מנהיגים חינוכיים במרחבי הלמידה במאה ה-21 | תש"פ

לראות, ללמוד, לשכלל וליישם

הזמנה ללמידה מסוג אחר, הכוללת סיור לימודי לפינלנד

מרכזות התכנית: נב גל, אסנת פרנס

בשנת 2030, 85% מהילדים הלומדים כיום במערכת החינוך יעסקו במקצועות שאין להם עדיין שם, והם אינם קיימים. לפני עשר שנים בלבד, מקצועות כמו:  'מנהל מדיה חברתית' או 'מפתח אפליקציות לנייד' נשמעו כמו כותרות של עבודות דמיוניות. נשאלת השאלה: איך נוכל להכין את הצעירים לשוק עבודה עתידי שאיננו יכולים לחזות?

 "הכיתה של האתמול לא תכין את הילדים שלנו לשוק העבודה של מחר" - הפורום הכלכלי העולמי בחן מנהלים של כמה מהחברות המובילות בעולם (fortune 500) מה הם חושבים שיהיו מיומנויות העבודה החשובות ביותר  בשנת 2030. תשובה מספר אחת שלהם היתה: פתרון בעיות מורכבות. מיומנויות אחרות שהופיעו ברשימת עשרת הראשונים שלהם כללו חשיבה ביקורתית, יצירתיות, שיתוף פעולה ואינטליגנציה רגשית.  מיומנויות שאם ילדי דור הZ לא ירכשו, נמצא את עצמנו בבעיה.

מערכת החינוך שלנו חייבת לתת לצעירים את המיומנויות הדרושות להסתגלות  ולהתמודדות עם אתגרי החיים. חוסן נפשי ולא רק ידע, כלים ולא רק תחומי דעת, מיומנויות ולא תוכן, חיבור  בין למידה יצירתית של תלמיד יחיד ללמידה יצירתית של קבוצה.

בנושאים אלה ועוד רבים תעסוק התכנית,  ראשונה מסוגה בארץ, הכוללת היכרות עם חדשנות חינוכית בארץ,  סיור לימודי בן שבוע בפינלנד, למידה מהצלחות, התנסויות הלכה למעשה ובניית מאגר רחב של מתודות וכלים אשר יהוו אבני דרך חשובות בניהול  מרחבי הלמידה במאה ה-21.

מטרות:

  • להבין את הדינמיות והשינויים המהירים המתחוללים במאה ה-21 ולעסוק באתגרים שהיא מציבה בפני מערכת החינוך
  • ללמוד כיצד לייצר סביבות למידה הנותנות מענה לדרישות החברה, ברמה הטכנולוגית וברמת המיומנויות - למידה דרך ציר ה- Z
  • להכיר פדגוגיות חדשות ופדגוגיות מוכרות בסביבות חדשות – בארץ ובעולם

נושאים עיקריים:

  • אתגרי הפרט בכלל ואנשי החינוך בפרט בעידן של מרחבים פתוחים ושינויים מהירים;
  • מרחבי למידה חדשניים בארץ ובעולם;
  • תסריטים עתידיים ומגמות התפתחות;
  • חשיבה המצאתית, חדשנות ויצירתיות;
  • קשר בין מרחב לפדגוגיה;
  • הדדיות בקשרי קהילה – כיצד מייצרים זאת;
  • סביבות טכנולוגיות וחשיבה מיחשובית;
  • למידה אינטרדיסציפלינרית;
  • למידת חקר, למידה מבוססת פרויקטים ומייקרים;
  • חידות, משימות, מישחוק  וחדרי בריחה;
  • מהו שיעור חכם וכיצד בונים שיעורים כאלו;
  • יחסים בינאישיים ואמפתיה;
  • בין מערכת החינוך בקיבוץ למערכת החינוך בפינלנד: סיורים בארץ ומסע לפינלנד  - ממעון עד תיכון, השתתפות בסיורים וסדנאות בבתי הספר בפינלנד ללימוד תפיסת החינוך;
  • זהות מקצועית של מורים בעידן של קריירה ללא גבולות;
  • להיות מנהיגי מנהיגים.

 

קהל היעד: אנשי חינוך והוראה בכל שלבי החינוך, פורמלי ובלתי פורמלי המעוניינים ללמוד, להתחדש ולהיות מובילי השינוי

היקף: התכנית שנתית בהיקף 224 שעות

גמול השתלמות לעובדי הוראה של משרד החינוך:
מאושר לגמול ע"י משרד החינוך. פירוט יפורסם בהמשך.

מיקום: אוניברסיטת תל אביב

מועד: ימי שלישי, אחת לשבוע, בין השעות 9:00 – 14:30

פתיחת התכנית: 29.10.2019 סיום התכנית: 30.6.2020  סיור לימודי של שבוע לפינלנד במהלך חודש מאי 2020

דמי רישום: 250 ש"ח

שכר לימוד: 16,700 ש"ח + 1,000 יורו (אשר ישולמו בנפרד) עבור השתתפות בסיור לימודי לפינלנד המהווה חלק מהתכנית
(לעובדי הוראה בשבתון, במידה שיאושר לגמול ע"י הפיקוח, 8 ש"ש מקרן ההשתלמות והשלמה ע"י המשתתף בסכום של 9,820 ש"ח + 1,000 יורו)

 

להרשמה נדרש:
מילוי טופס רישום בצירוף קורות חיים
תשלום דמי רישום
 

 

לפרטים נוספים - מזכירות המרכז:

טלפונים:  6406260 , 03-6408162

דוא"ל:  morim@tauex.tau.ac.il

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
UI/UX Basch_Interactive