קידום תהליכי התפתחות בדרך לכיתה א

מנחה: ענבר לוסיה טרינצ'ר M.A. מרפאה בעיסוק התפתחותית, מומחית ללקויות למידה ולתפקודי קשב. דוקטורנטית במעבדת הקשב בבית-הספר לחינוך, אונ' תל-אביב.

מרצים נוספים: אלינור שלו B.O.T, עינת חשאי M.A. בטכנולוגיה וחינוך.

רציונל:

המעבר מהגן לבית-הספר הינו שלב התפתחותי משמעותי בחייו של כל ילד, בו הוא נדרש להתמודדות מורכבת עם המערכת החדשה. כתלמיד עולמו העסוקי משתנה, והוא נדרש לבצע מטלות חדשות, בתחומים חדשים ובסביבה חדשה. המפגש יעסוק בהבנת ההבדלים בין סביבת הגן לסביבת בית-הספר, בין דרישות הגן לדרישות בית-הספר ובין המיומנויות הנדרשות בגן לבין המיומנויות הנדרשות בכיתה.

ההנחה הבסיסית היא שכל הילדים עוברים את אותם השלבים ההתפתחותיים, אולם קצב ההבשלה עשוי להשתנות מילד לילד. בתכנית נעסוק במושגים חשובים בתחום הרגשי: סף תסכול, דחיית סיפוקים, היכולת לפעול על-פי חוקים, היכולת להמתין, היכולת לחלוק ולשתף, התמודדות מותאמת ומווסתת למול אתגר, ביטחון עצמי, התמודדות עם תחרות וכישלון, בקרה על תגובות עוררות ורגש.  ילמד כלי לניתוח קשיים רגשיים וכן כלי נוסף ופרקטי להתמודדות עם סיטואציות בהן עולים קשיים רגשיים (ACT), כחלק מהרחבת ארגז הכלים. יינתנו דגשים לקידום הבשלות הרגשית.

 

נושאים עיקריים:

שלב המעבר מהגן לכיתה

הערכת הבשלות לכיתה א' -  בשלות סנסומוטורית, רגשית, קוגניטיבית, חברתית , גופנית

תיאוריית המיינד (TOM)

כוחה של קבוצה

המשחק ככלי ללמידה משמעותית

משחק ומשחקיות- מהי משחקיות ותפקידה, הכרת כלי להערכה- TOP.

תיאוריית המיינד (TOM)

מהו קשב, כיצד מאבחנים קשיי קשב וכיצד מארגנים סביבה חינוכית וטיפולית מותאמת

היכרות והתנסות בכלים טכנולוגיים באמצעותם ניתן לבנות  שיעורים בלמידה ניידת

 

קהל יעד: גננות ומורות בכיתות א'-ב'

היקף: 60 שעות כל שנה סה"כ 120 שעות בשנתיים.

מועד: יפורסם, מפגשים אחת לשבועיים, בין השעות  16:00 – 19:15  

 


הרשמה:

דמי רישום בסך 130 ש"ח (סכום זה אינו מוחזר במקרה של ביטול מכל סיבה שהיא).

יש למלא טופס הרשמה.

מספר המקומות מוגבל.

​רכזת מקצועית: הילית קוגמן , טלפון להתקשרות: 03-6406260  דוא"ל: morim@tauex.tau.ac.il

 

אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
UI/UX Basch_Interactive