מורה יוזם ומפתח סביבות למידה מגוונות בהלימה למיומנויות המאה ה 21 - פיתוח אפליקציות בהוראה

שילוב בין למידה סינכרונית וא-סינכרונית, מקוונת ופנים אל פנים

מנחה: גלעד שמיר

מנחה

גלעד שמיר, מפתח תוכנה בענף ההייטק ומורה המלמד פיתוח תוכנה ואפליקציות בבתי ספר. רכז פדגוגי של נבחרת טכנולוגית עירונית בה תלמידי כיתה ו' מפתחים אפליקציות לטובת הקהילה. כיום לומד במסלול לדוקטורט בחינוך טכנולוגי באוניברסיטת ת"א. מפתח סביבת התוכן, מאושרת משרד החינוך, U IN GAME.

רציונאל:

הדור הצעיר, הוא צרכן תכנים טכנולוגיים בעיקר למטרות הנאה. הוא חי ונושם אפליקציות במכשירים הסלולאריים במידה הולכת וגוברת. במקביל, סביבות פיתוח תוכנה מודרניות הופכות את תהליך יצירת אפליקציות לקל ומהנה. הסביבות הויזואליות מאפשרות אפילו לתלמידים צעירים, להפוך ליצרני טכנולוגיה. זוהי הזדמנות בשבילך להיכנס לטרנד החם של פיתוח אפליקציות כאמצעי הוראה. זוהי דרך להישאר רלוונטיים ועדכניים ביותר בעידן הדיגיטאלי. חשוב לדעת, פיתוח אפליקציות היא פעילות הרבה יותר קלה ממה שנוטים לחשוב ומתאימה גם לחסרי ניסיון או ידע קודם בתחום. היא מעשירה את חווית הלימוד ומאפשרת לתלמידים לקחת את תוצרי הלימוד איתם לכל מקום דרך הסמארטפון האישי ולהיות גאים בהם.

מטרות:

התכנית תעסוק בבניית התמחות של מורים בפיתוח יוזמות חינוכיות תוך שימוש בידע בפיתוח אפליקציות, אותו ירכשו בהשתלמות, כאמצעי עזר בהוראה. בסוף התכנית ידעו לפתח יוזמה חינוכית כפרויקט אינטרדיציפלינארי עם מקצועות אחרים גם הומאניים וגם ריאליים. אין המטרה להפוך את המורים למומחי תוכן בפיתוח אפליקציות אלא לבעלי הבנה מספקת לפתיחת צוהר לעולם פיתוח האפליקציות, ובהובלת למידה עצמית של התלמידים. 

במהלך התכנית  יכירו המורים את מושג 'החשיבה המיחשובית' -Computational Thinking הנחשב כיום לאוסף מיומנויות הכרחי במאה ה-21. המשתתפים יחשפו למחקרים רלוונטיים ולמגמות עדכניות בקרב מערכות חינוך בעולם.

בנוסף, יוזכרו ויוסברו מושגים טכנולוגיים במטרה לייצר הבנה כה חשובה במושגי טכנולוגיה יום יומיים. למורים רבים חלק זה יהיה משמעותי ומתגמל במיוחד לחיים בכלל. הוא יאפשר להפחית חששות שייתכן וקיימים סביב העולם הדיגיטאלי המתפתח.

מטרת התכנית היא לפתח למורים, הנמצאים בשלב מתקדם בפיתוח המקצועי שלהם, כלי נוסף להגברת מעורבות התלמידים בחומר הנלמד. במהלך התכנית הם ירכשו ידע וכלים אשר יסייעו להם לקדם למידה קונסטרוקטיביסטית ויצירתית המבטאת חשיבה חדשנית. 

בסיום המורה יהיה בעל ידע, כלים וניסיון בהוראת פיתוח אפליקציות ובפיתוח יוזמות חינוכיות עם אפליקציות.

קהל היעד:

מורים לכיתות ו' ומעלה, אף ללא ידע וניסיון קודם בתחום, המעוניינים לשלב את תחום פיתוח האפליקציות בהוראה. השילוב יכול להיות ביחד עם מקצוע אחר אותו הם מלמדים או כמקצוע התיכנות בפני עצמו.

דרישות סף:

  • רצון וגישה לטכנולוגיה
  • אין צורך בידע מוקדם בתיכנות
  • נכונות להתנסות מעשית בבית הספר

​​

פירוט מסגרת הלימודים

שילוב של לימודים עיוניים, מעשיים והתנסות מעשית בהוראה.

שנה ראשונה של התכנית, המורים יתנסו בפיתוח אפליקציות בסיסיות תוך שימוש בכלי ויזואלי ונח. הלמידה תהיה בשיטה מעשית בה יפותחו אפליקציות תוך שימוש בחוברות דיגיטאליות המסבירות צעד אחד צעד כל שלב בפיתוח ומהי מטרתו. בנוסף יתבקשו המשתתפים ללמד נושא במסגרת בית הספר.  תבנה תשתית הידע בתחום, יילמד מודל להוראה קונסטרוקטיביסטית ויידונו נושאי הכישורים הדרושים להצליח במאה ה-21 כמו פתרון בעיות והסתגלות לסביבה המשתנה באופן תכוף.

 

בשנה השנייה יושם דגש על הפאן המעשי סביב ההוראה ופיתוח יוזמות חינוכיות. לדוגמא, התגברות על תקלות טכניות, דרישות כיתת המחשב, בחירת האפליקציה המתאימה ליצירת חיבור בין תחומי דעת שונים. בחירת נושא הפרויקט. ילמד דגם להובלת קבוצות תלמידים לפיתוח פרויקט בעל זמן מועט. יתבצע ליווי ויישום יוזמה הקשורה בהוראת אפליקציות, כאשר בשיעורים יתקיימו דיונים הן בהקשר ליוזמה, הן בנושאים פדגוגיים והן בסוגיות שיעלו מתוך ההתנסות של המורים. 

 

מועד: יום חמישי, 16:15 – 19:30

היקף: 150 שעות במהלך שנתיים, 75 שעות בכל שנה.

 

להרשמה:

בתכנית זו לא נדרש תשלום דמי השתתפות, אולם יידרש תשלום דמי ביטול בסך 130 ש"ח לביטול רישום/השתתפות בשנה א'/שנה ב', מכל סיבה שהיא, וזאת בהתאם להנחיות משרד החינוך.

יש למלא טופס הרשמה 

מספר המקומות מוגבל.

​רכזת ארגונית: הילית קוגמן , טלפון להתקשרות: 03-6406260  דוא"ל: morim@post.tau.ac.il

 

 

אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
Developed by
UI/UX Basch_Interactive