יעל כפרי

עמית הוראה בביה"ס לחינוך
ביה"ס לחינוך עמית הוראה

מידע כללי

על עוסקת בעריכת דין חברתית בתחום זכויות ילדים ומדיניות חינוך בפרט. היא מלמדת קורסים בתחום משפט החינוך לתואר שני בביה"ס לחינוך ע"ש קונסטנטינר, באוניברסיטת תל אביב. קודם לימודי הדוקטורט עבדה עבור ועדות ממשלתיות וארגונים חברתיים ביעוץ וקידום רפורמות חינוך מבוססות-חוק, זכויות תלמידים מהגרים ובני מיעוטים, צרכים מיוחדים בחינוך וחינוך חינם. תכנית המחקר שלה לדוקטורט (בהנחיית פרופ' ישי בלנק ופרופ' דן גבתון) עוסקת ברגולציה משפטית של מדיניות חינוך המעוצבת על ידי שותפויות שלטוניות-פרטיות. המחקר המוצע מבקש לחקור את המשמעויות המשפטיות של עיצוב מדיניות משתפת (collaborative policy design) כאשר היא נעשית על ידי רשות שלטונית ריבונית יחד עם ארגונים פילנתרופיים ומגזר פרטי. המחקר מציע ליישם תובנות מניתוח מדיניות חינוך על ההצדקות המשפטיות לרגולציה עצמית, מחד, ולשיח השוויון והזכויות מאידך, בשאיפה לשפר במעט את הבנתנו לגבי תהליכי מדיניות החינוך בעידן של ממשליות חדשה.

 

קורות חיים

 

השכלה:

2015מועמדת לדוקטורט, הפקולטה למשפטים ע"ש בוכמן, אוניברסיטת תל-אביב. כותרת הצעת המחקר: "רגולציה משפטית על מדיניות חינוך המעוצבת בידי שותפויות שלטוניות-פרטיות". בהנחיית פרופ' ישי בלנק ופרופ' דן גבתון.

2002LLB, הפקולטה למשפטים ע"ש בוכמן, אוניברסיטת תל-אביב.

2001M.A., (בהצטיינות),החוג למדיניות החינוך, ביה"ס לחינוך ע"ש קונסטנטינר, אוניברסיטת תל-אביב. כותרת התזה: "המעמד המשפטי של האוטונומיה בחינוך החרדי כסוגיה במדיניות חינוך". בהנחיית פרופ' אבנר בן עמוס ופרופ' דן גבתון.

1993B.A., (בהצטיינות), החוג לפילוסופיה, אוניברסיטת תל אביב.

ניסיון אקדמי ומקצועי:

2007 – 2015 הוראת קורסים במשפט החינוך, התכנית לתואר שני במדיניות ומנהל החינוך והחוג להכשרת עובדי הוראה, אוניברסיטת תל אביב.

2013-2015 היוזמה למחקר יישומי בחינוך, האקדמיה הלאומית למדעים. חברות בוועדה לבחינת קשרי בית הספר והמשפחה. עבור משרד החינוך.

2011-2012 הקליניקה לזכויות אדם, אוניברסיטת תל אביב.

2007-2012 תכנית המשפט בשירות הקהילה, אוניברסיטת תל אביב.

ייעוץ לחקיקה:הצעת חוק אחריות המדינה למתן חינוך ציבורי (הונח 2012, עבור ארגון "הכל חינוך"); הצעת חוק עובדי הוראה (אושר קריאה ראשונה 2007, עבור הממשלה); הצעת חוק החינוך הציבורי (עבור כוח המשימה הלאומי בחינוך – "ועדת דברת", נגנז); הצעת חוק שוויון ואיכות בחינוך (הונח לראשונה 2002 ומאז בכל כנסת, עבור הועדה לבחינת עקרונות האמנה הבינ"ל לזכויות הילד – "ועדת רוטלוי").

 

תחומי מחקר

תחומי עניין: משפט החינוך, תיאוריות של מדיניות ציבורית, הפרטה, זכויות ילדים, זכויות אדם.

פרסומים

 

Bialik, G., Kafri, Y. and Livneh, I. (2013): Does Everyone Want Social Justice? Conflicting School Governance Perspectives regarding Social Justice. Journal of Educational Policy (eJEP), Northern Arizona University, spring 2013.

Publications:

Bialik, G., Kafri, Y. and Livneh, I. (2013): Does Everyone Want Social Justice? Conflicting School Governance Perspectives regarding Social Justice. Journal of Educational Policy (eJEP), Northern Arizona University, spring 2013.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>