• ראשי
  • בוגרים מספרים: הוראה בתחומי המדעים

    איריס כהנא  |  אמנה מסארוה  |   עידית זיקרי

     

    איריס כהנא

    בוגרת תואר שני בהוראת המדעים

    איריס כהנא

    שלום רב,

    שמי איריס כהנא ואני בוגרת החוג להוראת המדעים באוניברסיטת ת"א.

    סיימתי את התואר הראשון במתמטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים ושם התחלתי גם את שנת הלימודים הראשונה של התואר השני. בשל לידת ילדי ומעבר מירושלים לעיר הולדתי – נתניה, הפסקתי את לימודי למשך 5 שנים. בשנת השבתון חזרתי ללימודי התואר השני בהוראת המדעים והפעם- באוניברסיטת ת"א.

    המפגש והריאיון עם פרופ' דינה תירוש היה מאוד מזמין ומקבל. תמיד ידעתי שאהיה מורה למתמטיקה. אפילו בספר המחזור רשמו חברי לכתה כי זהו ייעודי.

    לימדתי 5 שנים בבית הספר החקלאי בעין כרם בירושלים ומשנת 1992 אני מלמדת בתיכון "שרת" בנתניה, שאני אחת מבוגריו. סטודנטים רבים צופים בשיעורי ואני צופה בשיעוריהם ומסייעת להם להכנס לשטח בצורה חלקה ונכונה. ב- 4 השנים האחרונות אני מדריכת מתמטיקה (לרמת חט"ע) במחוז ת"א. בשנה האחרונה אני מדריכת המחוז כולו.

    השנה (2013) קבלתי את פרס טראמפ להוראה איכותית במתמטיקה ואות מופת ראש העיר מטעם עיריית נתניה כמחנכת ומורה מצטיינת.

     

    אין ספק כי לימודי באוניברסיטת ת"א תרמו לי, הן מבחינת ידע והן מבחינת מגוון הרעיונות שבאמצעותם ניתן לבנות שיעורים המאפשרים למידה משמעותית.

    לדוגמא, בקורס שלמדנו אצל פרופ'  פסיה צמיר עסקנו בהוראה דרך שגיאות של תלמידים. התנדבתי ללמד בדרך זו שיעור שעסק ב"פתרון משוואות טריגונומטריות". השגיאה שנעשתה בשיעור זה הובילה אותנו למקומות שאף שיעור שגרתי בנושא "פתרון משוואות טריגונומטריות" היה מוביל ורמת השיח המתמטי הייתה גבוהה ביותר.

    מאז ומתמיד חשבתי שלמידה משמעותית מתרחשת כאשר מורה יוצר נורמות של שיח מתמטי בכתה, בהן כל אחד יכול לומר את דעתו/רעיונו/פתרונו בלא חשש. אני מקיימת שיח מתמטי בכל שיעור אך משנה את הדרכים בהן נעשה שיח זה. בשיעור שעסק בהגדרות הבנתי במהלך הדיון כמה עמוקה היא ההגדרה המתמטית וכמה צריך להקפיד על מנת שלא תהיה נתונה לפרשנויות שונות.

     

    במהלך לימודי לתואר שני שיתפו אותי פרופ' דינה תירוש, פרופ' פסיה צמיר וד"ר רותי ברקאי בהכשרת מורים להוראת מתמטיקה בבית הספר היסודי (התמקצעות). בשנה הראשונה צפיתי בשיעוריהן וראיתי כיצד הן ממפות קשיים ומנווטות להוראה משמעותית של מתמטיקה לתלמידי יסודי. לאחר מכן הפכתי לחלק מצוות ההוראה בפרויקט זה ולימדתי במשך שש שנים. במקביל, ליוויתי, מטעם אוניברסיטת ת"א, מורים למתמטיקה ולמדעים במהלך שנת ההוראה הראשונה שלהם , במסגרת שנת הסטאז'. גם היום אני נמצאת בקשר הדוק עם דינה, פסיה ורותי, מתעדכנת לגבי חומרים ומחקרים שלהן ומציגה אותם בשטח. בנוסף, אני מדריכה סטודנטים רבים בבית ספרי בעת לימודיהם לתעודת הוראה במתמטיקה.

