פרופ' מירי ימיני

סגל אקדמי בכיר בביה"ס לחינוך
ביה"ס לחינוך סגל אקדמי בכיר
פרופ' מירי ימיני
טלפון פנימי: 03-6407116
פקס: 03-6409477
משרד: שרת, 337

מידע כללי

 

אני חוקרת את השפעת התהליכים הגלובאליים על מערכת החינוך הן ברמת המדיניות, הארגון, והן ברמת הפרט, התלמיד/ה. אני מעוניינת להבין איך העולם המשתנה משפיע על החינוך ומה ניתן לעשות במסגרת זו על מנת לשפר את ההווה והעתיד של התלמידות והתלמידים.

קורות חיים

 

השכלה:

1997-2000

B.Sc.

אוניברסיטת בן גוריון, מדעי הטבע (בהצטיינות יתרה)

2001-2003

M.Sc.

אוניברסיטת תל אביב, ביוכימיה (בהצטיינות)

2003-2008

Ph.D.

אוניברסיטת תל אביב, ביוטכנולוגיה

2005-2007

MBA

אוניברסיטת תל אביב

 

ניסיון מקצועי:

2008-2011

             ראש המרכז ליזמות ולחדשנות, המכללה האקדמית להנדסה

2008-2011

             מרצה מן החוץ, אוניברסיטת בן גוריון

 

ניסיון בבית הספר לחינוך ע"ש קונסטנטינר:

2012

מרצה

2017

מרצה בכירה

2020

פרופסור חברה

תחומי מחקר והוראה

תחומי מחקר: גלובליזציה וחינוך, יזמות.

תחומי הוראה: יזמות וחדשנות בחינוך, גלובליזציה בחינוך וחינוך ומיעוטים.

פרסומים 2021-2022

Miri Yemini and Claire Maxwell. 2021. Alternative modes of family travel: Parental ‘exit’ strategies for global citizenship education. Globalisation, Societies and Education. 1-20.

May Amiel, Miri Yemini and Nina Kolleck. 2021. Questioning the rhetoric: A critical analysis of intergovernmental organisations’ entrepreneurship education policy. European Education Research Journal. 1-20.

Annette Bamberger and Miri Yemini. 2021. Internationalisation, teacher education and institutional identities: a comparative analysis. Teachers and Teaching. 1-20.

Miri Yemini. 2021. Rethinking the sacred truths of Global Citizenship Education: A theoretical exploration. Prospects. 1-20.

Daniella Foux, Miri Yemini and Nina Kolleck. 2021. Post-secularism muting controversy: School-NGO interactions in Israel through the prism of stakeholder salience theory. Globalisation, Societies and Education. 1-20.

Inbar Gotlib Rivkin and Miri Yemini. 2022. Standards-based vs. self-improvement excellence in Israeli education. Compare. 1-20.

Hila Hagage Beykovich and Miri Yemini. 2022. Parental engagement in international schools – mobility, privilege and class. Educational Review. 1-20.

Itamar Rosenfeld, Dan Mamlok and Miri Yemini. 2022. Agency and professional identity among migrant teachers: How does the experience of teaching abroad shape teachers’ professional identity? Teachers and Teaching. 1-20.

Maria Leybenson, Mary Gutman and Miri Yemini. 2022. Parental Logic amongst Russian-Speaking Two-Step Migrants. Journal of Family Studies. 1-20.

Hadas Flesh, Moosung Lee and Miri Yemini. 2022. Between the flag and the globe: the national identity of Israeli students at United World Colleges and at local Israeli schools. Educational Review. 74(1), 25-38.

Sharon Shani and Miri Yemini. 2022. Is educational entrepreneurship context-dependent? Insights from directors of Israeli local education authorities. Leadership, Policy and Schools. 1-20.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>