פרופ' טובה מוסט

אמריטוס בביה"ס לחינוך
סגל אקדמי בכיר בחוג למודי הפרעות בתקשורת
ביה"ס לחינוך אמריטוס
פרופ' טובה מוסט
טלפון פנימי: 03-6406797
פקס: 03-6409690
משרד: מיטשל סטודנט, 220

מידע כללי

פרופ' טובה מוסט, פרופסור מן המניין בבית הספר לחינוך ובחוג להפרעות בתקשורת.

דקאנית הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב

קורות חיים

תחומי מחקר:

 

  • שיקום שמיעתי ותקשורתי של אוכלוסיה עם לקות בשמיעה
  • תפיסת הדיבור והפקתו על ידי אוכלוסיה עם לקות בשמיעה
  • השלכות התפקוד התקשורתי על התפקוד בבית הספר, במשפחה ובקהילה.
  • אודיולוגיה חינוכית

 

השכלה:

 

דוקטורט במדעי השמיעה והדיבור-

Graduate School and University Center of the City University of New York

1979-1985

מ.א באודיולוגיה, שפה ודיבור -

School of Education, California State University, Los Angeles

1977-1978

ב.א בהפרעות בתקשורת, אוניברסיטת תל אביב

1972-1975

 

 

הוראה:

 

"מבוא לפונטיקה" (קורס ברמת BA):

הקורס נועד להקנות ידע בפונטיקה חיתוכית ופונטיקה אקוסטית. נתיחס לתהליכים הלוקחים חלק בהפקת הדבור, לחתוך צלילי הדבור השונים ולתוצרים האקוסטים המשמשים את המאזין בתפיסת הדבור. יוצג הכתיב הפונטי הבינלאומי (IPA ויתורגל השמוש בו).
 

"מבוא ללימודי השמיעה והדיבור" (קורס ברמת BA):

תהליך תפיסת השפה המדוברת. השפעת החסך השמיעתי על תפישת השפה המדוברת. התייחסות לתפיסת הדיבור דרך הערוצים הסנסוריים השונים: אודיטורי, טקטילי וויזואלי.

 

"תפיסה והפקה של דיבור אצל תלמידים לקויי שמיעה" (קורס ברמת MA)

מטרת הקורס להעמיק את הידע בתחום השפעת החסך השמיעתי על התפקוד באמצעות השפה המדוברת. יוצגו נושאים עדכניים בתחום תפיסת הדיבור והפקתו על ידי אוכלוסיה עם לקות בשמיעה. בין הנושאים: השלכות חברתיות של מובנות הדיבור, היבטים פרגמטיים בתקשורת, הפקת הרגשות ותפישתם והיבטים הקשורים בשיקום באמצעות השתל הקוכליארי.

 

"שיקום תקשורתי במסגרת החינוכית" (תיאוריה ויישום ברמת  MAות.הוראה):

קורס זה יעסוק בשילוב מיומנויות התקשורת במסגרת החינוכית. נתיחס לגורמים המשפיעים על בטוי ומצוי היכולת התקשורתית של התלמיד לקוי השמיעה בכיתה, לתפקיד המורה במסגרת הצוות החינוכי והשיקומי הרב מיקצועי וליחסי הגומלין בצוות. כמן כן נתנסה ביישום התכנים והמיומנויות הנרכשות.

 

תחומי מחקר והוראה

 

תחומי מחקר: תפיסה וביצוע של דיבור, שיקום שמיעה ותקשורת באמצעות השפה המדוברת, השלכות הלקות בשמיעה על היבטים תקשורתיים, חברתיים, רגשיים ואקדמים. 

 

תחומי הוראה: 

היבטים בחינוך ושיקום אוכלוסיה עם לקות בשמיעה.

פרסומים נבחרים

 

פירסומים נבחרים:

Most., T.(2010) “How does Speech Intelligibility Affect Self and Others' Perceptions of  Deaf and Hard of Hearing People?” in M. Marschark and P. E. Spencer  (Eds.). Oxford  Handbook of Deaf Studies, Language, and Education, Volume 2. New York: Oxford University Press.

Most, T., Shrem, H., & Duvdevani, I. (2010). Cochlear implantation in late-implanted adults with prelingual deafness. American Journal of Otolaryngology, 31 (6), 418-423.

Most, T., August-Shina, E., Melejson, S.(2010). Pragmatic Abilities of Children with Hearing Loss Using Cochlear Implants or Hearing Aids Compared to Hearing Children. Journal of Deaf Studies and deaf Education, 15, 422-437.

