ד"ר מרב וינגרדן

סגל אקדמי בכיר בביה"ס לחינוך
ביה"ס לחינוך סגל אקדמי בכיר
ד"ר מרב וינגרדן
טלפון פנימי: 03-6405107
משרד: שרת, 314

מידע כללי

האהבה שלי למתמטיקה, לעבודה עם תלמידים ולשיחות עם מורים ומורי מורים הובילו אותי לחקור פרקטיקות להוראת מתמטיקה מיטבית ולדרך שבה מורים מאמצים ומיישמים פרקטיקות אלו בכיתות שלהם. 

תחומי העניין המחקריים שלי נמצאים בנקודת המפגש בין חינוך מתמטי ולמידת מורים. תחומי מחקר אלו כוללים: הכשרה ופיתוח מקצועי של מורים למתמטיקה; הטמעת פרקטיקות הוראה המעודדות חשיבה והשתתפות; תפקידם של ייצוגים בלמידה, הוראה ולמידת מורים; דיונים פדגוגיים של מורים על אובייקטים מתמטיים; ואפיון הזדמנויות הלמידה במשימות מתמטיות.

אני בעיקר מתעניינת בדרך שבה ההיבטים המתמטיים (המורכבים לעיתים) של פרקטיקות הוראה מתווכים בתהליך למידתם המקצועית של מורים למתמטיקה. כחלק ממעורבותי בכיתות המתמטיקה עצמן, בתוכניות הכשרת מורים ופיתוח מקצועי של מורים למתמטיקה, אני חוקרת כיצד ניתן לשלב ייצוגי הוראה שונים בלמידת מורים, כגון: שיעורים מוקלטים ועבודות תלמידים. המטרה שלי היא להבין טוב יותר כיצד ייצוגים שונים יכולים לקדם ולמקד שיחות פדגוגיות של מורים סביב מושגים מתמטיים ופרקטיקות הוראה מתמטיות. 

קורות חיים

השכלה:

2009-2012     תואר ראשון, מתמטיקה עיונית ותולדות עם ישראל, אוניברסיטת בר אילן

2010-2013     תעודת הוראה במתמטיקה על יסודי, ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת בר אילן

2013-2017     תואר שני בהצטיינות יתרה, חינוך מתמטי, הטכניון (מנחת התזה: פרופ"ח עינת הד-מצויינים)

2017-2021     דוקטורט, חינוך מתמטי, הטכניון (מנחת התזה: פרופ"ח עינת הד-מצויינים)

                      נושא התזה: עץ המימושים למשימה מתמטית כמתווך ויזואלי לתקשורת על הוראת מתמטיקה מעודדת חקירה

2021-2023     פוסטדוקטורט, המחלקה למתמטיקה וסטטיסטיקה, אוניברסיטת ניו-המפשייר, ארה"ב (מנחה: פרופ"ח אורלי בוכבינדר) 

2023-2024     פוסטדוקטורט, המחלקה להוראת המדעים, מכון ויצמן למדע (מנחה: פרופ' ברויס קויצ'ו)

 

ניסיון מקצועי חינוכי:

2012-2016     מורה למתמטיקה ומחנכת בחט"ב ותיכון

2016-2024     מנחה השתלמויות מורים, מובילה קהילות מורים ומדריכה מורים מתחילים ופרחי הוראה בבתי הספר 

2017-2021     מתרגלת בקורסים בחינוך וחינוך מתמטי בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון

 

ניסיון אקדמי:

2016-2021     חוקרת וחברה בפרויקט מחשב"ה - מהלכים מעודדי חשיבה בהוראת המתמטיקה

2019-2020     חברה בצוות הפיתוח המתמטי של פרויקט פרקטל - פרקטיקות להוראה איכותית של מתמטיקה ופיזיקה

2021-2023     חוקרת וחברה בפרויקט העוסק בהתפתחות המקצועית של מורים למתמטיקה סביב פרקטיקות של הוכחות והנמקות 

2024 ואילך      חוקרת וחברה בפרויקט העוסק בפיתוח פדגוגיה להוראת מתמטיקה בכיתות הטרוגניות

 

ניסיון אקדמי בבית הספר לחינוך ע"ש קונסטנטינר:

2024 ואילך      מרצה בסגל האקדמי הבכיר בחוג לחינוך מתמטי, מדעי וטכנולוגי

 

תחומי מחקר

הכשרה ופיתוח מקצועי של מורים למתמטיקה

הטמעת פרקטיקות הוראה המעודדות חשיבה והשתתפות

תפקידם של ייצוגים בלמידה, הוראה ולמידת מורים

דיונים פדגוגיים של מורים על אובייקטים מתמטיים ופרקטיקות הוראה מתמטיות

אפיון הזדמנויות למידה במשימות מתמטיות

הוראת מתמטיקה בכיתות הטרוגניות

פרסומים נבחרים

Weingarden, M., Heyd-Metzuyanim, E., & Nachlieli, T. (2019). The realization tree assessment tool–examining explorative participation in mathematics lessons. The Journal of Mathematical Behavior56, 100717. https://doi.org/10.1016/j.jmathb.2019.100717

 

Heyd-Metzuyanim, E., Nachlieli, T., Weingarden, M., & Baor, R. (2020). Adapting a professional development program for cognitively demanding instruction across shifting contexts. Educational Studies in Mathematics104, 385-403. https://doi.org/10.1007/s10649-020-09967-y

 

Weingarden, M., & Heyd-Metzuyanim, E. (2023). What can the Realization Tree assessment tool reveal about explorative classroom discussions?. Journal for Research in Mathematics Education54(2), 97-117. https://doi.org/10.5951/jresematheduc-2020-0084

 

Weingarden, M., & Heyd-Metzuyanim, E. (2023). Evaluating mathematics lessons for cognitive demand: Applying a discursive lens to the process of achieving inter-rater reliability. Journal of Mathematics Teacher Education26(5), 609-634. https://doi.org/10.1007/s10857-023-09579-2

 

Weingarden, M., & Buchbinder, O. (2023). Teacher learning to teach mathematics via reasoning and proving: A discursive analysis of lesson plans modifications. Frontiers in Education, 8, 1154531. https://doi.org/10.3389/feduc.2023.1154531

 

Weingarden, M., & Heyd-Metzuyanim, E. (2024). Fostering pre-service teachers’ attention to mathematical objects: The Realization Tree mediator as a teaching representation. Journal of Mathematics Teacher Education, 1-27. https://doi.org/10.1007/s10857-024-09622-w

 

Weingarden, M., Lisarelli, G., & Baccaglini-Frank, A. (2024). Exploring Mathematical Learning Opportunities Afforded by a Balanced Scale Digital Activity. Digital Experiences in Mathematics Education, 1-13. https://doi.org/10.1007/s40751-024-00147-8

 

Weingarden, M. (2024). The role of mathematical connections in object-level and meta-level learning: a potential lens for supporting pre-service teacher learning. Research in Mathematics Education, 1-25. https://doi.org/10.1080/14794802.2024.2371542

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>