"שגרה במשבר"
בשנת הלימודים תשפ"ד 2023-2024, לאור מלחמת חרבות ברזל הפוקדת אותנו גם בימים אלו ובמיוחד לאור הניסיון שצברנו בעבודה עם סגלי האוניברסיטה במהלך משבר הקורונה, האתגרים, ההצלחות והצרכים העתידיים שהוצפו מקרב סגלי ההוראה באותה תקופה. הרגשנו כי יש צורך בסיוע ממוקד ומותאם צרכים העולים עקב המשבר, שבזמנים אלו אנו מבינים שהשגרה היא בעצם זמני "הכנה" בין משברים ועלינו לנצל גם את המשבר וגם את השגרה, לזמנים בהם נוכל להתכונן מראש או בזמן אמת לתהליכי ההוראה והלמידה הצפויים לנו ו/או אלו שאנו מתמודדים איתם בעקבות המשבר.
לפני תחילת שנת הלימודים תשפ"ד 2023-2024, בוצע ניתוח נתונים עבור קורסים שהתקיימו בשנה"ל תשפ"ג 2022-2023 בהתאם לסעיפים הנ"ל:
בסיום הלומדה, אף הוטמע לסטו' לינק המוביל לגרסה להדפסה של הלומדה ושאלון משוב אנונימי. זאת על מנת שנוכל ללמוד ולשפר את הלומדה בהתאם לצרכי הסטו'.
בסמסטר א' ביצעו את הלומדה כ-218 סטו' ובסמסטר ב' כ-290 סטו'.
על שאלון המשוב הגיבו 103 סטו' בסה"כ בשני הסמסטרים, 96% מהם, הגדירו את הלומדה במידה רבה ורבה מאוד בפרמטרים הבאים:
- משמעותית בסיוע לריענון החומר לקראת תחילת השנה
- בהירות ההנחיות לאופן הלימוד ביחידת ההוראה החדשה
- מידת תרומת השאלות האינטראקטיביות לתהליך הלמידה
- האם ירצו לקבל עוד לומדות מהסוג הזה בהמשך הקורס
בעקבות ההצלחה של הלומדה, הוחלט בשיתוף עם גל מאור המתרגל להרחיב את הלמידה העצמית בקורס ולהקליט כמה סרטוני פתרון תרגילים מודרך, בו גל מסביר על פתרון תרגילים משיעורי הבית וכהכנה למבחן, דגשים על פתירת התרגיל, מה מצופה מהסטו' לעשות וכיצד נראית הגשה נכונה של הפתרונות. כל זאת בין היתר נוצר גם במטרה לסייע למשרתי המילואים להשלים זאת בעצמם עקב נוכחות נמוכה בשיעורים.
דוגמה לפתיח הסרטון פתרון מודרך שהוקלט באולפן שלנו ונערך בצורה מקצועית ע"י צוות Virtual TAU:
דוגמה להקלטת מסך המלווה בהסבר על דרכי פתרון התרגילים, דגשים והסבת תשומת לב הסטודנטים/ות לנקודות ודגשים חשובים: