כלים דיגיטליים התומכים בהוראה - כלים ללמידה שיתופית

1. אגרון מונחים

פעילות "אגרון מונחים" (Glossary), מאפשרת למשתתפים בקורס ליצור מילון מונחים. ניתן להגדיר את הפעילות כך שהסטודנטים/ות ייצרו את המונחים (אפשרי כמטלה לציון) ואף שהמונחים יתפרסמו רק לאחר אישור המרצה או שהמרצה יצור את המונחים (מילון).

>> להסבר המלא ליצירת אגרון מונחים לחצו כאן


2. לוח פתקים בעמודות 

לוח פתקים בעמודות הוא כלי שיתופי המאפשר לסטודנטים ולמרצה להוסיף טקסט, קישורים, תמונות וסרטונים.  המשתתפים בפעילות יכולים לדרג את הפתקים ואף לשנות את מיקומי הפתקים בהתאם למטרות הפעילות/הדיון.

>>>להנחיות לחצו כאן


3. בסיס נתונים

פעילות בסיס-נתונים הינה פעילות שיתופית, שמאפשרת למרצה לבנות ולהציג מאגר נתונים המשותף לו ולסטודנטים/ות. לאחר שהמרצה יוצר את בסיס הנתונים, הסטודנטים/ות רשאים/ות לצפות בנתונים שהעלו סטודנטים/ות אחרים/ות וכן להעלות בעצמם/ן נתונים למאגר. כמו כן הם יכולים לכתוב הערות על הפריטים שנוספו למאגר בפעילות זו, שלהם או של סטודנטים אחרים.

בפעילות זו ניתן להוסיף נתונים מסוגים שונים:

  • כותרת
  • תוכן קצר
  • תמונה
  • קישור לאתר אינטרנט
  • קובץ ועוד

>> להסבר המלא על יצירת בסיס-נתונים לחצו כאן


4. מפת חשיבה

מפת חשיבה היא כלי שיתופי לארגון ותיעוד של תהליכי חשיבה. המרצה והסטודנטים/ות יכולים/ות להציג את תהליכי החשיבה, לארגן מידע ולבצע תהליכים של סיעור מוחות וקבלת החלטות, כאשר מפת החשיבה ממחישה את התהליך בדרך גרפית.

>> להסבר המלא על יצירת מפת החשיבה לחצו כאן


5. אנוטו Annoto

Annoto (אננוטו) היא שכבת וידאו המתלבשת על גבי הנגן ומאפשרת יצירת שיח על גבי הסרטון.כך צפייה בסרטון ולמידה פסיבית הופכת ללמידה אקטיבית ושיתופית,אשר מעודדת רמת מעורבות גבוהה של המשתמשים וגורמת לשיפור משמעותי בתוכן,
בתקשורת ובתהליך הלמידה באמצעות וידאו.
אננוטומאפשרת:

  • תקשורת נגישה ומהירהעל גבי הסרטון עצמו (בין מרצה לסטודנטים ובין סטודנטים לבין עצמם)
  • שיח תלוי הקשר–כל תגובה מקושרתלרגע בסרטון אליו היא מתייחסת
  • צפיה אקטיבית בסרטון ורתימת כלל הסטודנטים לשיח–אם כפעילים (כותבים תגובות) או כצופים (קוראים את השיח ולומדים ממנו)
  • קבלת תמונת מצב על הלמידה באמצעות הדשבורד של אננוטו

 

>> למדריך כיצד ניתן להוסיף את הדשבורד של אנוטו לאתר הקורס והפיכת המחברת האישית לשיתופית לחצו כאן


6. דיון בעד/נגד

רכיב "דיון בעד/נגד Debate" (בשמו המקוצר "Debate") מאפשר למשתתפים/ות לדון על נושא מסוים תוך חלוקתם לקבוצות.

ניתן לבצע חלוקה של הקבוצות מראש ולאחר התגובות של שתי הקבוצות, ניתן לקבל דוח ובו פירוט של כל קבוצה, מי המגיבים בכל קבוצה ותגובותיהם/ן.

>> להסבר מפורט על יצירת רכיב הדיון בעד/נגד לחצו כאן

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>