ד"ר מוזנא עוייד-בשארה

סגל אקדמי בכיר בביה"ס לחינוך
ביה"ס לחינוך סגל אקדמי בכיר

מידע כללי

הוראה של שפות זרות בכלל, ושל האנגלית בפרט, יכולה להעלות סוגיות סוציו-פוליטיות שונות הנוגעות לקשר בין השפה הזרה להקשר התרבותי-פוליטי של המקום. אני רואה חשיבות גדולה במחקר העוסק במגוון הביטויים של קשר זה בעולם המגוון של בית הספר הישראלי, בשוק הגלובלי, ביחסים בין-אישיים ובין-תרבותיים, בערוצי התקשורת השונים, ובעיקר בהקשרים של סכסוך. אני מבינה את השפה ככלי חברתי שיכול לאפשר או למנוע השתלבות במוסדות הכוח השונים, כמו גם כלי שדרכו בני אדם מתנגדים לאי שוויון מובנה.

משום כך העשייה המחקרית שלי מרוכזת בחקר השיח של הוראת האנגלית כשפה זרה לדוברי שפות אחרות, במיוחד דוברי ערבית בישראל. במסגרת המחקרים שלי, אני בוחנת את תפקידה של השפה (האנגלית) בעיצוב העמדות האידאולוגיות של אלה המעורבים בהוראה, למידה, ותכנון הוראת האנגלית בישראל ובעולם. כמו כן, אני בוחנת את הקשר בין הסוגיות התרבותיות והבין-תרבותיות השונות המלוות את הוראת האנגלית, ומקדמת פדגוגיות ביקורתיות בהוראת האנגלית. בין היתר אני גם מנסה לקדם מחקרים שיעזרו לנו, כאנשי חינוך, להבין איך אפשר להשתמש בהוראת השפה האנגלית בישראל ככלי להובלת שינוי חברתי וקירוב קבוצות מסוכסכות.

קורות חיים

2020-2021

Postdoctoral Fellow: Hebrew University of Jerusalem The Martin Buber Society of Fellows in the Humanities and Social Sciences.

2019-2020

Visiting Scholar: University of California Los Angeles (UCLA)

Graduate School of Education and Information Studies, the Paulo Freire Institute.

2018-2019

Postdoctoral Fellow: Hebrew University of Jerusalem

The Center for the Study of Multiculturalism and Diversity 

2013-2017

PhD in English Linguistics

The Department of English Language and Literature, University of Haifa

Under the supervision of Prof. Ron Kuzar

Dissertation: EFL Materials: A means of Reproduction or Change?

 

תחומי מחקר

הוראת האנגלית לדוברי שפות אחרות (TESOL); פדגוגיה ביקורתית וחינוך רב-לשוני; מדיניות שפה בהקשר של סכסוך; ניתוח שיח ביקורתי; חינוך רב-לשוני בבתי ספר ערביים בישראל; שפה ותקשורת בין-תרבותית; שפה ושינוי חברתי. 

פרסומים

פרסומים נבחרים:

Monograph:

Awayed-Bishara, M. (2020). EFL pedagogy as cultural discourse: Textbooks, practice, and policy for Arabs and Jews in Israel. London, UK: Routledge.

 

Peer-reviewed articles:

Awayed-Bishara, M., Netz, H., & Milani, T. (2022). Translanguaging in a Context of Colonized Education: The Case of EFL Classrooms for Arabic Speakers in Israel. Applied Linguistics.

Awayed-Bishara, M. (2021a). Linguistic Citizenship in the EFL classroom: Granting the local a voice through English. TESOL Quarterlyhttps://doi.org/10.1002/tesq.3009.

Awayed-Bishara, M. (2021b). A critical intercultural stance from the margins: EFL education in a conflict-ridden context. Language and Intercultural Communicationhttps://doi.org/10.1080/14708477.2021.1957910

Awayed-Bishara, M. (2018). EFL discourse as cultural practice. Journal of Multicultural Discourses13 (3), 243–258. https://doi.org/10.1080/17447143.2017.1379528

Awayed-Bishara, M. (2015). Analyzing the cultural content of materials used for teaching English to high school speakers of Arabic in Israel. Discourse & Society26 (5), 517–542. https://doi.org/edsjsr.26376399

 

Chapters in edited volumes:

Awayed-Bishara, M. (2022). The education of youngsters in conflict-ridden regions of the Middle East: Challenges and opportunities. In R. Arnove, Torres C.A., & Misiaszek L. (Eds.) Comparative Education: The Dialectic of the Global and the Local (5th edition). Lanham, MD: Rowman & Littlefield.

 

Awayed-Bishara, M. (2022). Minority EFL teachers on shared-life Education in conflict-ridden contexts: The subaltern speaks back. In D. Yitzhaki, Gallagher T., Aloni N., & Gross Z. (Eds.) Activist pedagogy and shared education in divided societies: International perspectives and next practices. Brill-Sense. 

 

 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>