קורות חיים
תאריך ומקום לידה - 02/12/1962 סנטיאגו, צ'ילה
תאריך עליה - 18/1/1982
שירות צבאי - 1/10/1992 – 30/09/1993 מדור מחקר פסיכולוגיה, ירפ"א, קצין מקצועי אקדמאי
מצב משפחתי - נשוי +2
השכלה
1983-1986 ב.א., האוניברסיטה העברית, ירושלים, פסיכולוגיה וסטטיסטיקה
1988-1992 מ.א., אוניברסיטת תל אביב, פסיכולוגיה (בהצטיינות יתרה) המגמה הפסיכו ביולוגית. נושא התזה: "תפקיד המסלול ה-subiculo-accumbens בעכבה סמויה".
1996-2002 Ph. D.., אוניברסיטת תל אביב, פסיכולוגיה (בהצטיינות) המגמה הפסיכוביולוגית. נושא העבודה: "בחינת ההשפעות האנטומיות והפונקציונליות ארוכות הטווח של הרס ב-striatum על ידי quinolinic acid ו-3-nitroprioponic acid
ושינוי השפעות אלה על ידי הוספת הרס ב-globus pallidus באמצעות שיטות היסטולוגיות והדמיית תהודה מגנטית (MRI) אנטומית ופרמקולוגית.
ניסיון מקצועי:
1983-1984 מדריך חברתי, בית חולים פסיכיאטרי טלביה, ירושלים.
1984-1985 רכז קליטה, בי"ס לתלמידי חו"ל האוניברסיטה העברית.
1985-1986 רכז כנסים, מרכז פרויד, האוניברסיטה העברית, ירושלים.
1989-2002 מתרגל סטטיסטיקה, החוג לפסיכולוגיה, אוניברסיטת תל אביב.
1991-1997 מרצה שיטות מחקר, האוניברסיטה הפתוחה
1992-1995 מרצה שיטות מחקר, מכללת רמת גן
1996-1997 חוקר ראשי, CITA (Center for the investigation and treatment of addictions)
1998 מרצה, סמינר הקיבוצים, תל אביב
2000-2005 כריית מידע ואלגוריתמאי, Random Logic
2000 מרצה מבוא לפסיכולוגיה, בית הספר לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת תל אביב.
2003 מרצה יישומי מחשב, מכללת תל אביב יפו.
2003-2011 מרצה לסטטיסטיקה, יישומי מחשב, עיבודים סטטיסטיים ושיטות מחקר לתאר שני, החוג לפסיכולוגיה, אוניברסיטת תל אביב.
2005-2019 חונך בתכנית הבינתחומית לתלמידים מצטיינים, אוניברסיטת תל אביב.
2005-2010 מרצה פסיכולוגיה של הלמידה והשפעותיה הפיזיולוגיות והפסיכולוגיות של המדיטציה, מכללת תל אביב יפו.
2006-2011 ראש מחלקת מחקר, Meemix, Ltd.
2011 עד היום מרצה בכיר, ביה"ס לחינוך, אוניברסיטת תל אביב. מלמד את הקורסים: מדיטציה: תיאוריה פרקטיקה ומחקר, מוח תודעה וחינוך, קוגניציה, מוח ולמידה, מיינדפולנס ולמידה חברתית רגשית במערכת החינוך, ניתוח נתונים כמותיים: ניתוח שונות ורגרסיה.
תפקידים אקדמיים:
חבר בועדת הוראה, מכללת תל אביב יפו.
יו"ר ועדת מלגות, בית הספר לחינוך אוניברסיטת תל אביב.
יו"ר ועדת הוראה, בית הספר לחינוך אוניברסיטת תל אביב.
ראש החוג לחינוך, בית הספר לחינוך אוניברסיטת תל אביב.
השתתפות בכנסים אקדמיים:
2000 European Society for Magnetic Resonance in Medicine and Biology, Paris, France.
2004 American Academy of Neurology, San Francisco, USA.
2005 Mind and life institute, Washington DC, USA.
2006 The "Shoresh" and Biomedical Meeting, Israel.
2010 ISMIR – The international Society for Music Information Retrieval, Utrecht, The Netherlands
2011 Cognitive Neuroscience of Learning: Implications for Education
The New York Academy of Sciences, Aspen CO, USA.
2012 The MUDA center and the Levinsky College of Education. Nurturing Teacher Mindfulness to Create a Caring Classroom – Updates in the educational toolbox in the brain era: Brain practice "mindfulness" for dealing with ADHD
2012 Levinsky College of Education:100 Years of Research, Innovation and Discourse in Education, Teacher Education and Music Education: Mindfulness in education: Is it possible to learn and teach differently?
2013 Annual meeting of the Family Medicine dept, Tel Aviv University: Meditation in everyday life: a tool to improve learning ability in adults
2013 Mindfulness in Education: Cultivating the Social and Emotional Competencies of Educators, Garrison Institute, NY, USA
2014 Ethics, Education, and Human Development. Pilot Teacher Development Program. A call to care, Mind and Life Institute, Amherst, MA, USA
2015 Call to care: Empowering empathy and care in the educational system, IDC Israel
2015 The first conference of the Israeli Association of experts on learning disabilities: Meditation in everyday life: The mindful reader. A tool to improve attentional abilities, Bar Ilan University, Israel
2015 Mindfulness research and practice: Effects of mindfulness practice among ADHD and/or dyslexic students on reading abilities, attentional networks and EEG, IDC, Israel
2015 Tenth International Summer School on Mind, Brain and Education. The teaching brain: Training teachers and pupils with mindfulness, social emotional learning and caring tools, Erice, Italy
2015 Mindfulness IN Education or Mindfulness AS Education?: Mindfulness as part of counselors and special education teachers training, IDC, Israel
2015 The 8th Israeli Conference for the Study of Contemporary Spirituality: Mindfulness applications in education, Haifa University, Israel
2016 "Day after day" – A spotlight into the complexity of the academic routine of students with disabilities, IDC, Israel
2016 In constant motion: Educational counseling in new spaces, The Hebrew University, Jerusalem
2016 Annual meeting of the Society for Psychotherapy Research, Jerusalem, Israel
2016 International Symposium for Contemplative Studies, San Diego, USA
2018 The 5th Israeli Conference on Cognition Research, Acre, Israel
2018 Contemplative Pedagogy, Mofet Institute, Tel Aviv, Israel
2018 International Symposium for Contemplative Research, Phoenix, USA
2019 International conference on mindfulness, Auckland, New Zealand
הנחיית סטודנטים לעבודות מ"א
Yael Blonder | 2008-2009 | The relationships between meditation, empathy and attachment style among psychotherapists |
Natalie Deitsch | 2008-2009 | The effects of reflexology treatment on tiredness, quality of sleep and quality of life during and after radiation therapy among breast cancer patients |
Orit Leibovitz | 2008-2009 | From a social good example to the use of drugs: on the subjective experience of drug abuse among outstanding students. A narrative approach |
Yael Stoler | 2009-2010 | The effects of meditation and mindfulness on depression and depressive symptoms |
Lior Carmi | 2009-2010 | The effects of meditation practice on ego resilience and psychological well being on a psychiatric population |
Dana Asif | 2009-2010 | The relationship between meditation and decision making |
Inbal Michalovitz | 2009-2010 | Loss, grief, mourning and Buddhism |
Michal Shamir | 2009-2011 | The implementation of Twina massage as part of the treatment of autistic children |
Zohar Berman | 2011-2013 | The mindful reader: On the effects of mindfulness meditation on attention, reading abilities, EEG and neurological correlates of reading among dyslexic students |
Einav Ginesin | 2012-2014 | The effects of mindfulness training among school children. Comparing a school that practices weekly to a non-practicing school. |
Chen Leven | 2012-2016 | The effects of mindfulness training on EEG power while performing attentional tasks among ADHD students |
Adi Yaakov | 2013-2015 | The effects of computerized attentional training among ADHD students |
Guy Armoni | 2013-2015 | Evoked response potentials during attentional tests among ADHD students |
Omer Perry | 2013-2014 | The effects of mindfulness and arousal control techniques on emotional processing and physical performance |
Liron Doyev | 2014-2017 | The effect of mindfulness and compassion practice on empathy, compassion, and burnout among educational counselors |
Dana Wasser | 2014-2017 | The effect of mindfulness and compassion practice on empathy, stress, and burnout among veteran teachers |
Natalie Ashkenazi | 2014-2015 | Effects of mindfulness meditation on long term memory, sustained attention and balance among ADHD students |
Julia Bobobitz | 2014-2016 | Effects of mindfulness meditation on academic achievements, executive functions and motoric abilities among students |
Lilach Shalom | 2014-2015 | The effects of mindfulness and compassion training on fine motoric abilities and psychological factors of basic school children |
Hila Shalit | 2014-2016 | Effects of therapeutic horse riding on attentional functions and social understanding in ADHD children |
Carmit Naim | 2014-2017 | Emotional effects of mindfulness practice among students with ADHD |
Tal Shahar | 2014-2017 | The effects of mindfulness practice among teachers on their teaching abilities, burnout and relation with their pupils |
Nikol Asraf | 2015-2016 | The impact of mindfulness parenting practice on parent-child relations and parents' feelings toward their children among parents with learning disabilities/ADHD |
Deby Salzer | 2016-2018 |
The Authenticity of a Smile: Can it serve as a diagnostic tool to mirror social anxiety level? A facial EMG study in healthy individuals |
Katia Povzner | 2017-2018 | Mindfulness practice among teenagers with learning disabilities |
Yosi Amrani | 2018-2019 |
The effects of mindfulness practice on working memory, sustained attention, self-control and motor abilities among teenagers with learning disabilities |
הנחיית סטודנטים לעבודות דוקטורט
Gana Khaliffo | 2014-2020 | A call to care: Mindfulness and compassion training among Arab teachers |
Roni Nisim | 2014-2020 | Assessment of resilience factors among combat soldiers with learning disabilities that help them fulfill their potential |
Anat Atiya Malki | 2015- |
The impact of mindfulness practice on attention, memory, anxiety, behavior problems and resilience in preschool children who are at high risk of exposure to terrorism |
Orit Shelach | 2015-2020 | The effect of mindfulness practice on math achievements among elementary school pupils with learning disabilities |
Ranit Gabrieli | 2015-2021 | The impact of mindfulness meditation practice on emotion, cognition and achievements among ADHD students |
Tomer Gutman | 2017- | Mindfulness training among adolescent competitive athletes |