מלמדים בסיוע מפגשי וידיאו?

לעיתים הסטודנטים שלנו נדרשים לשבת מול המסך ולהאזין להרצאות מקוונות שעות רבות – הוראה אקטיבית ומערבת תבטיח שיצליחו להישאר מרוכזים לאורך זמן:

מתכוונים/ות להקליט את עצמכם/ן על מנת ליצור שיעורים ללמידה עצמית?

 

מספר המלצות טכניות שכדאי להקפיד עליהן כדי להבטיח הקלטה איכותית:

  • ביחרו סביבת הקלטה שקטה, בה ניתן יהיה לשמוע אתכם/ן בבהירות ללא רעשי רקע.
  • השתדלו לבחור מיקום ישיבה בו הרקע מאחוריכם/ן יהיה בהיר, לא מלא בפרטים ואובייקטים אשר עלולים להסיח את הדעת.
  • השתמשו במצלמה שממוקמת בגובה הפנים ולא מתחת לגובה הכתפיים, על מנת שבזמן ההקלטה זה יתן את התחושה לצופה כי הינכם/ן מדברים/ן אליו "בגובה העיניים".
  • שמרו על תאורה מחמיאה אשר מהירה את פניכם/ן מלפנים, על מנת למנוע צל שיסתיר חלק מהפנים או יצור זווית צילום לא מחמיאה.
  • שימוש באוזניות אולי לא מחמיא לתספורת החדשה, אך מבטיח שתמנע הדהוד של הקול וסאונד איכותי בהקלטה.
  • מומלץ לבדוק את איכות השידור בהקלטה מוקדמת. לחילופין, ניתן לבקש מאחד מבני הבית או המכרים להתחבר לשידור ניסיון ולהעיד על האיכות הנראות שלכם/ן והשמע.
  • הקפידו להתחיל את ההקלטה עם דברי פתיחה, איזה שיעור ברצף השיעורים מוקלט כרגע, על אילו נושאים תדונו והאם נדרש מהסטודנטים/ות בתום הצפיה לבצע פעילות המשך למידה ברכיבים או פלטפורמות נוספות כמו הגשת מסמך סיכום, תגובה בפורום על הצפייה, מענה על שאלות ועוד.
  • ניתן ללוות את דברי הפתיחה באמצעות מצגת ושקפים המלווים גם את דברי הפתיחה ואף את ההרצאה לאחר מכן.
  • בדקו כי אתם/ן משתפים/ות את המצגת במצב תצוגה כדי שתוקלט באופן מלא על כל המסך.
  • מומלץ לפתוח מראש את התוכנות בהם תשתמשו ולסגור תוכנות מיותרות במידה ותנועו בין המצגת לאתרים ומקורות נוספים.

  טיפים להבטחת שיעור איכותי: 

  • שיעור ארוך לא בהכרח שיעור טוב – נסו ליצור שיעורים תמציתיים. ניתן לחלק שיעור לכמה מקטעים קצרים (בין 5-10 דק').
  • כדאי לעשות שימוש במדיה עשירה – תמונות, סרטים, קטעי קול.
  • נצלו את יתרונות המדיום – הצגה של מקורות מידע מומלצים במנועי חיפוש שונים, כתבות, פודקאסטים בתחום הידע, כלים טכנולוגיים שונים כמו ספרים דיגיטליים, גרפיקות ואינפוגרפיקות ועוד, 
  • במקרה של הרצאה ארוכה, ניתן לחלקה לחלק סינכרוני (שידור חי) וחלק א-סינכרוני (ב Moodle ) כך למשל ניתן לשלוח לתלמידים לפני השיעור מטלה מטרימה, ובהרצאה הפרונטלית להתמקד בפתרון, הרחבה והעמקה. לחילופין, ניתן לערוך הרצאה ולשלוח את הסטודנטים לבצע, כל אחד בזמנו, מטלה שתסכם את השיעור.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>