מחקר והערכה

אדם מול לוח עם הרבה פתקים

 

פעילות Virtual TAU, היחידה ללמידה אקדמית ברשת, מלווה לאורך כל השנים במחקרי הערכה אקדמיים, בהשתתפות תלמידי מחקר לתארים מתקדמים, בעיקר מבית הספר לחינוך. במהלך השנים ראו אור עבודות דוקטורט ומספר רב של עבודות מאסטר ומאמרים הנוגעים לנושא. מחקרים אלה הוצגו גם בכנסים בינלאומיים וזיכו את אוניברסיטת תל אביב בהכרה בינלאומית בתחום ההוראה המקוונת. כמו כן, במהלך השנים התגבשה קבוצת מחקר בבית הספר לחינוך אשר רכשה ניסיון רב באספקטים שונים של חקר ההוראה המשלבת טכנולוגיות חדשות. קבוצה זו מהווה מוקד ידע בעל הכרה בינלאומית בתחום. נושאי המחקר העיקריים בהם עוסקת היחידה:

 

  • הערכת הלמידה המקוונת   e-Assessment: פעילות זו כוללת סקרי עמדות בקרב סטודנטים והמרצים, ניתוח  פעילויות והתנהגויות הלומדים בקורסים מקוונים, תוך שימוש בטכניקות של כריית נתונים ברשת (Learning analytics).

 

  • פיתוח מודלים פדגוגיים חדשניים עבור קורסים אקדמיים מקוונים במלואם או בחלקם: פיתוח והתאמה של מודלים פדגוגיים בקורסים אקדמיים בסביבות למידה מתוקשבות, משלב הפיתוח ועד היישום בשיתוף מלא עם סגלי ההוראה של הקורסים. הפעילות כוללת:

שלב ראשוני של בניית המודל הפדגוגי המותאם לצרכי הקורס.

שלב שני, פיתוח חומרים ייעודים לקורס: הפקה, צילום ועריכה של השיעורים המחליפים את השיעורים הפרונטאליים, בניית המצגות ושילובן באופן מיטבי בקטעי הווידיאו, הכנת תקצירי שיעורים, מילון מונחים, כתיבת מטלות ובחנים מקוונים, חומרי קריאה והעשרה תוך שימוש בכלים טכנולוגים מגוונים (ויקי, פורומים, למידה שיתופית וכד').

שלב שלישי הכולל ליווי צמוד ושוטף של הקורס במהלך הסמסטר, כולל העמדת פורומים לשאלות ותשובות, פגישות מקוונות עם סגל ההוראה, קבוצות למידה וירטואליות של הסטודנטים ועוד.

שלב רביעי, הערכת המודלים הפדגוגיים.

 

  • הטמעת כלים טכנולוגיים בהוראה המקוונת – בחינת השילוב והתרומה של כלים טכנולוגיים ללמידה אקדמית מבוססת רשת כגון: כלים אינטרנטיים ללמידה שיתופית, למידה סינכרונית, כלי מדידה והערכה מתוקשבים ועוד.

 

  • שילוב טכנולוגיות ניידות בהוראה – פעילות זו כוללת: אפיון יישומים מתאימים לטכנולוגיות ניידות לצרכי הוראה גמישה בכל מקום ובכל זמן – Ubiquitous Learning, המאפשרת למרצה ולסטודנט גמישות בהוראה ובלמידה. כמו כן, בחינת ההטמעה של השימוש בטכנולוגיות ניידות לצורכי הוראה ולמידה הן במוסדות להשכלה גבוהה והן בבתי הספר.

 

  • הערכת פעילויות והתנהגויות לומדים בסביבות מקוונות: פעילות זו כוללת ניטור ואפיון תהליכי למידה והתנהגויות של לומדים באתרי קורסים המשלבים טכנולוגיות למידה, החל מקורסים אקדמיים היברידים המשלבים בין למידה פרונטאלית ולמידה מקוונת ועד לקורסים מקוונים במלואם: קורסים אקדמיים סגורים לסטודנטים וקורסים פתוחים לקהל הרחב (MOOCs).

לרשימת הפרסומים

 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>