אסטרטגיות למידה והוראה בשילוב טכנולוגיה כמענה לשונות בין לומדים

ניהול אקדמי: ד"ר מיה יכיני

מרצה: ד"ר אפרת קוצר

 

אסטרטגיות למידה והוראה בשילוב טכנולוגיה כמענה לשונות בין לומדים
ד"ר אפרת קוצר

מרצה בחוג לחינוך מיוחד בסמינר הקיבוצים. מומחית בפיתוח חומרי למידה ואתרי אינטרנט עבור תלמידים עם ליקויי למידה והפרעת קשב, ובשילוב כלים טכנולוגיים בהוראה ובלמידה כמענה לשונות לומדים.  חוקרת במעבדת הקשב באוניברסיטת תל אביב ומאבחנת לקויות למידה. בעלת תואר ראשון בייעוץ חינוכי, תואר שני ותעודת הוראה בחינוך מיוחד, ותואר שלישי בחינוך מטעם אוניברסיטת תל אביב.

ד"ר מיה יכיני

מומחית ללקויות למידה. בעלת ניסיון בהוראה מותאמת ואבחון.

מרצה באוניברסיטת תל אביב בתואר שני בלקויות למידה ובתעודת הוראה בחינוך מיוחד. 

חוקרת דיסגרפיות, דיסלקסיות ולקויות שפה במעבדת שפה ומוח באוניברסיטת תל אביב

שנה"ל תשפ"ג    

 


 

רציונל

כיתות הלימוד מאופיינות במספר הולך וגדל של תלמידים עם ובלי לקויות, המגיעים מרקעים שונים, ומציגים מנעד רחב של יכולות וקשיים, במיוחד לאור הפערים שנוצרו עקב מגפת הקורונה. שילוב של אסטרטגיות הוראה ולמידה גמישות ומגוונות הנשענות על כלים טכנולוגיים מתאימים, יכול לסייע בצמצום חסמי למידה ולתת מענה לצרכי הלומדים השונים, כולל אלה המתקשים ללמוד בשיטות הקונבנציונליות. 

 


 

דרכי הוראה

הרצאות מקוונות

 


 

מטרות

  • רכישת  ידע בנוגע להפרעות בקשב ובלמידה. 
  • היכרות עם גישת העיצוב האוניברסלי ללמידה (Universal Design for Learning, UDL) – המהווה את הבסיס להוראה מגוונת ונגישה לכלל הלומדים. 
  • היכרות עם אסטרטגיות הוראה ולמידה המותאמות לשונות לומדים ואת הכלים הטכנולוגיים באמצעותם הן מיושמות. 

 


 

תכנים מרכזיים

  • הפרעות למידה – מאפיינים שכיחים 
  • הפרעת קשב- מאפיינים שכיחים
  • גישת העיצוב האוניברסלי ללמידה
  • יתרונות הטכנולוגיה בצמצום חסמי למידה והיענות לשונות לומדים.
  • אסטרטגיות הוראה המותאמות לשונות לומדים ולתלמידים עם הפרעות בקשב ובלמידה בפרט. 
  • שילוב יישומים טכנולוגיים בהוראה ובלמידה כמענה לשונות לומדים, תוך התייחסות לקשיים בתחומים שונים. 
  • הקניית מיומנויות למידה לצד תכני הלימוד

 


 

דרישות לקבלת אישור סיום  

  • ביצוע תרגילים לאורך ההשתלמות
  • מטלה מסכמת

 


 

​היקף לימודים 

30 שעות (10 מפגשים של שלוש שעות אקדמיות)

 


 

גמול השתלמות עם ציון לעובדי הוראה של משרד החינוך:
מאושר לגמול השתלמות בתהליך של מסלול אישי לשנה"ל תשפ"ג, עפ"י הפירוט הבא (בהתאם לתנאי משרד החינוך):

  • עוז לתמורה/עולם ישן:  30 שעות.
  • ​אופק חדש:  30 שעות בשבתון בלבד.

נדרש מילוי טופס הגשת בקשה למפקח.ת על הפיתוח המקצועי במחוז.
טופס בקשת מסלול אישי ניתן לקבל ממזכירות המרכז

 


 

עובדי הוראה בשבתון

קוד מוסדנו בקרנות ההשתלמות: 230
היקף ההשתלמות בשעות להגשה לאישור הקרן:  1 ש"ש 
מוסדנו יגבה ישירות מהמורים בשבתון את מלוא תשלום שכר הלימוד והם יגישו לקרן ההשתלמות קבלות באופן עצמאי לצורך החזר כספי עפ"י תעריף הקרן, בהתאם לשעות שאושרו להם ובהתאם לכללים הנהוגים בקרנות


 


 

קהל יעד

מורים (מחנכים, מורים מקצועיים) מורים להוראה מותאמת, מתליות

 


 

מועד ומיקום

ימי שני  18:00 – 20:30

קורס מקוון

 


 

הרשמה

שכר לימוד:   1,480 ש"ח

להרשמה נדרש:
מילוי טופס הרשמה בצירוף קורות חיים 
תשלום מקדמה בסך 150 ש"ח (כלול בשכר הלימוד)

 

מתעניינים.ות בתוכנית? הירשמו ונעדכן כשתיפתח ההרשמה לשנה"ל תשפ"ד>>

 

פתיחה בדפדפן כרום chrome

 


 

תקנון המרכז

לפרטים נוספים 
טלפונים: 6408162, 03-6408466
​דוא"ל   morim@tauex.tau.ac.il

    

 

ט.ל.ח

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>