צוות החוקרים והחוקרות
רויטל אלוני גנץ לרויטל תואר ראשון בריפוי בעיסוק ותואר שני בייעוץ חינוכי. רויטל עבדה בבית החולים בית לווינשטיין כמרפאה בעיסוק וניהלה את הריפוי בעיסוק במכון גיל. בנוסף היא עבדה כיועצת חינוכית. כיום היא המנהלת הארצית של "ניצן הורים". עבודת המחקר לתואר השלישי של רויטל עוסקת בנושא אבות ואימהות עם תסמיני :ADHD משאבי ההורים, תפקוד משפחתי ומדדי הסתגלות בקרב מתבגרים עם וללאADHD . |
|
טל בורנשטיין לטל תואר ראשון בפסיכולוגיה מאונ' חיפה ותואר שני בייעוץ חינוכי מאונ' תל אביב. טל הנה יועצת חינוכית בבי"ס ברמת השרון. טל שימשה כחינוכית בעמותת שניר בשנים 2016-2018. עבודת המחקר שלה לתואר שני עוסקת בנושא תרומת יחסי ההתקשרות עם האם והאב ומידת הקשיבות כתכונה להסבר תפקודים ניהוליים בקרב מתבגרים עם וללא ADHD.
|
|
אורטל בראון אורטל סיימה התואר הראשון והנה סטודנטית לתואר שני בלקויות למידה ואבחון לקויות למידה באוניברסיטת תל-אביב. היא מורת שילוב והוראה מותאמת לתלמידי בית ספר יסודי . עבודת המחקר שלה עוסקת בנושא ילדים ומתבגרים עם וללא- ADHD תרומת הלקות, ורמות התוקפנות להסבר מדדי תוקפנות/קורבנות ברשת האינטרנט ולתחושת בדידות חברתית ורגשית.
|
|
איריס חזקיה ברד בעלת תואר שני בייעוץ חינוכי בהתמחות הגיל הרך מאוניברסיטת תל אביב. יועצת חינוכית בגני ילדים עירוניים ועוסקת בהדרכת הורים וצוותים חינוכיים. יוזמת ומנהלת פרויקטים חינוכיים להתמודדות עם קשיי התנהגות מורכבים בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים בתל אביב-יפו. מחקר לתואר השלישי עוסק בנושא מאפייני תפקוד מסתגל של ילדים צעירים עם המעבר למערכת החינוך הציבורית: תרומתם של גורמי סיכון והגנה ברמת הילד, המשפחה והמערכת החינוכית. |
|
מיכל מולדבסקי בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וסוציולוגיה ותואר שני בייעוץ חינוכי מאוניברסיטת תל אביב. מיכל מנהלת המחלקה לטיפול בפרט באגף החינוך בגני תקווה ויו"ר ועדות השמה. בנוסף, מרצה בתכנית להכשרת מאמני הורים באגודת ניצן. מחקרה לתואר השלישי עוסק בנושא מרכיב האמפטיה בקרב מורים: מנבאים והשלכות על קשרי מורה-תלמיד ותפקוד תלמידים, בקרב מתבגרים עם וללא ADHD. |
|
לירון סלמון לירון בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות (אקדמית תל אביב-יפו) ותואר שני בייעוץ חינוכי- מסלול מחקרי באוניברסיטת תל אביב. לירון הנה יועצת חינוכית ורכזת במרכז "ניצן הורים" סניף ראשון לציון. עבודת התזה שלה עוסקת בנושא דפוסי שינה ומדדי תפקוד אקדמי, חברתי-רגשי והתנהגותי בקרב מתבגרים עם וללא ADHD.
|
|
עמית קוטיק בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד וסטודנטית לתואר שניבייעוץ חינוכי עם התמחות לילדים עם צרכים מיוחדים. בשנים האחרונות עוסקת בתחום של מבדקי קשב וריכוז, ותחום של אבחון ומיון. מחקרה עוסק בנושא תרומת יחסי התקשרות ויחסי הורים מתבגרים להסבר ההבדלים בבעיות התנהגות מופנמות/מוחצנות ומצב רוח שלילי בקרב מתבגרים מאומצים ולא מאומצים.
