ד"ר פלג דור חיים

סגל אקדמי בכיר בביה"ס לחינוך
ביה"ס לחינוך סגל אקדמי בכיר

קורות חיים

Education

2001 – 2004   Ben-Gurion University of the Negev, behavioral Science, B.A

2005 – 2008   Hebrew University of Jerusalem, Social Psychology, M.A.

2016 – 2021   Tel Aviv University, Educational Administration, PhD

Dissertation topic: The phenomenon of loneliness among principals and vice-principals in the field of education

Supervisor:  Prof. Izhar Oplatka

2021 – 2022   Education Policy and Leadership, Postdoctoral scholar

Supervisor:  Prof. Adam Nir

 

 

ACADEMIC AND PROFESSIONAL EXPERIENCE

 

2006 – 2014    "Zofnat" Institution for Research, and Organizational Consulting, Organizational

 Consultant

2007 – 2022    Public Educational Psychological Service, Educational psychologist

 

2016 – 2022   Kay Academic College, Lecture in M.Ed. in Educational Counseling

 

2019 – 2022   AL-Qasemi Academic College, Academic Advisor

 

 Present Tel Aviv University, School of Education, Lecturer

תחומי מחקר

 

תחושת חוסן בקרב מורים ומנהלי בית ספר

תחושת בדידות בקרב אנשי חינוך ומנהיגים חינוכיים

אומץ ארגוני

 

Publications

  1. Dor-Haim, P., & Oplatka, I. (2020). School principal’s perception of loneliness: a career stage perspective. Journal of Educational Administration and History, 52(2), 211-227. https://doi.org/10.1080/00220620.2019.1689106. I.S – 0.92 (Scopus data)/ Q2
  2. Dor-Haim, P., & Oplatka, I. (2021). Feelings of Loneliness among School Principals: Experiences, causes and Copying Strategies. Leadership and Policy in Schools, 20(2), 261-276. https://doi.org/10.1080/15700763.2019.1668423.‏ I.S - 1.29 (Scopus data) / Q2).
  3. Dor-Haim,P., & Oplatka, I. (2021). The implications of loneliness among school principals. The International Journal of Educational Management. 35 (4), 803 – 814. https://doi.org/10.1108/IJEM-12-2020-0564. (I.S – 1.64 (Scopus data)/ Q2).
  4. Dor-Haim, P. (2021). Expressions of Loneliness: Different Perspectives of Loneliness among School Deputy principals. Educational Management Administration & Leadership, 1-19. https://doi.org/10.1177/17411432211021425. (I.F - 4.208/ Q1).
  5. Masry-Herzalah, A., & Dor-Haim, P. (2021). Teachers’ Technological Competence and Success in Online Teaching during the COVID-19 Crisis: The Moderating Role of Resistance to Change. The International Journal of Educational Management. https://doi.org/10.1108/IJEM-03-2021-0086. I.S – 1.64 (Scopus data)/ Q2.
  6. Dor-Haim, p. (2021). The emotional and functional consequences of loneliness in the workplace among vice-principals, International Journal of Leadership in Education, https://doi.org/10.1080/13603124.2021.2010284. I.S – 1.45 (Scopus data)/ Q2.
  7. Dor-Haim, P. (2021). Loneliness among schoolteachers in the context of Covid-19. Journal of Educational Administration and History, https://doi.org/10.1080/00220620.2021.2017416  I.S– 0.92 (Scopus data)/ Q2.
  8. Dor-haim, P. (2022), "Educational leaders' coping with loneliness: the unique perspective of school principals and vice-principals", Journal of Professional Capital and Community, Vol. 7 No. 3, pp. 290-304. https://doi.org/10.1108/JPCC-11-2021-0068
  9. Dor-Haim, P. (2022), "The experience of loneliness among school principals: episodic loneliness versus persistent day-to-day loneliness", Journal of Educational Administration, Vol. 60 No. 5, pp. 527-541. https://doi.org/10.1108/JEA-11-2021-0204
  10.  
  11. דור-חיים, פ'. (2010). בין ייחודיות לאחידות. אנליזה ארגונית, 15, 98 – 106.

Dor-Haim, P. (2010). Between uniqueness and uniformity. Organizational Analysis, 15, 98 - 106.

  1. דור-חיים פ'. (2012). הנחיית השתלמות לאנשי חינוך וטיפול במתי"א. אנליזה ארגונית, 16, 114 – 119.

Dor-Haim P. (2012). A case study of facilitating advanced training for educators and caregivers at a local support center. Organizational Analysis, 16, 114 - 119.

  1. דור-חיים פ. (2012). ניכור, בדידות וקהילתיות בבית הספר: סיפורה של התערבות מקצועית. אנליזה ארגונית, 17, 232 – 221.

Dor-Haim P. (2012). Alienation, loneliness and community in school: the story of professional intervention. Organizational Analysis, 17, 232 - 221.

  1. דור-חיים פ. (2013). 'סדר ו'אי –סדר' בבית הספר: על חרדה, פרדוקסים ומנגנוני הגנה בארגוני חינוך. אנליזה ארגונית, 19, 65 - 53.

Dor-Haim P. (2013). 'Order and' disorder 'in school: on anxiety, paradoxes and defense mechanisms in educational organizations. Organizational Analysis, 19, 65 - 53.

  1. דור-חיים פ. (2015). הקבוצה הדינמית כמרחב להתמודדות עם ניכור וזרות. מקבץ, כתב העת הישראלי להנחיה ולטיפול קבוצתי, 19, 9-25.

Dor-Haim P. (2015). The dynamic group as a place to deal with alienation and alienation. Makbatz, The Israeli Journal of Guidance and Group Therapy, 19, 9-25.

  1. דור-חיים פ. (2016). התערבות ארגונית בבית הספר: התמודדות עם משבר במערכת היחסים בין המורים. אנליזה ארגונית, 22, 84-97.

Dor-Haim P. (2016). Organizational intervention in the school: Dealing with a crisis in the teacher relationship. Organizational Analysis, 22, 84-97.

  1. דור-חיים פ. (2016). הנחיית קבוצות מנקודת המבט של תיאוריית ההתקשרות. מקבץ. כתב העת הישראלי להנחיה ולטיפול קבוצתי, 21, 9-25.

Dor-Haim P. (2016). Facilitating groups from the perspective of attachment theory. group. Israeli Journal of Guidance and Group Therapy, 21, 9-25.

  1. דור-חיים פ. (2017). התערבות בבית ספר מתוך גישה נרטיבית. הייעוץ החינוכי, 20, 404 – 418.

Dor-Haim P. (2017). School intervention from a narrative approach. Educational Counseling, 20, 404 - 418.

  1. דור-חיים פ. (2018). קבוצות ופרדוקסים במערכת הבית ספרית. מקבץ. כתב העת הישראלי להנחיה ולטיפול קבוצתי, 23, 27-41. https://www.isragrouptherapy.org.il/sites/isragrouptherapy/files/magazine-articles/ קבוצות ופרדוקסים במערכת הבית ספריתpdf.

Dor-Haim P. (2018). Groups and paradoxes in the school system. group. Israeli Journal of Guidance and Group Therapy, 23, 27-41.

  1. דור-חיים פ. (2019). היועץ החינוכי והסתגלותו של בית הספר למאה העשרים ואחת. הייעוץ החינוכי, 21, 221-231.

Dor-Haim P. (2019). The educational counseling and the adaptation of the school to the twenty-first century. Educational Counseling, 21, 221-231.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>