האגודה הישראלית לחקר החינוך היהודי

יצירת קשר

האגודה הישראלית לחקר החינוך היהודי הוקמה בשנת 1997 על ידי חוקרים בתחום החינוך היהודי: פרופ' מרים בן פרץ, פרופ' דוד זיסנויין, פרופ' חנן אלכסנדר ופרופ' זהבית גרוס.

 


מטרת האגודה הישראלית לחקר החינוך היהודי  -  צמיחה, פיתוח, העשרה, תמיכה ועידוד החוקרים והמחקר בתחום החינוך היהודי, על זרמיו השונים.

 


האגודה  מארגנת כנס אחת  לשנתיים, המשמש מפגש  לחוקרים  שמציגים  בפני קהל מוזמנים רחב  מגוון  מחקרים  ויישומים בתחום החינוך היהודי. כן מתקיימים מפגשי חוקרים וקבוצות דיון.
האגודה תומכת בפרסום עבודות מחקר בנושא החינוך היהודי והפצה שלהם במוסדות להשכלה גבוהה  בארץ ובחו"ל .

 


באגודה חברים 300 חוקרים מכל האוניברסיטאות והמכללות בארץ ומחו"ל.

 

בעלי התפקידים באגודה

נשיאת האגודה: מרים בן פרץ.


יו"ר האגודה: דוד זיסנויין, אוניברסיטת תל אביב.


חברי ועד האגודה: ארי אקרמן – מכון שכטר, מרים בן פרץ- אוניברסיטת חיפה, יהודה בר שלום- מכללת ילין, ברנדה בקון- מכון שכטר, ג'ן גלסר – מכון מנדל, זהבית גרוס – אוניברסיטת בר אילן , ליסה גרנט – היברו יוניין קולג', ניו יורק , האוורד דיטשר – אוניברסיטה עברית, אלי הולצר – אוניברסיטת בר אילן, חגית הכהן וולף- אוניברסיטה עברית, דוד מיטלברג – מכללת אורנים, חנן אלכסנדר – אוניברסיטת חיפה, נעמה צבר בן יהושע – אוניברסיטת תל אביב , גבי הורנצ'יק – אוניברסיטה עברית, דוד זיסנויין – אוניברסיטת תל אביב.


ניהול האגודה :מרכז קלמן לחינוך יהודי.

 

כנסים  מדעיים בינלאומיים

כנס שישי: "אתגרים בחינוך היהודי : חיוניות תרבותית יהודית",  אוניברסיטת בר אילן  דצמבר  2010.

כנס חמישי: בסמינר אורנים: "ריבוי זהויות בחינוך יהודי" , המכללה האקדמית לחינוך  אורנים, ינואר 2009.

כנס רביעי: "חידושים והתחדשות בחינוך היהודי", מרכז קלמן לחינוך יהודי, אוניברסיטת תל אביב,  יוני 2005.

כנס שלישי: נערך, אוניברסיטת בר אילן.

כנס שני: במכון שכטר.

כנס ראשון:  אוניברסיטת חיפה ב-1997.

 

ספרים

חידושים והתחדשות בחינוך היהודי, 2005 .

Multiple Identities in Jewish Education,  2014. עורכים:  ג'ן גלסר, דוד מיטלברג ואריק כהן.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>