

     

    אנשי חינוך והוראה בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, יועצות/ים חינוכיים ומטפלות/ים

     

    על המנחה

     

     

    שנטם דוד זוהר הוא שותף מייסד ומרכז בתכנית לתרפיה מבוססת מיינדפולנס באוניברסיטת בר אילן, עמית הוראה ומלמד מיינדפולנס בתואר השני בפסיכולוגיה קלינית באוניברסיטת תל- אביב, מרכז תכנית ההכשרה בתנועה אותנטית ומפתח שיטת התקשורת הקשובה. הוא מתרגל מדיטציה מזה כשלושים שנה, בעל תואר שני והכשרה קלינית ממכון קרונה בפסיכותרפיה מבוססת מיינדפולנס ומטפל בקליניקה פרטית בפרדס חנה.   אתר: shantamzohar.com

     

    היקף הלימודים

     

    30 שעות

     

    גמול משרד החינוך

     

    עוז לתמורה/עולם ישן: 30 שעות
    אופק חדש: 30 שעות למורים בשבתון
    טופס בקשה - מסלול אישי

     

    מועד

     

    שבעה מפגשים בימי חמישי בין השעות  9:45-13:00

     

    דמי רישום

     

    100 ש"ח

     

    שכר לימוד

     

    2,100 ש"ח

    לעובדי הוראה בשבתון: 1 ש"ש מקרן ההשתלמות והשלמה בסך 1,240 ש"ח

     


    להרשמה: יש למלאה טופס הרשמה בצירוף קורות חיים

    תקנון המרכז

    עדכון: הקורס לא יתקיים בסמסטר א'.
    ניתן לשלוח בדוא"ל פרטים אישיים לשמירה כמתעניין/ת בתכנית זו לסמסטר ב'

    פרטים נוספים - מזכירות המרכז: 

    טלפונים 6408162, 03-6408466    דוא"ל: morim@tauex.tau.ac.il

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
    UI/UX Basch_Interactive