ברכות לזוכים בהאקתון למידה בימי קורונה

האקתון ייחודי, שנערך לאחרונה ביוזמת ד״ר אורלי להב וד״ר ארנון הרשקוביץ, במסגרת פעילות מגמת טכנולוגיה ולמידה (תואר שני) בחוג לחינוך מתמטי, מדעי, וטכנולוגי, הוביל לפיתוח ולעיצובם של רעיונות מקוריים, אשר יכולים לשנות את האופן בו מלמדים ולומדים באמצעות מערכות מקוונות.

האקתון

ברכות לזוכים בהאקתון למידה בימי קורונה

 

 

האקתון ייחודי, שנערך לאחרונה ביוזמת ד״ר אורלי להב וד״ר ארנון הרשקוביץ, במסגרת פעילות מגמת טכנולוגיה ולמידה (תואר שני) בחוג לחינוך מתמטי, מדעי, וטכנולוגי, הוביל לפיתוח ולעיצובם של רעיונות מקוריים, אשר יכולים לשנות את האופן בו מלמדים ולומדים באמצעות מערכות מקוונות. את הרעיון המנצח תכננה והציעה קבוצה שכללה חמישה סטודנטים במגמה, אליהם חברו מעצב חווית משתמש, יזמת חינוכית, מתכנת, ושני תלמידי תיכון.

 

ההאקתון היה אירוע השיא של מהלך מקיף שהתקיים במגמה בסמסטר א'. בעקבות המעבר להוראה ולמידה מקוונת, החליטו במגמה להקדיש את מפגשי הסמינר המחלקתי (שיח ט"ל) כדי להתמקד בהוראה ולמידה מקוונת בבתי הספר. ולא רק כדי לדבר על המצב, אלא כדי לחשוב ולעצב ביחד פתרונות. במהלך הסמסטר, נפגשו הסטודנטים והסגל במגמה עם בעלי עניין שונים משדה החינוך, על מנת לקבל תמונת מצב עדכנית על הנעשה בשטח. במפגשים התארחו נציגי תלמידים, מורים, יועצים חינוכיים, מנהלים, הורים, מורי-מורים, רשויות מקומיות, ומשרד החינוך. בעקבות מפגשים אלו אופיינו קשיים של תלמידים, מורים, הורים, ואנשי מערכת החינוך – ואלו הם הקשיים שהוצבו לפתחם של משתתפי ההאקתון.

 

ביום ההאקתון השתתפו סטודנטים וסטודנטיות מכל הפקולטות ומכל התארים, כמו גם משתתפים רבים מחוץ לקמפוס: תלמידים, הורים, אנשי חינוך והדרכה, אנשי פיתוח ועיצוב, יזמים חינוכיים, וכל מי שתחום החינוך קרוב לליבו. עשרות המשתתפים עבדו לאורך היום בקבוצות, במטרה לפתח פתרון לבעיה מסוימת. את האירוע ליוו מנטורים מומחים מתחומי החינוך, הטכנולוגיה, והעיצוב, שסייעו לקבוצות העבודה. באירוע הגמר, בו הוצגו היוזמות, השתתפו למעלה מ-100 איש. צוות השופטים כלל חברי סגל בכירים מבית הספר לחינוך, אליהם הצטרפו תלמיד, מורָה, מנהלת מחוז במשרד החינוך ויזם חינוכי. חברי הקבוצות הזוכות קיבלו פרסים יקרי ערך, בחסות חברת Wix.

 

הקבוצה הזוכה הורכבה מחמישה סטודנטים לתואר שני במגמה – דפנה אבידב, גיא כהן, ספיר מוסקוביץ, יסמין קליין ורן תל-ניר – אליהם הצטרפו דפנה בהט, יזמת חינוכית; אמיתי גלבוע, מעצב חווית משתמש; גלעד יבנה, מתכנת, ושני תלמידי תיכון, מוחמד וותד ועב אלקדר וותד. הקבוצה עיצבה "תוסף רגשי" לזום, שמאפשר לתת מענה רגשי מגוון בעת שיעורים סינכרוניים.

 

את פרס "חביבת הקהל" קיבלה קבוצה של ארבעה תלמידי כיתה ט' מהתיכון להייטק ואומנויות ע"ש שמעון פרס: יונתן ניימן, ולריה ילושנקו, דוד צאל-קרופ ומישה ברמן. את המוסד הבית-ספרי הקיים הם הציעו להחליף בבית ספר וירטואלי לחלוטין, אותו יוכל כל תלמיד לעצב לעצמו, ובו יוכלו המורים להעשיר את התלמידים בחוויות לימודיות בלתי-מוגבלות.

 

רעיונות נוספים שהציגו הקבוצות כללו דמות וירטואלית שתלווה את המורה בשיעורים סינכרוניים, פלטפורמה לחיבור בין תלמידים חדשים על בסיס תחומי עניין משותפים, תוכנית לימודים אישית מבוססת בינה מלאכותית שתותאם למוטיבציה של התלמיד, אמצעי שיאפשר כניסת תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בתפקוד נמוך לסביבות למידה מקוונות, וכלי לרפלקציה משותפת למורים ותלמידים.

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
UI/UX Basch_Interactive