טכנולוגיות המעשירות את תהליך הלמידה
לטכנולוגיות החדשות יש השפעה גם על עיצוב סביבות הלמידה הן בהיבט הפיזי והן בהיבט הפדגוגי. השילוב של טכנולוגיות כגון: מדפסות תלת ממד, מציאות רבודה ומדומה, אינטליגנציה מלאכותית ושירותי ה"ענן" מאפשרות יצירת חווית למידה אוטנטית המשלבת אלמנטים ויזואליים וקוליים המעצימים ומעשירים את תהליך הלמידה.
סקר שנעשה בשנים 2013-2014 הצביע על כך שנעשה שימוש בטכנולוגיה של מציאות מדומה בכלל ומציאות מדומה מוטמעת בפרט בעיקר בהכשרה של מבוגרים להתמודדות בסיטואציות מיוחדות או לסטודנטים באוניברסיטאות. עם זאת, הסקר גם מציין את היתרונות האפשריים של הטכנולוגיה, תוך התייחסות לסוגים שונים של משתמשים וכיתות וכן מציין את היתרונות בשימוש במקרים של לקויות שונות (Freina & Ott, 2015) . במקביל, מציאות רבודה הופכת להיות יותר פופולרית ונעשה בה שימוש נרחב במסגרות חינוכיות. למרות בעיות שמישות ותקלות טכניות, במחקרים שנעשו בשנים האחרונות דיווחו על הטכנולוגיה כמקדמת הישגים בלמידה (Akçayır & Akçayır, 2017; Greenfield, 2017). גם דו"ח החדשנות הפדגוגית לשנת 2017 מציין את הלמידה האימרסיבית ("למידה מוטמעת") כאחת המגמות המרכזיות כיום. למידה המאפשרת ללומדים, באמצעות שימוש בטכנולוגיות כגון טלפונים חכמים, צגי מחשב תלת-ממדיים, מסכים גדולים, משקפיים או קסדות הכוללות צגים וכפפות המצוידות בחיישנים, לחוות מצבים שונים כאילו הם שם , ולהציב את הידע והמשאבים שלהם על מנת לפתור בעיות ותרגל מיומנויות. הלמידה מגיעה מתוך חוויה אינטגרטיבית של קול, תנועה, מודעות מרחבית ואפילו מגע. הדבר מאפשר לחקור מצבים מסובכים, מסוכנים ואפילו בלתי אפשריים בחיי היום יום. למידה כזו עשויה לגרות את כל החושים ולא להישכח (Ferguson et al., 2017).