פרופ' מירי ימיני

סגל אקדמי בכיר בביה"ס לחינוך
ביה"ס לחינוך סגל אקדמי בכיר
פרופ' מירי ימיני
טלפון פנימי: 03-6407116
פקס: 03-6409477
משרד: שרת, 337

מידע כללי

 

אני חוקרת את השפעת התהליכים הגלובאליים על מערכת החינוך הן ברמת המדיניות, הארגון, והן ברמת הפרט, התלמיד/ה. אני מעוניינת להבין איך העולם המשתנה משפיע על החינוך ומה ניתן לעשות במסגרת זו על מנת לשפר את ההווה והעתיד של הפרט הבודד במערכת הגלובאלית.

קורות חיים

השכלה:

1997-2000

B.Sc.

אוניברסיטת בן גוריון, מדעי הטבע (בהצטיינות יתרה)

2001-2003

M.Sc.

אוניברסיטת תל אביב, ביוכימיה (בהצטיינות)

2003-2008

Ph.D.

אוניברסיטת תל אביב, ביוטכנולוגיה

2005-2007

MBA

אוניברסיטת תל אביב

 

 

ניסיון מקצועי:

2008-2011

             ראש המרכז ליזמות ולחדשנות, המכללה האקדמית להנדסה

2008-2011

             מרצה מן החוץ, אוניברסיטת בן גוריון

 

 

 

 

ניסיון בבית הספר לחינוך ע"ש קונסטנטינר:

2012

            מרצה

2017

            מרצה בכירה

2020

            פרופסור חברה

תחומי מחקר והוראה

תחומי מחקר: חינוך ליזמות, היבטים גלובליים במערכת החינוך, חדשנות במערכת החינוך

תחומי הוראה: יזמות בניהול בתי ספר, ניהול וחדשנות במערכת החינוך, היבטים גלובליים בחינוך, בתי ספר חדשניים, חינוך ומיעוטים

 

פרסומים

פרסומים (2020-2021):

Nina Kolleck, Angelica Rieck*, and Miri Yemini. 2020. Goals aligned: Analyzing the predictors of common goal identification in educational cross-sectoral collaboration initiatives. Educational Management Administration and Leadership. 48(5), 916-934.

Heela Goren**, Miri Yemini, Claire Maxwell, and Efrat Blumenfeld-Lieberthal. 2020.   Defining the global turn in education – a review of literature. Review of Research in Education. 44(1), 36-63.

Miri Yemini and Claire Maxwell. 2020. The purpose of travel in the cultivation practices of differently positioned parental groups in Israel. British Journal of Sociology of Education, 41(1), 18-31.

Annette Bamberger**, Yifat Bronshtein** and Miri Yemini. 2020. Portraying the institution, building expectations and constructing desired international students: a comparative analysis of social media data trails. Teaching in Higher Education. 25(4), 476-492.

Nina Kolleck and Miri Yemini. 2020. Emerging global educational norms: A critical analysis of scholarship on Education for Sustainable Development (ESD) within the literature on Global Citizenship Education (GCE). Journal of Environmental Education. 51(4), 317-331.

Claire Maxwell, Miri Yemini, Moosung Lee and Laura Engel. 2020. Cosmopolitan nationalism in education. British Journal of Sociology of Education. 41(6), 845-858.

Victoria Kot*, Miri Yemini and Maia Chankseliani. 2020. Triple exclusion: Life stories of Jewish migrant academics from former Soviet Union at contested university under siege. International Journal of Educational Development. 76(2020), 102191-102120.

Miri Yemini, Claire Maxwell, Aaron Koh, Ignacio Barenechea**, Jason Beech, and Khen Tucker**. 2020. Mobile nationalism: parenting and articulations of belonging among globally-mobile professionals. Sociology. 54(6), 1212-1229.

Miri Yemini. 2020. International collaborations among top performing scholars. Journal of Studies in International Education. 1-20.

Miri Yemini and Claire Maxwell. 2020. Mobilities of policy and mobile parents - creating a new dynamic in policy borrowing within state schooling. Globalisation, Societies and Education. 1-20.

Itamar Rosenfeld*, Miri Yemini and Laura Engel. 2020. Walking between the raindrops: The role of religion in globalised schooling Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education. 1-20.

Maayan Mizrachi**, Claire Maxwell and Miri Yemini. 2021. Buffered mobility – parenting strategies of religious global middle-class families. Education Inquiry. 1-20.

Aaron Koh, Jason Beech, Claire Maxwell, Ignacio Barenechea**, Khen Tucker**, and Miri Yemini. 2021. Cosmopolitan start-up’ capital: Mobility and school choices of Global Middle Class parents. Cambridge Journal of Education. 1-20.

Miri Yemini. 2021. Internationalisation by demarcating the role of higher education in Sustainable Development Goals: The case of Israel.  European Journal of Education.  1-20.

Hadas Flesh*, Moosung Lee and Miri Yemini. 2021. UWC Israeli students redefine identities – a comparative study.  Educational Review. 1-20.

Miri Yemini and Claire Maxwell. 2021. Alternative modes of family travel: Parental ‘exit’ strategies for global citizenship education. Globalisation, Societies and Education. 1-20.

May Amiel**, Miri Yemini and Nina Kolleck. 2021. Questioning the magic pill – Entrepreneurship education in OECD and EU. European Education Research Journal. 1-20.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>