|
|
טל רגב בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות (אוני' בן גוריון) תואר שני בחינוך מיוחד (תל אביב). מומחית בלקויות למידה (בר אילן). מאבחנת דידקטית - מדריכה במרכז חדד באוניברסיטת בר אילן, מרצה במחלקה לחינוך מיוחד במכללת סמינר הקיבוצים ובעלת קליניקה פרטית להוראה מותאמת והדרכת הורים (פרטנית וקבוצתית) לילדים ומתבגרים עם הפרעות קשב ולמידה. עבודת המחקר שלה לתואר השלישי עוסקת בנושא תהליכי היפרדות וחוסן של מתבגרים עם וללא הפרעות קשב והקשר שלהם לתפקודים ניהוליים ומאפיינים משפחתיים.
|
|
יונת רגב בוגרת תואר ראשון בחינוך מיוחד וסטודנטית לתואר שני בתוכנית ללקויות למידה באוניברסיטת תל-אביב. יונת הנה מורה לחינוך מיוחד בקרב תלמידי יסודי המאובחנים כלקויי למידה בצפון הארץ. מחקרה לתואר השני עוסק בנושא הפרעות אכילה וחרדה חברתית בקרב מתבגרים עם וללא לקויות למידה או ADHD .
|
|
שרון שיק לשרון תואר ראשון בפסיכולוגיה, תואר שני בלקויות למידה, תעודת אבחון לקויות למידה ותעודת הוראה לחינוך המיוחד. שרון הנה מורה ללשון ומעריכת תפקודי למידה בחטיבת הביניים סמדר בהרצליה פיתוח. עבודת התזה שלה עסקה בנושא השימוש בפייסבוק בקרב מבוגרים צעירים עם וללא ADHD : תחושת בדידות בקשרים שאינם ברשת, מצב רוח חיובי/שלילי ומידת החיבור החברתי בקשרים ברשת.
|
|
שני שפלן- משה בעלת תואר שני בייעוץ חינוכי מאוניברסיטת תל אביב, ובעלת תואר ראשון בקרימינולוגיה וחינוך. שני הינה יועצת חינוכית בתיכון ובביה"ס לחינוך באוניברסיטת תל אביב. עבודת המחקר שלה לתואר השלישי עוסקת במעבר לאימהות: נקודת המבט הייחודית של אימהות עם לקות קשב וריכוז בשנת ההורות הראשונה.
|
|
אורלי תורן אורלי סיימה את כל תאריה באוניברסיטת תל-אביב. היא בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה; ,תואר שני בהתנהגות ארגונית בביה"ס למנהל עסקים; בוגרת התכנית ללימודי טיפול זוגי ומשפחתי ותואר שלישי בביה"ס לחינוך. משרתת בצה"ל כ – 25 שנה במערך מדעי ההתנהגות בצה"ל. בתפקידי הנוכחי ראש ענף אסטרטגיה באגף התקשוב וההגנה בסייבר. עבודת המחקר שלה במסגרת התואר השלישי עסקה בתפקוד מסתגל של חיילים עם לקויות למידה ו/או תסמיני ADHD: גורמי סיכון וגורמי הגנה. |
|
טל שחם: בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה (המכללה האקדמית תל אביב יפו) ותואר שני בייעוץ חינוכי במסלול המחקרי (אוניברסיטת תל אביב). טל הינה יועצת חינוכי בחטיבת ביניים. עבודת התזה שלה עוסקת בתהליכי ספרציה-אינדיבידואציה, בקרב מתבגרים עם וללא תסמיני ADHD, והקשר שלהם לאיכות היחסים עם האב והאם. |
|
מיכל לחמי מיכל בעלת תואר ראשון בחינוך ותואר שני בלקויות למידה. בנוסף, היא בעלת תעודת אבחון לקויות למידה ותעודת התמחות בדרכי הערכה, התערבות וטיפול בתלמידים עם לקות למידה. כיום היא לומדת לקראת תואר שלישי בביה"ס לחינוך באוניברסיטת תל אביב. מזה למעלה מעשור מיכל עוסקת באבחון וטיפול בתלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב. בין השנים 2015-2020 הייתה עוזרת מחקר של פרופ' מיכל אל-יגון. במקביל, במשך מספר שנים הייתה ראש תחום השתלמויות ופרויקטים מיוחדים במרכז הארצי של אגודת ניצן. עבודת התזה של מיכל עסקה בנושא תפקודי קשב ודפוסי התקשרות בקרב מבוגרים עם ADHD ובלעדיו: השלכות על הסתגלות חברתית-רגשית. עבודת הדוקטורט שלה עוסקת בנושא: הסתגלות רגשית חברתית של צעירים עם תסמיני ADHD : מחקר אורך על גורמי סיכון והגנה בתקופת בית הספר התיכון והצבא. |
