ריקי גולדשטיין

כבוגרת תואר ראשון בערבית ובחינוך, ולימודי הוראה בערבית, נרשמתי לתכנית להוראת שפות על מנת ללמוד לתואר שיכניס אותי אל "מאחורי הקלעים" של השפות. כולנו לומדים שפות בבית הספר כהכנה לבגרות, אולם לימודים אלו - חשובים ככל שיהיו, הם רק מימד אחד מתוך לימודה של שפה. כאן, לדעתי, טמונה חשיבותו של התואר בהוראת שפות: בלימוד מכלול התהליכים הקוגניטיביים והרגשיים המתרחשים בתוכנו כשאנו לומדים שפה; בלימוד ההבדלים בין שפות; בהבנת התהליכים העוברים על קבוצה לשונית- במיוחד מהגרת; בחקירת התהליכים הבין קבוצתיים של קהילות הדוברות שפות שונות; ובניסיון להבין מהי אחריותה של המדינה כלפיהן.

 

כתושבי מדינת ישראל, שבה שתי שפות רשמיות, שפה אוניברסלית אחת ומגוון עצום של שפות בית ומורשת- המהוות חלק מחיינו וממשפחותינו מדורי דורות- הבנתי עד כמה חשוב שנלמד ונבין מהי אחריותנו האישית בקהילה ובמדינה; שנשמר ונעודד את רב הלשוניות ושנעבירה הלאה כמחויבות אישית שלנו לדורות הבאים.

 

הלימודים בתכנית לא רק העשירו את ידיעותיי, כי אם גם העלו אינספור שאלות והוכיחו לי שאין גבול למחקר וללמידה בתחום- וכל זאת בניצוחם של מרצים המומחים בתחומם וצוות בית ספר מקצועי ואיכותי.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>