 Most, T., Shrem, H. Duvdevani, I. (2010). Cochlear implantation in late-implanted adults with prelingual deafness. American Journal of Otolaryngology, 31 (6), 418-423

Most, T. August-Shina, E. Melejson, S.(2010). Pragmatic Abilities of Children with Hearing Loss Using Cochlear Implants or Hearing Aids Compared to Hearing Children.  Jurnal of Deaf Studies and deaf Education, 15, 422-437.

Most, T., Harel, T., Shpak, T., & Luntz, M.(2011). Perception of suprasegmental speech features via bimodal stimulation: Cochlear implant on one ear and hearing aid on the other. Journal of Speech, Language, and Hearing Research,54, 668–678.

Most, T. Harel, T. Shpak, T. & Luntz, M.(2011). Perception of suprasegmental speech features via bimodal stimulation: Cochlear implant on one ear and hearing aid on the other. Journal of Speech, Language, and Hearing Research,  54, 668–678.

Yehudai, N., Tzach, N. Shpak, T., Most, T., & Luntz, M. (2011). Demographic Factors Influencing Educational Placement of the Hearing-Impaired  Child with a Cochlear Implant. Otology & Neurotology, 32, 943-947

Most, T. Gaon-Sivan, G., Shpak, T., & Luntz, M.(2012). Contribution of a Contralateral Hearing Aid to Perception of Consonant Voicing,  Intonation, and Emotional State in Adult Cochlear Implantees. JDSDE, 17 (2), 244-258. doi:10.1093

Most, T., Ingber, S. Ariam-Heled, E. (2012).  Social Competence, Sense of Loneliness and Speech Intelligibility of Young Children  with Hearing Loss in Individual Inclusion and Group Inclusion.  JDSDE, 17 (2), 259-271. doi: 10.1093

Most, T. Adi-Bensaid, L. Sharkiya, S., Shpak, T., Luntz, M. (2012). Everyday Hearing Performance in Unilateral Versus Bilateral Hearing Aid Users. American Journal of Otolaryngology, 33, 205-211

Most, T., Bachar, D., & Dromi, E. (2012). Auditory, visual and auditory-visual identification of emotions by nursery school  Children.  Journal of Speech-Language Pathology and Applied Behavior Analysis, 5, 25-34.

Most, T & Michaelis, H. (2012). Auditory, Visual, and Auditory-Visual Perception of Emotions by Young Children with Hearing Loss versus Children with Normal Hearing.  Journal of Speech, Language, and Hearing  Research, 55, 1148–1162.

Ziv, M., Most, T. & Cohen, S. (2013). Understanding of Emotions and False Beliefs among Children with Normal Hearing versus Children with Hearing Loss. JDSDE 18, 161-174.

Most, T. & Ringwald, D.(Eds.) (2014). Theoretical and applied aspects in rehabilitation and education of deaf  and hard of  hearing individuals. MOFET publishing house. Tel-Aviv (In Hebrew).

Shpak, T., Most, T., Luntz, M. (2014).  Fundamental frequency information for speech recognition via bimodal stimulation: cochlear implant on one ear and hearing aid on the other.Ear Hear, 35, 97-109.

Bartov, T. & Most, T. (2014). Song Recognition by Young Children with Cochlear Implants: Comparison between Unilateral, Bilateral, and Bimodal Users.  JSLHR, 1-13, DOI: 10.1044/2014_JSLHR-H-13-0190.

Luntz, M., Egra-Dagan, D., Attias, J., Yehudai, N., Most, T., & Shpak, T. (2014). From Hearing with a Cochlear Implant and a Contralateral Hearing Aid (CI/HA) to Hearing with Two Cochlear Implants (CI/CI): A Within-Subject Design Comparison. Otology & Neurotology, 35(10), 1682-1690.

Zaidman-Zait, A., Most, T., Tarrasch, R., Haddad-eid, E., & Brand, D. (2015). The Impact of Childhood Hearing Loss on the Family: Mothers’ and Fathers’ Stress and Coping Resources. Journal of deaf studies and deaf education. doi: 10.1093/deafed/env038. 

Most, T. (2016). Perception of the Prosodic Characteristics of Spoken Language by Individuals with Hearing Loss. In Marc  Marschark and Pat Spencer (Eds.): The Oxford Handbook of Deaf Studies in Language: Research, Policy and Practice. Oxford University Press.

 

 

תפקידים בעבר:

ראש המגמה לחינוך מיוחד-ביה"ס לחינוך

ראש החוג לחינוך מיוחד וייעוץ חינוכי-ביה"ס לחינוך

תפקידים בהווה:

* חברה בוועדת מחקר של ביה"ס לחינוך 

* עורכת בכתב העת JOURNAL OF DEAF STUDIES AND DEAF EDUCATION

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>