|
מיכל חנוכה: מיכל הינה סטודנטית לתואר שלישי. מיכל בוגרת תואר ראשון במדעי ההתנהגות באוניברסיטת בן גוריון, תואר שני בייעוץ חינוכי באוניברסיטת תל אביב והכשרת מנחי קבוצות בבית ספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב. עובדת באגף לילדים ונוער בסיכון במשרד החינוך בתחום הפיתוח המקצועי והכשרת צוותים חינוכיים וטיפוליים במסגרת התוכניות והמסגרות של המחלקה לנוער עובר חוק ובצל החוק. מנחת קבוצות והשתלמויות בנושאים של פדגוגיה טיפולית, נוער בסיכון והשמה חוץ ביתית. מחקרה של מיכל לתואר השלישי עוסק בנושא של עמידות וחוסן בקרב בני נוער במסגרות חוץ ביתיות: תרומתם של גורמי הגנה ברמת הפרט, משפחה ומסגרת חינוכית. |
|
סתיו זיו stavziv1988@gmail.com בוגרת תואר ראשון במדעי ההתנהגות במרכז האקדמי פרס, תואר שני בייעוץ חינוכי באוניברסיטת תל אביב. עובדת כיועצת חינוכית בבית ספר יסודי באשקלון המתמחה ופועל הלכה למעשה בהתאם לתיאוריית ה-SEL . מחקרה לתואר השלישי עוסק בנושא של חוסן וצמיחה פוסט טראומטית בקרב מתבגרים צעירים אשר גדלו בתנאי חשיפה ממושכת למ |
|
יערית שמר: בעלת תואר ראשון ושני בפסיכולוגיה מאוניברסיטת טורינו באיטליה. עובדת בשירות הפסיכולוגי החינוכי בבת ים. מחקרה לתואר השלישי עוסק בפסיכולוגיה חיובית וכיצד סקרנות, תחושת משמעות בחיים, מוטיבציות הדוניות ויודימוניות והורות בגישת הפסיכולוגיה החיובית מהווים גורמי מגן וסיכון עבור מתבגרים עם ADHD. צבי מתח ביטחוניים |
|
אלינה וולטר אלינה בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וסוציולוגיה (מאוניברסיטת אריאל) וסטודנטית לתואר שני בייעוץ חינוכי במסלול לגיל הרך באוניברסיטת תל אביב. אלינה הנה יועצת חינוכית. עבודת התזה שלה עוסקת בנושא "תרומת תחושת קוהרנטיות, הדוניה, יודמוניה וערכים להסבר השונות בתפקוד מיטבי של סטודנטים עם וללא תסמיני ADHD במוסדות להשכלה גבוהה". |
|
עידו ביטון עידו בעל תואר ראשון בהיסטוריה וחינוך מיוחד וסטודנט לתואר שני ביעוץ חינוכי עם התמחות בילדים עם צרכים מיוחדים. עידו הינו יועץ חינוכי בבית-ספר תיכון וראש מחלקת תרבות, ספורט וקשרי חוץ באגודת הסטודנטים והסטודנטיות של אוניברסיטת תל אביב. עבודת התזה שלו עוסקת בתפקוד רגשי-חברתי של מתבגרים עם תסמיני ADHD |
|
איטל שניידר בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד וסטודנטית לתואר שני ביעוץ חינוכי עם התמחות בילדים עם צרכים מיוחדים. עובדת כמאמנת של בני נוער במחלקת מניעה באגף לקידום ילדים ונוער בעיריית תל אביב-יפו. עבודת התזה שלה עוסקת בנושא תהליכי ספרציה-אינדיבידואציה בקרב מתבגרים ומתבגרות עם וללא ADHD: תרומת מרכיבי המגדר ומאפייני ההורות |