הרצאה: Engaged Language Policy and Practices

12 בדצמבר 2013, 16:15 
בית ספר לחינוך 
ללא תשלום
בימה למחקר ברב לשוניות5

במסגרת הבימה למחקר ברב לשוניות כמו בכל יום חמישי תתקיים הרצאה הפעם מאת

מאת פרופ' קתרינה א. דויס אורחת מאוניברסיטת הוואי, בנושא: Engaged Language Policy & Practices.

 

ההרצאה תתקיים באנגלית

 

כולם מוזמנים, סטודנטים, מרצים וחברי סגל.

Scholars concerned with equity issues from a range of fields and disciplines
(e.g., Block, 2008; Luke, 2005, 2011; Street, 2005) have for some time considered
the complex ideological nature of stated and implied language policies.

Specialists suggest that policies are commonly guided by ideologies such as
modernization, neoliberalism, standardization, and so-called ‘equity of opportunity’
while ignoring local diversity resources and socioeconomic needs (e.g., Canagarajah,
2005; Davis, Phyak & Bui, 2012; McCarty, 2011; Shohamy, 2006; Tollefson, 2013).
Whereas ideological analyses form the basis for understanding language and education
policy intent, this presentation argues that critical engagement is at the center of transformative
and agentive language practices.

The presenter specifically suggests that it is situated action—collaboratively designing
and doing social welfare equity—that brings substantive meaning to our language policy and planning endeavors.

While proposing some fundamental underpinnings of an Engaged Language Policy and
Practices (ELPP) approach, the presentation further includes brief depictions of ELPP efforts
in Nepal, Vietnam, Nicaragua, Spain, Canada, and the U.S. These models reveal ways in which
activists/communities/educators/scholars advocate, investigate, and portray critically informed
and informing transformative dialogue within and across ideological, institutional, and situational spaces.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>