מפגש מגמות סוציולוגיה ואנתרופולוגיה של החינוך

בית הספר לחינוך והיחידה לסוציולוגיה של החינוך מארחים השנה באוניברסיטת תל אביב את כנס מגמות  סוציולוגיה ואנתרופולוגיה של החינוך

30 ביוני 2016, 9:00 - 17:00 
אולם 410, בניין שרת, אוניברסיטת תל-אביב 
ללא תשלום
אנשים מתכנסים

10:00-9:00 התכנסות וברכות

11:30-10:00 מושב פתיחה – תוכנית הלימודים באזרחות בעין הסערה - קולות מן השטח

יו"ר: הללי פינסון, אוניברסיטת בן-גוריון

אדר כהן, מפמ"ר אזרחות לשעבר, מורה לאזרחות בהווה ודוקטורנט באוניברסיטה העברית

גל אורן, מורה לאזרחות, עירוני ה' בחיפה ואחד ממובילי פורום המורים אזרחות

שרף חאסן, רכז תחום חינוך באגודה לזכויות האדם ודוקטורנט לחינוך

שתי תלמידות תיכון שהובילו את המחאה נגד הספר במסגרת "פרויקט זזים": רנא האני חג' יחיא מטייבה ופיה הדר מגימנסיה הרצליה

מתדיין – פרופ' אבנר בן עמוס, אוניברסיטת ת"א

 

11:45-11:30 הפסקת קפה

 

13:00-11:45 מושב 1: חינוך בלתי פורמלי ואקטיביזם חינוכי

יו"ר: קלרה סבג, אוניברסיטת חיפה

מאיה כרמון, האוניברסיטה העברית, תנועת נוער כזירה תעסוקתית לצעירים

נדיה בלקינד, אוניברסיטת תל אביב, אלטרואיזם בעידן ההפרטה, תהליכי התנדבות ומעורבות חברתית באוניברסיטאות מחקר בישראל

נחי משעול שאולי, אוניברסיטת חיפה, עיתונות כחינוך לא-פורמלי: מקרה עיתונות הרשת החרדית

יעקב מילכין, אוניברסיטת בן- גוריון, ילדים וילדות בין הדרה והשתתפות אזרחית: תפיסת ילדוית בקרב מבוגרים כפי שמתעצבות בתכניות להשתתפות ילדים

 

14:00-13:00 הפסקת צהרים

 

15:15-14:00 מושב 2: בחירה, מיון, הדרה ושוליות במערכת החינוך

יו"ר: עדנה לומסקי-פדר, האוניברסיטה עברית

נועה פטרושקה, האוניברסיטה העברית, "חמלה במשטר" על הכשרת מדריכים במעון נעול לנערות במצבי מצוקה וסיכון

אבנר כהן זמיר, אוניברסיטת בן-גוריון, איך המכונה עובדת? מבט אל תהליכי מיון תלמידים בישיבות פדגוגיות בבתי ספר על יסודיים

יעל ברק, אוניברסיטת בן-גוריון, מגדר ובחירה בלימודי פיסיקה ומחשבים: הבדלים בין תיכון בדואי ותיכון יהודי

נטע שגיא, אוניברסיטת תל אביב, מעורבות עמותות בבתי ספר -היבטים סוציואקונומיים

 

15:50-15:15 הפסקת קפה

 

17:00-15:30 מושב 3 : מורים בעידן ההפרטה בחינוך

יו"ר: ערן תמיר, אוניברסיטת תל אביב

ליבי רסקין, אוניברסיטת תל אביב, בחינת הכיסוי התקשורתי של מורים בישראל ב"ידיעות אחרונות" ו"הארץ" בשנים 2007-2011 באמצעות תיאוריית המסגור האפיזודי והתמטי

כרמי טל, אוניברסיטת תל אביב, ארגוני מורים ועמדתם כלפי תהליכי הפרטה באנגליה

אפרת הולצמן, אוניברסיטת בן-גוריון, מרכיב הזמן בהתמודדות מורות עם עומס התפקיד

 

להורדת פלייר מעוצב

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>