תואר שני הוראת המדעים: התמחות בהוראת מתמטיקה לבי"ס על יסודי

מרכזת ההתמחות: פרופ' מיכל טבח

הצגת תכנית הלימודים - פרופ' מיכל טבח

קידום החינוך המתמטי מהווה אתגר לאומי וחברתי. קידום זה מושתת בעיקר על פעילות איכותית, ידע ומיומנות של אנשי החינוך העוסקים בתחום (מורים, מרכזי מקצוע, מפתחי תכניות לימודים, בעלי תפקידים בכירים במערכת החינוך, מכשירי מורים וחוקרים).

 

החוג לחינוך מתמטי, מדעי וטכנולוגי של בית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב מציע מענה לאתגר זה. הקורסים ניתנים על ידי טובי המדענים בתחום המקצוע ובהוראתו.

 

מטרות הלימודים לקראת תואר שני

  • קידום מקצועי של מורים המלמדים מתמטיקה בבית הספר העל-יסודי.
  • הכשרת חוקרים בחינוך מתמטי.
  • הכשרה לתפקידים בכירים במוסדות חינוך, כגון ריכוז מקצוע והנחיית מורים.
  • הכשרה לתפקידים בכירים במערכת החינוכית, ברמת הרשויות המקומיות והארציות.
  • הכשרה לתפקידי פיתוח והערכת תכניות לימודים במתמטיקה.

 

על התואר

הקורסים עוסקים בהיבטים עיוניים, מחקריים ויישומיים של הוראת מתמטיקה: למידה והוראה; הוראת תלמידים מתקשים; הוראת תלמידים מצטיינים; מוח ולמידה; שימוש בטכנולוגיה; יצירתיות; אינטואיציה ולמידה; חרדה ומוטיבציה; למידה ברשת; קידום רמות חשיבה; למידה מטעויות; חשיבה מתמטית דרך משחקים; קורסים מתמטיים המתאימים למורים בבתי הספר העל – יסודיים... ועוד.

 
הלימודים מתקיימים בימי שלישי ורביעי.

אפשר ללמוד במערכת חלקית, בכפוף לכללי האוניברסיטה.

 

סרטון הצגת ההתמחות בהוראת המתמטיקה, פרופ' מיכל טבח:

https://www.youtube.com/watch?v=vTO2wTr55PU

 

תנאי הקבלה

  • רשאים להגיש את מועמדותם בעלי תואר "בוגר אוניברסיטה" או בעלי תואר זהה המוענק ע"י המועצה להשכלה גבוהה, מתחום רלוונטי (לדוגמא: מתמטיקה, מדעי המחשב, פיזיקה, כימיה, הנדסה, מדע כללי ובמדעי החיים), בעלי תואר אקדמי ראשון המוכר על-ידי המועצה להשכלה גבוהה, שאינו זהה לתואר "בוגר אוניברסיטה" (לדוגמא: בוגר בהוראת מתמטיקה לבי"ס על-יסודי .B.Ed או .B.Tech), בציון ממוצע של 75 ומעלה, שהם בעלי תעודת הוראה בתחום ההוראה. החל משנה"ל תשפ"ג, גם בעלי תואר מוסמך (תואר שני)  בתחום הרלוונטי, ממוסד אקדמי מוכר על ידי המל"ג בציון 80 ומעלה, שהם בעלי תעודת הוראה בתחום המדעים.
  • מועמדים למתמטיקה או למדעים שאין להם תעודת הוראה יחוייבו בלימודי תעודת הוראה.
  • קיימת אפשרות ללמוד, בו-זמנית, לקראת תואר שני ולקראת תעודת הוראה. במסגרת זו, היקפי הלימודים לקראת תעודת הוראה ולקראת התואר השני ייקבעו באופן אישי עם כל תלמיד.

 

לימודי תואר שני בהוראת מתמטיקה לבי"ס על-יסודי יחד עם תעודת הוראה

ניתן יהיה להכיר בקורסים מתכניות התואר השני שנלמדו במסגרת תעודת הוראה ולהיפך, ולהפחיתם ממכסת השעות הנדרשת, בתנאי שמכסת השעות לתואר שני לא תפחת מ-28 ש"ס, ומכסת השעות לתעודת הוראה לא תפחת מ-32 ש"ס.

 

מסלולי הלימוד

קיימים שני מסלולים לתואר שני בהוראת מתמטיקה לבי"ס על-יסודי: מסלול עם עבודת גמר ומסלול ללא עבודת גמר. הקבלה לתואר שני תהיה למסלול ללא עבודת גמר. המעבר למסלול עם עבודת גמר מותנה ברצון התלמיד, במציאת מנחה ובהישגים.

  • מסלול עם עבודת גמר: במהלך הלימודים על התלמידים לקחת חלק בקורסים מתודולוגיים, בשיעורים במוקד למידה והוראה, בשיעורים בתחום ההתמחות, להגיש 2 עבודות סמינריוניות, הצעה לעבודת גמר ועבודת גמר. סיום לימודי התואר השני מותנה בביצוע עבודת הגמר. להיקף הלימודים במסלול זה – ראו בידיעון.
  • מסלול ללא עבודת גמר: במהלך הלימודים על התלמידים לקחת חלק בקורסים מתודולוגיים, בשיעורים במוקד למידה והוראה, בשיעורים בתחום ההתמחות, להגיש 2 עבודות סמינריוניות ולעמוד בבחינת גמר. התנאי להיבחן בבחינת הגמר הינו סיום חובות השמיעה. מבחן הגמר נערך בעל-פה ומבוסס על עבודות המחקר שהתלמידים ביצעו ב-2 סמינריונים, בזיקה לכלל נושאי הלימוד במהלך התואר. להיקף הלימודים במסלול זה – ראו בידיעון.

 

 

התואר שיוענק: מוסמך אוניברסיטה בהוראת המדעים – התמחות: הוראת מתמטיקה לבי"ס על-יסודי.


 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>