כלים דיגיטליים התומכים בהוראה - כלי תקשורת
1. פורום
פעילות א-סינכרונית שבה ניתן לנהל דיון על נושא ספציפי בקורס.
סוגי הפורום השונים:
- פורום כללי - בפורום כל המשתתפים/ות יכולים/ות להוסיף נושאים לדיון, לראות את ההודעות של כולם/ן ולהגיב זה לזה, אלא אם הוגדרו קבוצות נראות או קבוצות נפרדות. >> למדריך המלא לחצו כאן
- דיון יחיד - עוסק בנושא יחיד בו ניתן לראות את התגובות בעמוד אחד. יעיל בעיקר בדיונים קצרים וממוקדים.
- כל אדם מפרסם דיון אחד - כל סטודנט/ית יכול/ה להוסיף דיון אחד בלבד לפורום, אך כולם יוכלו להגיב עליו. הדיון הזה יעיל במקרים בהם תרצו להיות בבקרה על כך שכל סטודנט/ית יפרסם רק דיון אחד כדי להעריך אותם בהתאם למשימה.
- פורום "כתיבת תשובה נדרשת לצפיה בדיון" - בסוג דיון זה, הסטודנט/ית יוכלו להוסיף דיון לפורום, לפני שראו את יתר הדיונים שהוספו ע"י סטודנטים/ות אחרים/ות. כך, יש להוסיף להנחיות הפורום הסבר ממוקד מה נדרש מהסטודנט/ית ותגובתו תהיה אותנטית, ללא צפיה מוקדמת בתגובותיהם של אחרים/ות.
- פורום רגיל בתצורת בלוג - ניתן ליצור כמה דיונים במקביל. אך, התצוגה תהיה פתוחה לצפייה (לא כל דיון סגור בפני עצמו). בנוסף, תופיע תצוגה של כמה תגובות יש בכל דיון.
דוגמאות לשימושי פורום:
- "שעת קבלה וירטואלית"
- "פורום שאלות ותשובות"
- הכנה לקראת מבחן
- דיון בקבוצות
- שיתוף של עולם הידע הנלמד בקורס באמצעות מקורות ידע חיצוניים ע"י הסטודנטים/ות ועוד.
2. קבוצות דיון (פורום NG)
פורום מסוג קבוצת דיון (פורום NG) מאפשר ליצור פורום אישי בין המרצה לסטודנט/ית. כך, שהמרצה יכול לראות טבלה ובה הדיונים שלו/ה עם כל סטודנט/ית בנפרד. אך, כל סטודנט/ית, יראה את הדיון שלו/ה בלבד מול המרצה.
בפורום זה, כל סגלי ההוראה בקורס יוכלו לראות את כל הדיונים המתקיימים בו (מרצים, עוזרי הוראה, עורכים וכו').
דוגמאות לשימוש בפורום NG:
- שאילת שאלות בזמן מבחן מקוון
- במצבים בהם ישנו צורך בשיתוף מידע רגיש כמו רפלקציה ופירוט של תהליך פרקטיקום עם מטופלים
- יומן אישי
- שאילת שאלות בפלטפורמה יותר "אינטימית" שתקל על הקושי בשאילת שאלות מול קהל רחב
- דוח ניסוי ועוד.
>> למידה המלא כיצד ניתן ליצור פורום מסוג קבוצות דיון (פורום NG) לחצו כאן
3. רב שיח - צ'אט
פעילות זו מאפשרת לנהל דיון סינכרוני (בזמן-אמת) באמצעות הרשת (בשונה משימוש בפורומים א-סינכרוניים). כל שיח של צ'אט מתועד ונשמר באופן אוטומטי.
>> להסבר מפורט כיצד ניתן ליצור תיבת רב שיח לחצו כאן
4. יומן
יומן הוא כלי למידה המאפשר לסטודנטים לשלוח למרצה תוכן מסוגים שונים, כגון: טקסט, אודיו וקישורים. התוכן שנשלח על ידי הסטודנט גלוי רק למרצה ולא לשאר הסטודנטים בקורס, כמו-כן המרצה יכול להגיב על התוכן ואף לתת ציון על הפעילות.
הדרך היעילה ביותר לשימוש ביומן היא על ידי כתיבת שאלה מנחה או הנחיה לגבי אופי הכתיבה ביומן.
שימושים מומלצים ביומן:
- הערכה עצמית
- יומן למידה
- ניטור עצמי
- תיאור מקרה או התנסות
>> למידע נוסף כיצד ניתן ליצור יומן לחצו כאן