     

     

    איריס כהנא זוכה בפרס טראמפ להוראה איכותית:

    https://www.youtube.com/watch?v=sTesPBmOZpY

     

    חזרה למעלה

     

    אמנה מסארוה

    בוגרת תואר שני בחינוך מתמטי

     

    הבחירה שלי ללמוד באוניברסיטת תל אביב היתה מהסיבות הבאות:

    אנחנו ארבע מורות המלמדות מתמטיקה בבית ספר יסודי. החלטנו להמשיך יחד את לימודינו לקראת תואר שני בחינוך מתמטי. התייעצנו עם מורה שהכרנו ואשר למדה לקראת תואר שני בחינוך מתמטי באוניברסיטת תל אביב. במהלך השיחה מורה זו נתנה לנו את מספר הטלפון של ראש התוכנית, פרופ' דינה תירוש, כדי שנשוחח ונתייעץ איתה בנושא.דינה שוחחה איתנו, נתנה לנו מידע חיוני בלבביות רבה והשפיעה מאד על ההחלטות שקיבלנו בהמשך.

     

    במהלך לימודי נתקלתי בקשיים בשל מחויבויות משפחתיות, עומס בעבודה ובשל העומס הרב בלימודים. הרגשתי לחץ וחרדה, אך בזכות התמיכה שקיבלתי סיימתי את לימודי בהצלחה עם עבודת גמר.

     

    אני מודה למרצים באוניברסיטה שעזרו לי ותמכו בי במהלך הלימודים.

    תודתי נתונה במיוחד לפרופ' דינה תירוש על ההנחיה המסורה שלה ועל האמון המלא שנתנה ביכולתי לסיים את לימודי בהצלחה.

     

    חזרה למעלה

     

    עידית זיקרי

    סטודנטית לתואר שני בחינוך מתמטי לביה"ס העל-יסודי                                                                                                                                                                                                                                                                                                              עידית זיקרי

     

    שמי עידית זיקרי, בת 32, תושבת קרני שומרון.

    למדתי תואר ראשון BE.D במדעי המחשב במכללת בית וגן בירושלים. מגיל קטן מאוד היה ברור לי שכיווני הוא בהוראה, אני אוהבת ללמד וכן אוהבת חֶברה ואנשים. בסיום לימודיי עבדתי במקביל כמורה למחשבים מטעם קרן קרב בבית ספר יסודי שבקרני שומרון וכן בתור מורה למדעי המחשב בכיתה י"ב (2 יח"ל - השלמה ל 5 יח"ל) באולפנת להב"ה שבקדומים. בשנה שלאחר מכן הוצע לי לעבוד כמחנכת בבית הספר היסודי בו עבדתי ולאחר התלבטויות רבות החלטתי לקחת הצעה זו ומאז אני עובדת ביסודי, מזה כ-10 שנים.

     

    במשך הרבה זמן התלבטתי באיזה תחום ללמוד תואר שני מכיוון שאני נמשכת לתחומי הריאלי וההומאני יחד. לבסוף החלטתי על חינוך מתמטי בעיקר בשל העובדה שאני מאוד אוהבת ללמד תחום זה ביסודי והייתי רוצה ללמדו אף בעל יסודי.

    הלימודים תרמו לי רבות בפן התיאורטי והדידקטי. בלימודיי אצל ד"ר מיכל טבח וד"ר אסתר לוינסון הכרתי תיאוריות בנושא חינוך מתמטי שלא הכרתי קודם - תיאוריות התורמות להבנה רחבה יותר של התחום והבנת תהליכים הקורים בכיתה בזמן ההוראה. אצל ד"ר אסתר לוינסון וכן אצל ד"ר דוד גינת למדתי על יצירתיות במתמטיקה, חלק מהשיטות יישמתי בכיתתי, ו"חשיבה מחוץ לקופסא". אצל פרופ' פסיה צמיר קיבלתי, מלבד ידע מתמטי רב, ידע דידקטי להוראה כגון זיהוי שגיאות אפשריות של תלמידים בנושאים מתמטיים שונים וכן "טיפים" להוראה. אצל ד"ר רותי ברקאי הכרתי תוכנת למידה חדשה עבורי- גיאוגברה, ואצל ד"ר אלכסנדר חייט למדתי בנושא יחסים בינאריים.

     

    הייתי ממליצה לאחרים ללמוד בביה"ס לחינוך באוני' ת"א משום שרמת הלימודים הינה גבוהה ומאתגרת, מקבלים ידע רב החדש ברובו לסטודנט ורלוונטי לעבודתו, המרצים זמינים ומאירי פנים, חברת הסטודנטים הינה שונה ומגוונת וגם הקפיטריה מצוינת.

     

    חזרה למעלה

    אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
    Developed by
    Design by
    Basch Interactive